SuperStrut окачването на Toyota - Що е то?
SuperStrut окачването на Toyota - Що е то?
Помня че преди време нещо се беше повдигнал въпрос за това окачване, и понеже в момента го ремонтирам на моята - направих 2-3 снимки, та който не е виждал - да види що за чудо е това. По мои данни, това окачване се среща на Carina Е GTi и на Celica GT. А във малко видоизменен вид - и на новите Celica & Celica Tsport.
Та ето го:
Та ето го:
- Прикачени файлове
-
- P1010027.JPG (405.93 KiB) Преглеждано 7372 пъти
-
- P1010026.JPG (417.63 KiB) Преглеждано 7372 пъти
-
- P1010025.JPG (416.6 KiB) Преглеждано 7372 пъти
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
nezavisimo okachvane oznachava che liavata i diasnata guma ne sa na edin most, t.e. kat minesh prez dupka i liavata guma vleze v neia ne oznachava che diasnata ste se vdine vav vazduha. ili inache kazano vsichki modeli koli na Toyota ot pred sa s nezavisimo okachvane, tuk tam se srestat modeli s cial most ot zad, no povecheto sa s nezavisimo okachvane i tam. edinstvenata Toyota za koiato moga da se setia v momenta det da ima cial most i ot pred e starite LandCruiser-i, te sa napraveni taka s cel po visoka prohodimost.cj написа:За първи път чувам за разни "уникални супер-мупер" тойотски окачванияТова не е ли просто т.нар. независимо окачване?
inache ima dosta raznovidnosti na nezavisimo okachvane, nai populiarnata e mojebi mcpherson-a, t.e. samo s lower control arm, ostanalite imat lower and uper control arms.
->
Мдам, спомням си аз че и преди като стана въпрос за това окачване, доста хора не го бяха чували. Начи тойота го наричат super strut и разправят че се слагало за по-голяма стабилност. Имам относително подробно описание на действието на това окачване и ефекта който се постига с него. Общо взето идеята е, че при завиване, завъртането на колелото става около абсолютния му център, докато при стандартния mcferson strut се получава изместване. Какво се постига с това не ми е много ясно, има по-големи специалисти тук, сигурно могат да кажат. Намалява се understeer или може би oversteer? Не съм много на ясно с тез двете, ама сигурно има нещо общо с тях. Като ми остане време ще сканирам описанието ( на английски е ) и ще го аддна тук, на който му е интересно да чете.ALTEZZA написа:hm, tova e stranno okachvane, do sega ne biah vijdal takova na Toyota, vsichki modeli s predno predavane koito sam vijdal vse polzvat mcpherson strutove.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: SuperStrut окачването на Toyota - Що е то?
Моята (Celica VVTi) е с нормален McPherson отпред. Мисля че има тюнинг кит super strut (SS1, SS2), който се слага. Също във британския форум има един пич с внесена от Япония Celica SS2.bambo написа:По мои данни, това окачване се среща на Carina Е GTi и на Celica GT. А във малко видоизменен вид - и на новите Celica & Celica Tsport.
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
ole male
, az tozi Lexus ne go zabeliazah, verno mu niama prednicata
inache za problemite po tova okachvane, predpolagam edinstveno finansovi, dizaina izglejda po skap kato chasti i po slojen za da se sglobi, a za masova kola triabva nesto ikonomichno i praktichno, a mcfersona e tochno tova. inache az bih pital kvo mu e na double wish bon-a che ne se slaga na vsiaka kola?


inache za problemite po tova okachvane, predpolagam edinstveno finansovi, dizaina izglejda po skap kato chasti i po slojen za da se sglobi, a za masova kola triabva nesto ikonomichno i praktichno, a mcfersona e tochno tova. inache az bih pital kvo mu e na double wish bon-a che ne se slaga na vsiaka kola?
->
Абе окачването си е добро, ама проблема му е, че има по 4 (четири) шарнира на колело, което прави общо 8 парчета отпред, което се сещате колко е издържливо по нашите прекрасни пътища.
А лексус-а е една друга тема, и освен предница чака и още бая неща... врати, таван, под и т.н.
Утре ще ви го снимам да видите каква красива картинка е 

А лексус-а е една друга тема, и освен предница чака и още бая неща... врати, таван, под и т.н.


- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
biggrin.gifPAKETA_1 написа:Бамбо - какъв е тоя гараж само с Тойоти вътре бе? Това да не са подаръците ни за Коледа? Просто Дядо Коледа може да ги е доставил малко по рано?
Намират се бре

Това е сервиза на представителството в Пазарджик, и то полвината, т.е. една четвърт, щото още толкова е в строеж в момента. А двора... двора е безмитния склад на Toyota за България, Румъния, Македония... и аз незнам още къде. Незнам дали знаете, но от таз година май (и аз не знам точно) Toyota направиха Toyota Balkans което е в София някъде, и има грижата за обслужва балканския полуостров, а по някакво стечение на обстоятелствата, траспорта и складирането на безмитен склад на авотомобилите и частите се осъществява в Пазарджик.
Иначе по темата за окачването, намерих в архивите си


Super Strut for super responce
This phenomenal output (има се предвид на двигателя, за който се говори до преди това) is matched by the outstanding Super Strut sports suspension. This new format employs two lower arms witch are linked independently to the steering knuckle. The suspension strut is fitted on the top of the steering knuckle at one end and an extension arm meets the rear lower arm via a camber control arm. This geometry brings the steering axis closer to the centre of the front wheels, REDUCING SPINDLE OFFSET for less flutter and torque steer. Ball joints are used in each link of the components to increase rigidity (с горното не съм мноу съгласен). Super Strut suspension comes into it's own at high speeds, when you are negotiating curves or lanechanging with its enhanced stability, direct, informative steering feel and quick, responsive handling. The chamber control arms work to maintain maximum traction and control by gradually increasing the negative chamber angle as lateral force increases.
Тфа е. Знам че много от горното са рекламни глупости, щото това си е рекламна брошура (цяло списание), ама има и малко техническо обяснение де. Аз поне не можах да си преведа всичко както трябва и да си го обясня. Та ще е интересно знаещите да се изкажат малко, що за птица е това окачване аджеба

Иначе Celica GT4 '94 със 3S-GTE Water Colled Intercoler Turbo я дават 178kW/6000rpm и 302Nm/4000rpm. Доста добре звучащо за 2.0 двигател

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта