Страница 1 от 2
Смяна на съединител на РАВ4-2008г на 13 000км?
Публикувано на: 22 Яну 2009 00:55
от Svetli
Колеги, имам следния проблем с РАВ-а - при качване на висок тротоар, буксуване в сняг или проба на полусъединител в колата почва да мирише на изгоряло масло (съединител) ? Колата е нов РАВ4 на 5-6 месеца и на 13х.км. Едни "майстори" казват, че е прегорял съединител и трябва да се смени, други - че е нормално... Вече не зная кого да слушам? Дали изобщо е миризмата от съединителя? При проба на 4та скорост с ръчна спирачка колата гасне. Набира без проблем, няма шумове или буксуване на съединителя - само тази миризма???
Публикувано на: 22 Яну 2009 01:01
от Vesko
На тротоар не беше ли забранено да се паркира? biggrin.gif Освен ако е много широк тротоара

Публикувано на: 22 Яну 2009 10:55
от Svetli
Публикувано на: 22 Яну 2009 13:15
от Джамбазов
Бензин, дизел? Къде се кара автомобила?
Публикувано на: 22 Яну 2009 15:29
от slowtraveler
Да не е дизел и да се кара по плажа на Бургас (имам впредвид темата за ниската проходимост на РАВ4-2008г със заминал съединител)? biggrin.gif
Съединител може да мирише ако е бил претоварен (буксувал е)...
Все едно да питаш дали е нормално да ти миришат спирачките....
Ако ги претовариш - ще миришат, но ако претовариш сериозно, са възможни и повреди...
Публикувано на: 22 Яну 2009 16:09
от Svetli
Колата е бензинова. Никога не съм я претоварвал. Така си мирише от самото начало. Май бях написал кога - при качване на тротоар, при проба с полусъединител, при забуксуване в сняг.... В нормални условия - по шосе, никакъв проблем. Само, че нали това е 4х4 ! Все ще се наложи малко по-екстремно каране, а да мирише на изгоряло масло ( или съединител) ... не ми се вижда нормално? В същото време да сменяш съединител без да буксува и да се е скапал - също не е нормално ??? Въпросите ми са - има ли някой подобни проблеми? Какво решение се предлага? Нормално ли е за РАВ4 ?
Публикувано на: 22 Яну 2009 16:17
от coolone
slowtraveler написа:Да не е дизел и да се кара по плажа на Бургас (имам впредвид темата за ниската проходимост на РАВ4-2008г със заминал съединител)? biggrin.gif
Не, не е същия.

бунака на плажа бях аз

моя съединител поне имаше сериозна причина да замирише, даже и да запуши
А иначе и аз мисля, че е нормално да замирисва, когато се кара повече на полусъединител все пак има триене, а където има триене има и температура съответно и миризма на изгоряло. Но така или иначе, наи-точна диагноза ше ти дадат в сервиза. Би трябвало да има ревизионен отвор и най-малкото ше го погледнат. Драсни някои ред после да разкажеш, шото май сме няколко пациенти с една и съща болест

Между другото твоя рав оби4а ли да лапка масло?
Публикувано на: 22 Яну 2009 16:22
от Svetli
Проблемът е, че вече бях в сервиза - в началото казаха, че е нормално, да я карам и да не ми пука. biggrin.gif
При втория опит, поискаха да сменят съединителя
За това съм объркан...
Публикувано на: 22 Яну 2009 16:38
от martod
Svetli написа:Проблемът е, че вече бях в сервиза - в началото казаха, че е нормално, да я карам и да не ми пука. biggrin.gif
При втория опит, поискаха да сменят съединителя
За това съм объркан...
Ами ако колата ти е гаранционна, и смяната е за тяхна сметка, вкарвай я за смяна......Не е нормално да ти мирише на изгоряло , на тия километри......Най вероятно има някакъв дефект......Виж ако е над 100к. може , но на нова кола......

Публикувано на: 22 Яну 2009 17:30
от Джамбазов
Отивай в сервиза да ти решат проблема.
Публикувано на: 22 Яну 2009 17:43
от coolone
И лошото е, че съединителя не се покрива от гаранцията, също както и накладки, ремъци, филтри, крушки и тн.. тия неща се водят консуматив, и за тях си плащаш. Но ако успееш да ги обедиш, че съединителя не е износен, и въпреки това буксува и мирише, то тогава става въпрос за дефект и те са длъжни да го оправят гаранционно! А сега се сещам, 4е и при мен миришеше първите 1000-1500км и после спря ( или аз свикнах с миризмата

) Това при нормално градско каране. А при по-тежки условия на каране се намесва тракшън контрола, и според мене точно това е причината съединителя да се товари. Ама в случая се чудим дали това е присъщо за всички Рав-ове или не.
Аз лично съм по-склонен да вярвам че е нормално.
Защо не го вкараш в друг сервиз на тойота, примерно в съседен град, и да чуеш и те какво ше ти кажат
Публикувано на: 22 Яну 2009 19:28
от slowtraveler
При условие, че нямаш механичен проблем (не ти приплъзва съединителя) миризмата показва, че трябва да промениш стила си на каране.
Т.Е. да не държиш колата на полусъединител и ВИНАГИ да махаш крака си от педала на съединителя когато не смяташ да го натискаш...
Не знам как сега се карат курсовете, но на времето това беше един от първите уроци и упорити забележки - левия крак не трябва да е на съединителя.
П.С. имаме една дизелова РАВ4-2008г вече на около 15х.км. Никога не е замирисвал съединителя, но и колегата я кара много спокойно и без extreme - за първите 10х.км общия среден разход бе 6.6л/100км като повечето км са градски.... biggrin.gif
Публикувано на: 22 Яну 2009 20:14
от ALTEZZA
kakto niakoi ti kaza, ne e problema v saedinitelia, ami v stila ti na karane, darjish prekaleno mnogo na polusaedinitel
Публикувано на: 23 Яну 2009 00:10
от Svetli
Съгласен съм - но вече 30 години съм шофьор, карал съм много коли-и стари и чисто нови, нито една не е имала този проблем. Поради това си мисля, че не е въпрос на стил на каране, а проблем в автомобила. Освен ако РАВ-а изисква специален стил???
Публикувано на: 23 Яну 2009 11:19
от TATI
А дали не може да се провери някоя семеринга да не е поизтървала и да вкарва по малко масълце и да го завихря в съединителя и от там да мирише?