Страница 1 от 3

питане за шлайф на дискове

Публикувано на: 29 Ное 2005 18:35
от the_rider
Колеги, говорих с един юнак /дюкяна му е на Стамболийски и К. Величков в София/, който твърди, че шлайфал спирачни дискове без да ги сваля от колата ohmy.gif . Вие чували ли сте за такава процедура, че на мене нещо бездипломна работа ми се вижда, на накаква самодейност ми прилича??

Публикувано на: 29 Ное 2005 18:51
от b_d
Според мен дискове НЕ се шлайфат, а се сменят с нови. Сменят се и накладките.

Публикувано на: 29 Ное 2005 22:38
от jamie
Дискове могат дори само да се престъргват - свалени разбира се. Стига след престъргването да са в нормата за минимална допустима дебелина.
Нови накладки - задължително.

Re: питане за шлайф на дискове

Публикувано на: 30 Ное 2005 01:14
от ALTEZZA
the_rider написа:Колеги, говорих с един юнак /дюкяна му е на Стамболийски и К. Величков в София/, който твърди, че шлайфал спирачни дискове без да ги сваля от колата ohmy.gif . Вие чували ли сте за такава процедура, че на мене нещо бездипломна работа ми се вижда, на накаква самодейност ми прилича??
ima takiva mashini det starjat diskovete do kat sa na kolata. daje kogato pravim spirachki pod garancia, Toyota iziskva s tochno takava mashina da starjem diskovete, no tia e prekaleno slojna i bavna che da ia polzvame i si pravim oglushki.
http://www.hunter.com/PUB/product/lathe ... 20machine'

Публикувано на: 30 Ное 2005 08:02
от PAKETA_1
а може ли без да махаш гумите? ...ебаси...така или имаче като пристъргваш сменяш накладки както каза Джами...свали си дисковете и си ги направи като хората.

Алтеза - всичко е реклама...

Публикувано на: 30 Ное 2005 09:02
от the_rider
накладките са ясни, естествено че ще ги сменя, но тоз юнак ми обяснява, че като се шлайфат на място ставали по-добре. Като гледам Алтезата кво е писал, може и да е вярно rolleyes.gif

Публикувано на: 30 Ное 2005 09:04
от b_d
Защо се занимаваш с такива неща. Купи си и нови дискове да ти е мирна главата. Спирачки са това все пак.

Публикувано на: 01 Дек 2005 00:05
от ALTEZZA
PAKETA_1 написа: Алтеза - всичко е реклама...
kva reklama, kvi 5 leva?
poprincip kat se rejat diskovete napravo na kolata se vodi che e po dobre zastoto taka uj se rejat po pravi, vse pak gi rejesh v poziciata v koiato i rabotiat, inache kat gi svalish i gi slojish na struga e vazmojno da ima malko otklonenie, no nie vinagi gi rejem na struga i problemi niamame. da instalirash taz mashina da reje napravo na kolata si e mnogo igrachka.

Публикувано на: 01 Дек 2005 00:07
от ALTEZZA
bad_dog написа:Защо се занимаваш с такива неща. Купи си и нови дискове да ти е мирна главата. Спирачки са това все пак.
na povecheto modeli diskovete im idvat s 2mm po debeli ot dopustimia im minimum, ako do sega nikoga ne sa riazani ne vijdam nikakava prichina da se kupuvat novi. triabva da se zameriat i da se vidi kolko moje da se reje ot tiah, sasto taka zavisi i kolko rajda ima de, ako e prekaleno mnogo togava riazane si e gubene na vreme.

Публикувано на: 01 Дек 2005 09:56
от PAKETA_1
Aлтеза - аз го прочетох това че се режат в натурална среда ама я си помисли - като си купиш нов диск той къде е рязан? За тва ти викам че е реклама

Публикувано на: 01 Дек 2005 11:31
от the_rider
PAKETA_1 написа:Aлтеза - аз го прочетох това че се режат в натурална среда ама я си помисли - като си купиш нов диск той къде е рязан? За тва ти викам че е реклама
Новия диск е рязан на високотехнологични стругове с ЦПУ, а не на С11 от 1964г. Там позиционирането на детайла се прави много по- точно. А като се режат на колата може да се изправи и кривина която идва не от диска, а от главината например. Така, че има логика. При мен дисковете са в много добро състояние и вибрации се усещат като спирам с повече от 120-130 км. така че и криваната явно е съвсем малка. Притеснява ме само, че ми обявиха цена от 30 кинта, а както казва алтезата това е сложна операция, та се притеснявам до колко ще е изпълнена правилно за тая цена. Все пак мисля да опитам, дано не ги прецака нещо, пък ако ги прецака...нови винаги мога да купя нали smile.gif

