Страница 1 от 2
разход на гориво Ярис 1.0
Публикувано на: 09 Ное 2008 09:35
от tsd
Здравейте, утре предстои да стана "собственик" на едно малко Ярис-че с двигател 1.0 VVT-i и скромно ниво на оборудване + климатик biggrin.gif . Може ли някой да даде информация:
1. В крайна сметка какво да очаквам като разход на гориво;
2. Има ли особености при разработка на автомобила;
Предварително благодаря!
Re: разход на гориво Ярис 1.0
Публикувано на: 10 Ное 2008 09:08
от tlen
Двигателя доколкото знам е разработен на стенд в завода производител. За разхода основно има значение уменията при шофиране ползване на климатик, броя на пътниците, багаж и други. Предполагам си прочел данните за разход.
Публикувано на: 10 Ное 2008 10:05
от tsd
По въпроса за разработката на двигателя - може и да си прав, въпреки това от сервиза ме предупредиха повече от 2500 оборота да не се развиват първите 5000 км. А относно разхода на гориво - надявам се това което видях на пробното пътуване наистина да е реално т.е при 90 км/ч при равен участък и 3 пътника бордкомпютъра не отчете повече от 4.2 л / 100 км.
Re: разход на гориво Ярис 1.0
Публикувано на: 11 Ное 2008 17:20
от tlen
tsd написа:Здравейте, утре предстои да стана "собственик" на едно малко Ярис-че
Доволен ли си от Ярис-чето? Предполагам си доволен. Ако можеш сподели с нас впечатленията си, ако желаеш разбира се.

Публикувано на: 11 Ное 2008 19:12
от tsd
Определено ДА! Поне за сега. Изминал съм 150 км ( за около 2 дни). Това което виждам на борд компютъра е среден разход 4.5 л/100 км при максимално развита скорост 90 км/ч и се надявам да се намали още - поне така ме убеждават от Тойота. Возенето е на ниво, ако разбира се сравнявам ятриса с все още експлоатираната корса. Дано да имам късмет!
Публикувано на: 11 Ное 2008 20:48
от slowtraveler
Разработката е - не мъчи колата.
Без много ниски обороти/високо натоварване, но и без много високи.
Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)
Да не забравиш да включваш периодично климатика дори и в студено време (избирай по-топло време през зимата за да успее да сработи - обикновенно над +4С).
Целта е да се 'разбърка' маслото във фреона и да смаже системата, да се раздвижи компресора, а и да се размести водата във фреона (ако не я е обрал осушителя) за да не започне точкова ръжда някъде по тръбопроводите...
Публикувано на: 12 Ное 2008 09:12
от tsd
slowtraveler, благодаря за съвета! Това с климатика още днес ще го приложа - тук ( в Бургас ) все още има възможност да се изпълни тази препоръка. Но не мислиш ли че 1000 км са малко за разработка, въпреки че това съответства на инструкцията за експлоатация!
Публикувано на: 12 Ное 2008 14:13
от Me4oKyX
Точно казано, до 1500км е най-добре да е караш до 2500об/мин, след тва до 3000км си е карай пак спокойно до 4500об/мин, а след това вече може да е режиш, но пак си имай предвид, че на всички Тойоти има заводско сложени ограничители

В Тойота ако питаш, половината ще ти кажат да, другата, че няма. Няма, ама си ги има и са както следват 5000, 10000 и така до 25000км. Последното ограничаване пада на 25000км - разхода пада още малко и колата се отпушва на вървене

Много хора карат 1000км и след това се шпорят до дупка - това определено е грешка! Разбирам, че има хора, които не правят разликата, то си е до усещане на колата, но определено си ги има тези ограничители. Най-гарантирано се доказа, като дойде един мераклия за PowerBox - ту върви, ту не върви, ту грешка - колата на 12000км laugh.gif Ама и аз не му погледнах километража като за сефте! Дойде като стана на 30хил.км - колата литна

Правилното разработване определя живота и бъдещата дуракоустойчивост на колата

Публикувано на: 12 Ное 2008 15:57
от tsd
Me4oKyX, полагам големи усилия за да спазя изискването за 2500 об., но уви - това означава 80-83 км/ч. Ха сега тази скорост я проектирай на отсечката Бургас - Слънчев бряг и си представи колко нерваци са се събрали зад мен biggrin.gif . Въпреки това аз като техник (или поне така си мисля) си давам сметка за важността на проблема и ще се постарая да няма компромиси. Благодаря за съветите!
Публикувано на: 12 Ное 2008 17:44
от tlen
tsd на равен участък като този м/у Бургас - Слънчев бряг на каква скорост става превключване от 4та на 5 та предавка? Малко ми е лаишки въпроса ,но не знам на практика как е, а само на теория. Ползваш ли изобщо 5 та предавка в градско?
Публикувано на: 12 Ное 2008 18:32
от Nixter
slowtraveler написа:Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)

