Страница 1 от 2

SuperStrut окачването на Toyota - Що е то?

Публикувано на: 22 Ное 2005 15:46
от bambo
Помня че преди време нещо се беше повдигнал въпрос за това окачване, и понеже в момента го ремонтирам на моята - направих 2-3 снимки, та който не е виждал - да види що за чудо е това. По мои данни, това окачване се среща на Carina Е GTi и на Celica GT. А във малко видоизменен вид - и на новите Celica & Celica Tsport.
Та ето го:

Публикувано на: 22 Ное 2005 18:30
от cj
За първи път чувам за разни "уникални супер-мупер" тойотски окачвания tongue.gif Това не е ли просто т.нар. независимо окачване? unsure.gif

Публикувано на: 22 Ное 2005 19:29
от agent dust
ами май не е, старата ми корола беше с независимо окачване отзад, но мисля че е по-различно

Публикувано на: 22 Ное 2005 20:49
от ALTEZZA
hm, tova e stranno okachvane, do sega ne biah vijdal takova na Toyota, vsichki modeli s predno predavane koito sam vijdal vse polzvat mcpherson strutove.

Публикувано на: 22 Ное 2005 20:53
от ALTEZZA
cj написа:За първи път чувам за разни "уникални супер-мупер" тойотски окачвания tongue.gif Това не е ли просто т.нар. независимо окачване? unsure.gif
nezavisimo okachvane oznachava che liavata i diasnata guma ne sa na edin most, t.e. kat minesh prez dupka i liavata guma vleze v neia ne oznachava che diasnata ste se vdine vav vazduha. ili inache kazano vsichki modeli koli na Toyota ot pred sa s nezavisimo okachvane, tuk tam se srestat modeli s cial most ot zad, no povecheto sa s nezavisimo okachvane i tam. edinstvenata Toyota za koiato moga da se setia v momenta det da ima cial most i ot pred e starite LandCruiser-i, te sa napraveni taka s cel po visoka prohodimost.
inache ima dosta raznovidnosti na nezavisimo okachvane, nai populiarnata e mojebi mcpherson-a, t.e. samo s lower control arm, ostanalite imat lower and uper control arms.

Публикувано на: 23 Ное 2005 14:55
от bambo
ALTEZZA написа:hm, tova e stranno okachvane, do sega ne biah vijdal takova na Toyota, vsichki modeli s predno predavane koito sam vijdal vse polzvat mcpherson strutove.
Мдам, спомням си аз че и преди като стана въпрос за това окачване, доста хора не го бяха чували. Начи тойота го наричат super strut и разправят че се слагало за по-голяма стабилност. Имам относително подробно описание на действието на това окачване и ефекта който се постига с него. Общо взето идеята е, че при завиване, завъртането на колелото става около абсолютния му център, докато при стандартния mcferson strut се получава изместване. Какво се постига с това не ми е много ясно, има по-големи специалисти тук, сигурно могат да кажат. Намалява се understeer или може би oversteer? Не съм много на ясно с тез двете, ама сигурно има нещо общо с тях. Като ми остане време ще сканирам описанието ( на английски е ) и ще го аддна тук, на който му е интересно да чете.

Публикувано на: 23 Ное 2005 20:09
от ugabuga
ba si i strut-ovete, takova neshto ne sam vijdal do sega

Публикувано на: 23 Ное 2005 21:47
от ALTEZZA
interestnoto e che struta e zakrepen hem za gornata chast na glavinata, hem za dolnata(chrez lower control arm-a), a uper control arm niama. mcferson-a se zakrepia samo za gornata chast na glavinata. wacko.gif

Re: SuperStrut окачването на Toyota - Що е то?

Публикувано на: 24 Ное 2005 00:42
от Scott
bambo написа:По мои данни, това окачване се среща на Carina Е GTi и на Celica GT. А във малко видоизменен вид - и на новите Celica & Celica Tsport.
Моята (Celica VVTi) е с нормален McPherson отпред. Мисля че има тюнинг кит super strut (SS1, SS2), който се слага. Също във британския форум има един пич с внесена от Япония Celica SS2.

Публикувано на: 24 Ное 2005 08:11
от LordDigital
Интересното е какъв е бил проблема на това окачване ,щото и аз за сефте го виждам.

