? за накладки

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

? за накладки

Мнение от the_rider » 14 Ное 2005 09:47

Здравейте, вчера качвах зимните гуми и рутинната проверка на накладките установи, че са останали по 3-4мм на предните. Питанката е дали ще ми препоръчате някакви различни от тези, които ще ми предложат в ТМ Ауто? Какви и откъде? Както и инструкции по подмяната им (ако има нещо по-особено). Колата е Карина. 10х в аванс smile.gif

ToyotaFan
Мнения: 201
Регистриран на: 13 Сеп 2004 08:23
Местоположение: Sofia

Re: ? за накладки

Мнение от ToyotaFan » 14 Ное 2005 10:45

the_rider написа:Здравейте, вчера качвах зимните гуми и рутинната проверка на накладките установи, че са останали по 3-4мм на предните. Питанката е дали ще ми препоръчате някакви различни от тези, които ще ми предложат в ТМ Ауто? Какви и откъде? Както и инструкции по подмяната им (ако има нещо по-особено). Колата е Карина. 10х в аванс smile.gif
Rider. смени си ги с оригинални от ТМ Ауто, най-добре си е да са оттам, аз лятото ги смених, цената не е безумно висока, беше нещо около 70 лв за предните накладки и най-важното е, че не се чака... поне тогава си ги имаше... :thumbsup:

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 14 Ное 2005 14:49

а ти ли си ги сменя или я кара в ТМ ауто?

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 14 Ное 2005 21:50

az sasto ti preporachvam da smenish naklatkite s originalni. poprincip ima i dobri nakladki ot drugi kompanii, no kam tiah se otiva nai chesto ako ti triabvat za sportno karane(predpolagam che tova ne e tvoia sluchai). moito mnenie e che ot gumi i spirachki ne triabva da se pestiat pari, tova ne oznachava i che triabva da se vzeme nai-skapoto estestveno.
ta kakto kazah, preporachvam ti originalni nakladki, 70lv zvuchi realno.
zad nakladkite triabva da ima edni lamarinki(shims) koito sa tam s cel da ne ti skarcat spirachkite, ako vse oste sa tam, moje da gi preizpolzvash(stiga da ne sa prekaleno rajdiasali). ako veche gi niama tez lamarinki, tuk cenata im e ot poriadaka na $30-40.
ogledai diskovete v kakvo sastoianie sa, ima li mnogo rajda po tiah, kolko sa debeli v momenta. nameri ot niakade kolko e minimalnia spec za tvoite diskove(predpolagam moje da se obadish v TM Auto i tam niakoi da ti dade taz informacia). na povecheto novi Toyoti originalnite diskove idvat s 2mm po debeli ot minimalnia spec. obikonveno pri prestargvane na diskove zaminava okolo 1mm(ne vinagi, zavisi v kakvo sastoianie sa), ta v povecheto sluchai mojesh da smenish 2 pati naklatki i da se otarvesh samo s prestargvane na diskovete. ako smiatash che diskovete vse oste imat dostatachno za riazane(ako imat prekaleno mnogo rajda bih gi izpratil kam bokluka), togava nameri kade moje da ti gi prestargat(s tova triabva da ti pomogne niakoi koito jivee v BG, nadiavam se che vse niakoi ima takav strug).
ako doskovete sa za bokluka, tuk originalni diskove struvat ot poriadaka na $100 parcheto, no po magazinite se namirat i razni Kitaiski koito moje da varirat ot poriadaka na $15-60 na parche. az bih preporachal da vzemesh originalno, no izbora e tvoi, vse pak $100 na parche sa dosta pari. ako kaje niakoi che diskovete sa si diskove i che jeliazoto si e jeliazo, tova ne e viarno!
znam che mnogo hora det idvat tuk ot BG vse si smeniat nakladkite, a diskovete izobsto ne gi i zakachat, tova e variant, no ne go preporachvam. vseki pat kogato se spira(osobeno ot po visoki skorosti), diskovete i nakladkite se nagriavat, ot tam se otdeliat i niakvi gazove, koito v posledstvie obrazuvat edin glancov sloi varhu diska, koito sloi opredeleno ne ti pomaga da spiraj po barzo. ako si zabeliazal, povecheto novi modeli, nakladkite im idvat s kanal v tiah, kakto i sportnite diskove idvat s dupki i/ili kanali v tiah, tova e za da moje tezi gazove da izchezvat ot tam. ta moito mnenie e dori i da ne sa krivi ili nabrazdeni diskovete, nastargvaneto im pak triabva da e zadaljitelna procedura!
ta stignahme li veche do samata smiana? ostavam s vpechatlenie che iskash sam da gi smenish nakladkite. tova e dosta lesna procedura. predpolagam che tvoite spirachki sa kato pri Camry i Corolla. spirachnia aparat e ot dve parcheta(floating caliper). imash dva bolta(predpolagam 14mm) koito darjat chasta s butaloto za chasta det darji nakladkite(sajaliavam, no ne znam taimenovaniata im). ta kat gi mahnesh tez dva bolta, mojesh da otdelish chasta s butalceto(pri niakoi modeli moje da sa sve butala, no bih predpolojil che na Avensiasa e samo edno), v tozi moment tazi chast ste ovisne na spirachnia markuch. za da priberesh butalceto e hubavo da namerish edni dolemi klesti(GOLEMI)

