Страница 1 от 1
съвет за газово на селика 1.6 4A-FE '92
Публикувано на: 23 Авг 2008 00:56
от nenko
реших да си сложа газово на селиката,за да намаля разходите.предимно с нея ходя на работа,месечно изминавам около 1000-1500км.решил съм да дам да ми монтират газовото от старата ми кола(сегашната е по дърта де...) - опел астра-моноинжекция.да,газовото не е газов инжекцион-обикновенно е,БРЦ с клапан на изпарителя,има и надпис че е до 100kW.с опела зимата си палех директно на газ.
има ли някои сред вас дето карат 4А-FE 1.6 с обикновено газово?какво да изисквам от монтьора дето ще го монтира?какви последствия може да има при детонация?има ли дебитомер?
за ламбда сондата ще сложи емулатор,а за инжекторите задължително ли е?да изисквам ли да сложи и такава електроника за предварението?
ако се сещате за нещо което не съм попитал пак пишете

Публикувано на: 23 Авг 2008 21:44
от bubbator
Колега, аз карам Corolla със същия двигател 4A-FE с обикновена газова уредба. Колата върви по-добре отколкото на бензин. Проблеми никакви нямам.
На газ градско ще ти харчи около 13l/100km с климатик в града (разбирай София biggrin.gif ), извънградско ако я караш с около 120км - 9l/100lm.
P.S Данните се отнасят за 6 степенна скоростна кутия!
Публикувано на: 23 Авг 2008 23:05
от nenko
а някакви проблеми имаш ли с газовото - кихания,паткания...мен ме плашат на приказки че щяло да гърми
Публикувано на: 23 Авг 2008 23:15
от PESHO OT MARS
Гърмежите основно стават от некадърни газаджии. Но преди да сложиш обикновенна газова трябва всичко по бензиновата работа да е перфектно, направи и пълна диагностика на запалителната система защото един скапан кабел или свещ които на бензин не правят проблем на газ могат да доведат до детонация. След което е желателно уредбата да е все пак с с ел.клапан на изпарителя (твоята предполагам че е с такъв). И за последно чисто теоритично този двигател е с метални колектори и няма дебитомер, най-тежкото е да ти разлети кутията на въздушния филтър.
Публикувано на: 23 Авг 2008 23:16
от bubbator
Ако всичко е направено както трябва, изобщо няма да разбираш че двигателя ти работи. Проблеми има само с новите VVTi двигатели.
Бих ти препоръчал читав газаджия за София, обаче гледам че си от Варна...
Публикувано на: 25 Авг 2008 21:12
от nenko
първите проблеми са на лице :
като работи на 900 оборота сякаш работи на 3 цилиндъра - вдигнах ги на 1100 и е ок
когато завъртя волана на място оборотите падат до 500 - на бензин автоматично ги компенсира,ама на газ няма как
добре бях се засилил сам да си го слагам,трябваше да продължа
с моя бутилка и изпарител ми излезе 290лв.
така са ми монтирали изпарителя че немога да си развия капачката на хидравличната течност
и не е само това - започна да ми глъхне гогато форсирам на бензин на място.в първия момент заглъхва като немска бракма
махнали са ми от въздушния филтър един въздуховод дето отива някъде напред и се чува гаден звук от там
стигнах до извода че едно нещо ако не умееш и не си го направиш сам - губиш,и ти излиза скъпо
инъче си върви добре,по плавно отколкото беше на бензин.
дано поне не гръмне нещо
не ми свети аварийната лампа на двигателя ама не видях ламбда емулатор и емулатор за инжекторите.дано не са ги спестили че ще се разсърдя,а пък като са ядосам много са нервирам

Публикувано на: 26 Авг 2008 10:04
от the-rider
Ни съ нирвирай дан съ идосваш

Ще рече "споко", постепенно ще се оправят нещата, това дето викат че кола та "ще свикне" е верно, колкото и да не е технически логично. Това дето ти падат оборотите и ти глъхне при 900 об е от един и същ проблем - според мен бедна смес на тихи обороти. Най- добре иди на газаджия със стенд, ама да имаш добри отзиви за него, и то с японски коли да има опит. Въздуховода го тури обратно, ще ти гасне като пускаш по инерция, но постепенно ще свикнеш да спускаш на скорост. Емулатор на ламбдата не ти требе аз имах и го махнах. На Инжекторите няма начин да нямаш - просто няма да работи без него, нали некой треба да лъже компютъра че дюзите работат иначе ше угасне. Глъхненето на бензин вероятно е щото са ти разбазикали предварението. Кажи на читавия майстор да ти направи колата първо на бензин да бачка перфектно и тогава да я гласи на газ само от изпарителя, без да бара делкото. За капачката... нямам предложения, дано не се налага да доливаш често.
Публикувано на: 26 Авг 2008 21:47
от nenko
как да е,вече изминах първите 100+ километра и то градско,с колко газ още незнам щото имаше в бутилката останала от миналата зима от старата кола и колкото е имало това е било.сложих и 20лв,засега съм на 30градско+15извънградско.постепенно ще я усетя как гори,но явно е намалена щото заглъхва на 4500-5000 оборота.
вдигнах оборотите на 1100 щото на 900 ми тресе двигателя.като завивам на място пак падат на 900 и пак тресе.ще сменя свещите може и от тях да е.на бензин не е така обаче.
дано всичко си стане както трябва че не е работа да се ходи по "майстори".смятам всичко сам да си правя вече.
Публикувано на: 26 Авг 2008 21:56
от PESHO OT MARS
Внимавай защото точно при бедна смес се получават детонации в колекторите. И наистина си я закарай на диагностика да я върнат на бензин както трябва ако са я разместили газаджиите. После може да боднеш един ТАП и да си оправиш предварението и работата.
Публикувано на: 26 Авг 2008 22:35
от diver
PESHO OT MARS написа:Внимавай защото точно при бедна смес се получават детонации в колекторите. И наистина си я закарай на диагностика да я върнат на бензин както трябва ако са я разместили газаджиите. После може да боднеш един ТАП и да си оправиш предварението и работата.
детонацийте са малкия проблем....при обедняване се дига температурата което води до дупки в буталцата....
Публикувано на: 26 Авг 2008 23:31
от nenko
точно ми направи впечатление че перката се включва по често от преди,но стрелката на температурата както и преди не надвишава средата.
не бяха ми допълнили антифриза,аз си долях около половин литър но пак така си работи перката - често се включва и изключва.
утре ще се разходя по магазините да видя дали продават ТАП
Публикувано на: 27 Авг 2008 09:29
от diver
nenko написа:точно ми направи впечатление че перката се включва по често от преди,но стрелката на температурата както и преди не надвишава средата.
не бяха ми допълнили антифриза,аз си долях около половин литър но пак така си работи перката - често се включва и изключва.
утре ще се разходя по магазините да видя дали продават ТАП
Не ме разбра. Температурана на двигателя си седи, което е проблема, щото видимо сичко е наред, но за кратък момент се развива голяма температура в камерата, от там прегарят буталата...
Публикувано на: 27 Авг 2008 18:18
от nenko
сега разбрах какво имаш в предвид - че бедната горивна смес развива по голяма температура при възпламеняването си
Публикувано на: 27 Авг 2008 20:51
от diver
nenko написа:сега разбрах какво имаш в предвид - че бедната горивна смес развива по голяма температура при възпламеняването си
да и по температурен датчик няма как да го хванеш....затова като ходиш на газаджия, гледай да имат газанализатор. Мериш сместа да не е бедна и си свиркаш. Инак икономиятя после отива за скъпи ремонти...