Инак то Лексъс от десно ,маи чака за предница като го гледам?)

Публикувано на: 24 Ное 2005 08:33
от ALTEZZA
ole male ohmy.gif , az tozi Lexus ne go zabeliazah, verno mu niama prednicata sad.gif

inache za problemite po tova okachvane, predpolagam edinstveno finansovi, dizaina izglejda po skap kato chasti i po slojen za da se sglobi, a za masova kola triabva nesto ikonomichno i praktichno, a mcfersona e tochno tova. inache az bih pital kvo mu e na double wish bon-a che ne se slaga na vsiaka kola?

Публикувано на: 24 Ное 2005 16:10
от bambo
Абе окачването си е добро, ама проблема му е, че има по 4 (четири) шарнира на колело, което прави общо 8 парчета отпред, което се сещате колко е издържливо по нашите прекрасни пътища. :help:

А лексус-а е една друга тема, и освен предница чака и още бая неща... врати, таван, под и т.н. rolleyes.gif Утре ще ви го снимам да видите каква красива картинка е wink.gif

Публикувано на: 24 Ное 2005 23:10
от LordDigital
Dai da mu pratim nekoi charkolqk ot tuka:)

Ako imat pari horata da gi platqt de wink.gif

Публикувано на: 25 Ное 2005 03:50
от PAKETA_1
Бамбо - какъв е тоя гараж само с Тойоти вътре бе? Това да не са подаръците ни за Коледа? Просто Дядо Коледа може да ги е доставил малко по рано?

Публикувано на: 29 Ное 2005 00:26
от bambo
PAKETA_1 написа:Бамбо - какъв е тоя гараж само с Тойоти вътре бе? Това да не са подаръците ни за Коледа? Просто Дядо Коледа може да ги е доставил малко по рано?
biggrin.gif
Намират се бре :whistle: Незнам само ако ти снимам двора, ко ще кажеш тогава biggrin.gif
Това е сервиза на представителството в Пазарджик, и то полвината, т.е. една четвърт, щото още толкова е в строеж в момента. А двора... двора е безмитния склад на Toyota за България, Румъния, Македония... и аз незнам още къде. Незнам дали знаете, но от таз година май (и аз не знам точно) Toyota направиха Toyota Balkans което е в София някъде, и има грижата за обслужва балканския полуостров, а по някакво стечение на обстоятелствата, траспорта и складирането на безмитен склад на авотомобилите и частите се осъществява в Пазарджик.

Иначе по темата за окачването, намерих в архивите си rolleyes.gif няколко оригинални брошури на Toyota от '94 - отпечатани в япония :whistle: сред които има и на Carina и Celica. Начи Super Strut го има само на Carnia GTi и на Celica GT4. Преписвам и обяснението от брошурата (знаещите английски по-добре от мен ще имат грижата да преведат, щото за мен има няколко неясни момента):

Super Strut for super responce
This phenomenal output (има се предвид на двигателя, за който се говори до преди това) is matched by the outstanding Super Strut sports suspension. This new format employs two lower arms witch are linked independently to the steering knuckle. The suspension strut is fitted on the top of the steering knuckle at one end and an extension arm meets the rear lower arm via a camber control arm. This geometry brings the steering axis closer to the centre of the front wheels, REDUCING SPINDLE OFFSET for less flutter and torque steer. Ball joints are used in each link of the components to increase rigidity (с горното не съм мноу съгласен). Super Strut suspension comes into it's own at high speeds, when you are negotiating curves or lanechanging with its enhanced stability, direct, informative steering feel and quick, responsive handling. The chamber control arms work to maintain maximum traction and control by gradually increasing the negative chamber angle as lateral force increases.

Тфа е. Знам че много от горното са рекламни глупости, щото това си е рекламна брошура (цяло списание), ама има и малко техническо обяснение де. Аз поне не можах да си преведа всичко както трябва и да си го обясня. Та ще е интересно знаещите да се изкажат малко, що за птица е това окачване аджеба :help:
Иначе Celica GT4 '94 със 3S-GTE Water Colled Intercoler Turbo я дават 178kW/6000rpm и 302Nm/4000rpm. Доста добре звучащо за 2.0 двигател :thumbsup: Почвам да си търся такава... тъкмо съм хванал цаката на окачването.