Изображение
moite sa dalgi 16 incha(okolo 40cm) i do sega ne e imalo butalce det da ne moga da pribera, osven ako ne e rajdiasalo, ne dei da otvariash vintila za obezvazdushavane za da ne si sazdadesh dopalnitelna rabota. ako ne mojesh da namerish takiva klesti, ima i drug trik, no tova ako spirachnia aparat ima dupka na nego ot det da mojesh da gledash nakladkite(chasta na spirachnia aparat det minava ot edinia krai na diska do drugia, obiknoveno ima dupka v nego det moje da poglednesh kolko e ostanalo ot naklatkite), ako e dostatachno goliama, moje da zavresh edna sravnitelno goliama otverka tam i da izbutash po tozi nachin butalceto). vednaj mahnal tazi chast na spirachnia aparat, ako ne iskash da rejesh ili smeniash diskovete, moje da smenish sega nakladkite i si gotov, no ako se svaliash diskovete, togava imash oste dva bolta(predpolagam 17mm) koito kat gi svalish ste mahnesh i ostanalata chast na spirachnia aparat. na tazi chast ima dva 'sliders'(izglejdat kat pironi, v tiah se navivat dvata malki 14mm bolta), proveri gi dali se dvijat svobodno, ako sa zapecnali, triabva da namerish nachin da gi izvadish i da gi pochistish hubavo ot rajdata i da gi gresirash, ako se dvijat svobodno, ne gi zakachai. ako lamarinkite po koito se dvijat naklatkite sa rajdiasali, moje da gi pochistish s edna telena chetka, taka che da si siguren che se dvijat spokoino(vijdal sam hora da slagat gres po tezi lamarinki, no az ne go preporachvam). po niakoga moje da ima dosta rajda i zad tez lamarinki, koeto da gi kara da stoiat po napred i da prechat na naklatkite da se dvijat spokoino, togava traibva da gi izvadish i da pochistish i zad tiah. ako diskovete sa zahvanati zadravo za glavinata(rajdiasa li za neia), na povecheto ot tiah ima dve dupki s rezba(rezbata mislia che e razber 8x1.25mm, t.e. nameri dva bolta s glavi 12mm), navii dva bolta v tez dupki i diska bi triabvalo da izleze. ako diskovete gi niamat tezi dupki, tova edinsvenoto nesto za koeto az se sestam e chuka.
sled kato slojish vsichko obratno, ne zabraviai da napompash pedala na spirachkata(natisni pedala niakolko pati)!!! tova e zastoto si pribral butalcata na spirachnite aparati, i parvite niakolko pati kat natisnesh pedala ste butash butalcata bez da natiskat nakladkite i ako si v dvijenie moje da stane avaria!
Последно промяна от ALTEZZA на 14 Ное 2005 22:20, променено общо 3 пъти.
->

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 14 Ное 2005 22:16

http://images.google.com/images?sourcei ... a=N&tab=wi

Аз предпочитам тези през клещите - за прибиране на спирачното цилиндърче, но пък с клещите става бързо wink.gif
ПП: При задни дискови спирачки цилиндърчето първо се завърта с инструмент до упор и тогава се натиска да се прибере !!!