...
Брейй, аз на 17,000 км още съм вдигал над 6,000 оборота. Страх ме е да не стане нещо като стигна края на оборотомера. Може ли нещо да се прецака, ако съм загрял добре колата и я настъпя до МАХ?
Публикувано на: 12 Ное 2008 18:36
от Nixter
tsd написа:Me4oKyX, полагам големи усилия за да спазя изискването за 2500 об., но уви - това означава 80-83 км/ч. Ха сега тази скорост я проектирай на отсечката Бургас - Слънчев бряг и си представи колко нерваци са се събрали зад мен biggrin.gif . Въпреки това аз като техник (или поне така си мисля) си давам сметка за важността на проблема и ще се постарая да няма компромиси. Благодаря за съветите!
Аве не се притесняваи ве - до 3000 оборота я карай! Аз така я разработих моята. Само че на 3000 оборота съм на 105 км/ч, а ти си около 95 км/ч доколкото си спомням, като карах тоя Ярис 1,0 на тестдрав. Гледай там да не минаваш 100 км/ч

Публикувано на: 12 Ное 2008 19:19
от slowtraveler
Nixter написа:slowtraveler написа:Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)

...
Брейй, аз на 17,000 км още съм вдигал над 6,000 оборота. Страх ме е да не стане нещо като стигна края на оборотомера. Може ли нещо да се прецака, ако съм загрял добре колата и я настъпя до МАХ?
Като стигне края на оборотомера електрониката ще започне да изключва запалването, колата ще 'прехълца' и няма да иска да вдигне оборотите над това и така ще се предпази двигателя от прекомерно високи обороти...
Разбира се режима е натоварващ, затова трябва да се използва при загрят двигател..
Двигателя си е пресметнат да издържа такива обороти...
Според теорията - през първите няколко х.км се напасват триещите се повърности, като се полират микронеравностите.
На времето колите се разработваха доста продължително, защото:
1. Технологиите бяха с големи допуски и първоначалното напасване заемаше доста време и отнемаше доста материал (спомнете си 'нулевата' смяна на масло при около 1000км за нов автомобил).
2. Колите се чакаха по 10г и се очакваше да я експлоатираш още 20г biggrin.gif
Ограничителя на всяка кола работи различно: на Авенсиса 'отрязваше' на 6600об/мин. Сега на Маздата достига до 7х.об/мин, но зависи от натоварването на двигателя (според документацията има три режима - 7х.об/мин при кратковременно достигане на оборотите, и по-ниски обороти при плавно/натоварено достигане на оборотите)..
На М5 на БМВ пък зависи от температурата на двигателя - 'червената' зона се мести и на дисплея..
Но за мен 1000км са достатъчен пробег за нормално разработване на автомобила, като след това не се юркаш отведнъж, а плавно увеличаваш натоварването, като 'слушаш' автомобила...
Виждал съм 'пазени' до 30х.км автомобили, на които излязоха доста проблеми, а от друга страна - юркани от 0км, които до 150х.км нямаха никакви проблеми...
Публикувано на: 12 Ное 2008 22:36
от tsd
tlen, ясно е че превключването на скоростите е в зависимост от конкретните условия (трафик, атмосферни условия и възможност на автомобила). Считам, че една скорост не по малко от 80 км/ч е нормално да се превключи от 4 на 5 ск. - това обаче не е задължително. А що се касае за движението в града - с корсата проблем няма да ползвам и 5 скорост, там където разбира се може.
Публикувано на: 18 Ное 2008 17:52
от Nixter
slowtraveler написа:
На времето колите се разработваха доста продължително, защото:
1. Технологиите бяха с големи допуски и първоначалното напасване заемаше доста време и отнемаше доста материал (спомнете си 'нулевата' смяна на масло при около 1000км за нов автомобил).
Ами то на Хюндай сега колите се налива масло сле първите 1000км.

Това сигурно означава че не са фабрично разработвани на стенд. И ми ги хвалят ...