Публикувано на: 02 Дек 2005 00:06
от punkara
the_rider написа:
PAKETA_1 написа:Aлтеза - аз го прочетох това че се режат в натурална среда ама я си помисли - като си купиш нов диск той къде е рязан? За тва ти викам че е реклама
Новия диск е рязан на високотехнологични стругове с ЦПУ, а не на С11 от 1964г. Там позиционирането на детайла се прави много по- точно. А като се режат на колата може да се изправи и кривина която идва не от диска, а от главината например. Така, че има логика. При мен дисковете са в много добро състояние и вибрации се усещат като спирам с повече от 120-130 км. така че и криваната явно е съвсем малка. Притеснява ме само, че ми обявиха цена от 30 кинта, а както казва алтезата това е сложна операция, та се притеснявам до колко ще е изпълнена правилно за тая цена. Все пак мисля да опитам, дано не ги прецака нещо, пък ако ги прецака...нови винаги мога да купя нали smile.gif
rider, shtom imash vibracii pri spirane, znachi sa krivi diskovete, znachi tryabva da gi smenish! vmesto da davash 60lv za gluposti, idi na www.ebay.de tam novi diskove za tvoyata kola struvat smeshni pari!
ima i neshto drugo, cesto puti krivinata pri diska se obrazuva i dolu pri bazata, koeto nema izpravyane!
edin suvet: polzvai po-meki nakladki, po-chesto gi smenyash, no po-dobre spirat i ne krivyat diskovete! na toyota originalnite nakladki imat razlichno ferodo, vupreki che moze da sa na vid edni i sushti, vazno e da izberesh tezi s nai-mekoto ferodo! wink.gif

Публикувано на: 02 Дек 2005 01:48
от ALTEZZA
punkara написа: rider, shtom imash vibracii pri spirane, znachi sa krivi diskovete, znachi tryabva da gi smenish! vmesto da davash 60lv za gluposti, idi na www.ebay.de tam novi diskove za tvoyata kola struvat smeshni pari!
ima i neshto drugo, cesto puti krivinata pri diska se obrazuva i dolu pri bazata, koeto nema izpravyane!
edin suvet: polzvai po-meki nakladki, po-chesto gi smenyash, no po-dobre spirat i ne krivyat diskovete! na toyota originalnite nakladki imat razlichno ferodo, vupreki che moze da sa na vid edni i sushti, vazno e da izberesh tezi s nai-mekoto ferodo! wink.gif
obiknovenno procedurata v USA e da se smeniat napravo chastite, a ne da se opitvash da se pravi, pak v BG poslednoto nesto koeto se pravi e da se kupiat novi chasti, obiknoveno se polzvat kakvi li ne drugi metodi da se opravi starata chast, no gledam che nesto nestata se obarnaha :whistle: . kakto i da e, novi diskove nikoga ne e losha ideia, no triabva da se vnimava kakvi se vzimat. az niakak si si mislia che originalni nariazani diskove sa po dobre ot diskove 'made in Chaina' koito sa napraveni ot koi znae kakav material i za tova struvat 5 pati po evtino ot originalnite.
inache procedurata da se rejat diskovete napravo na kolata ne e chak tolkova slojna, prosto e po-slojna ot tova da svalish diska i da go slojish na struga, no pak ne e koi znae kolko filosofia, no az lichno vinagi gi reja na struga, drugata mashina daje ne sam siguren kade e i kak da ia polzvam(ne mi e triabvalo).
do kolkoto pri riazane ne se nadmine minimuma na debelinata na diskovete, a sasto taka te niamat nikakvi defekti(kato puknatini, rajdi ili drugi netipichni za Toyota diskovete) ne vijdam kakav e problema da se narejat, moite predni sa riazani veche 2 pati, kato parvia pat beshe zaradi malka vibracia.

Публикувано на: 02 Дек 2005 07:10
от PAKETA_1
^ ALTEZA nishto ne razbirash!!! happy.gif

Публикувано на: 02 Дек 2005 09:18
от Caesar
toyota originalnite nakladki imat razlichno ferodo, vupreki che moze da sa na vid edni i sushti, vazno e da izberesh tezi s nai-mekoto ferodo!


Punky, как да разбера или позная коя накладка е с меко или с твърдо феродо?