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 14 Ное 2005 22:30

da, vsastnost si prav che nai-pravilnia nachin e da se polzva takova mengemence, no da si priznaia az oste niama takova, prosto klestite do sega nikoga ne sa otkazali, pak e dosta po barzo s tiah.
za zadnite diskovi spirachki, edinstvenia model na Toyota za koito az se sestam da imat nijda da se varti butalceto do kat se pribira e MR2, vsichki ostanali modeli sas zadni diskovi spiracki sa si kat na prednite, prosto se pribira, tova e zastoto avariinata im spirachka e baraban(v samia disk). za tez det se vartiat, az imam takav set
Изображение
no po niakoga moje i s takiva klesti da se opravish
Изображение
->

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 14 Ное 2005 22:35

АЕ86 също има нужда от завъртане на буталцето на задните дискови апарати.
Предполагам и другите Королки с дискове отзад - също.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 14 Ное 2005 22:41

jamie написа:АЕ86 също има нужда от завъртане на буталцето на задните дискови апарати.
Предполагам и другите Королки с дискове отзад - също.
na AE86 nikoga ne sam rabotil(dori pochti ne sam vijdal takiva sad.gif ), za vsichki ostanali Corolli koito sam vijdal sa se s barabani ot zad, do kat minalata godina se poiavi Corolla XRS, tia e s diskove, no s kombinacia barabani za avariinata spiracka, ta i pri neia prosto se izbutva butalceto.
btw, ima modeli pri koito zadnia spirachen aparat e monoblock, t.e. dve protivopolojni butalca, pri tiah osven klesti, drugo ne se sestam da moje da se izpolzva pri pribiraneto im.
->

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 15 Ное 2005 04:52

ALTEZZA написа: Изображение
i az polzvam te takuv kit, samo che e v cherna kutiya tongue.gif ... vsushnost, ponyakoga i s kleshtite gi vrushtam, ako sa dostatuchno meki. vsichki spirachni aparati koito imat i mehanichno stskane za ruchnata spirachka ima se vurtyat butalcata, tova e za da se regulira hoda na ruchnata pri namalyavane na ferodoto po nakladkite. togava toya ured e mnogo cenen i polezen. wink.gif

ToyotaFan
Мнения: 201
Регистриран на: 13 Сеп 2004 08:23
Местоположение: Sofia

Мнение от ToyotaFan » 15 Ное 2005 08:24

the_rider написа:а ти ли си ги сменя или я кара в ТМ ауто?
Смени ми ги един приятел, който ми поддържа колицата wink.gif

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 15 Ное 2005 09:27

10xxxL на всички и на Алтезов най-вече. Дисковете ми изглеждат доста добре. Ламаринките са си на местата и лъщят като нови. Имам и дупка на апарата за да се проверяват накладките. Имам и големи клещи и още доста инструменти, както и опит със смяната на накладките на предишните ми коли. Това което се чудя обаче е дали да престъргвам дисковете. Притеснява ме това, че при около 120-130 имам едно леко тресене, което се засилва при натискане на спирачката. Предполатгам че е от крив диск, но пък ми се е случвало /на друга кола/ като сменя накладките подобни симптми да изчезнат. А не ми се иска да престъргвам дисковете ако са си ОК и така да им намалявам живота.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 15 Ное 2005 10:04

ima se vurtyat butalcata, tova e za da se regulira hoda na ruchnata pri namalyavane na ferodoto po nakladkite
Пънки, нещо съм пропуснал - обясни ми го това ?
Мислех че завъртането се прави с друга цел.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 15 Ное 2005 10:25

tova pomaga li s nesto?
Прикачени файлове
IMG_1125.JPG
IMG_1125.JPG (284.05 KiB) Преглеждано 5737 пъти
->

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 15 Ное 2005 10:35

Много хубаво е показано - само че пак не разбрах как може с въртене да се настрои усилието - като гледам тук механизма си е автоматичен, пък и мисля при прибиране на буталцето завъртането е от порядъка на 90 градуса - не помня да трябваше да се навива като винт ?

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 15 Ное 2005 11:04

do kolkoto az go razbiram, nastroikata na usilieto na avarinata spirachka e chrez narechenia ot tiah Sleeve Nut. kogato natisnesh spirachkata, butalceto izminava opredelen pat, obache kogato nakladkite se iznosvat, butalceto izminava malko po dalag pat, i taka do kat izminalia pat e dostatachen da zavarti tozi Sleeve Nut(samoto butalce ne se varti, tai kato e zakontreno ot nakladkite, te nali imat edni malki pishki, koito pri instalacia triabva da savpadnat s uleia na butalceto). prujinata koiato e okolo Sleeve Nut-a ne mu pozvoliava da se zavarti obratno, taka che ostava v poziciata koiato e bil zavartian, do kat nakladkite ne se iznosiat dostatachno za da go zavarti oste malko, i taka do kat se iznosiat nakladkite.
pri smiana na nakladki, za da se pribere butalceto, to triabva da se zavarti baia pati, kato vint, ne e samo 90*.
->

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 6 госта