съвет за газово на селика 1.6 4A-FE '92

Аватар
nenko
Мнения: 45
Регистриран на: 01 Юни 2008 16:36
Местоположение: varna

съвет за газово на селика 1.6 4A-FE '92

Мнение от nenko » 23 Авг 2008 00:56

реших да си сложа газово на селиката,за да намаля разходите.предимно с нея ходя на работа,месечно изминавам около 1000-1500км.решил съм да дам да ми монтират газовото от старата ми кола(сегашната е по дърта де...) - опел астра-моноинжекция.да,газовото не е газов инжекцион-обикновенно е,БРЦ с клапан на изпарителя,има и надпис че е до 100kW.с опела зимата си палех директно на газ.
има ли някои сред вас дето карат 4А-FE 1.6 с обикновено газово?какво да изисквам от монтьора дето ще го монтира?какви последствия може да има при детонация?има ли дебитомер?
за ламбда сондата ще сложи емулатор,а за инжекторите задължително ли е?да изисквам ли да сложи и такава електроника за предварението?

ако се сещате за нещо което не съм попитал пак пишете smile.gif

Аватар
bubbator
Мнения: 51
Регистриран на: 12 Апр 2008 14:32
Местоположение: 95% София, 5% Пловдив
Обратна връзка:

Мнение от bubbator » 23 Авг 2008 21:44

Колега, аз карам Corolla със същия двигател 4A-FE с обикновена газова уредба. Колата върви по-добре отколкото на бензин. Проблеми никакви нямам.
На газ градско ще ти харчи около 13l/100km с климатик в града (разбирай София biggrin.gif ), извънградско ако я караш с около 120км - 9l/100lm.

P.S Данните се отнасят за 6 степенна скоростна кутия!
'99 Corolla E11 1.6 110PS G6R

Аватар
nenko
Мнения: 45
Регистриран на: 01 Юни 2008 16:36
Местоположение: varna

Мнение от nenko » 23 Авг 2008 23:05

а някакви проблеми имаш ли с газовото - кихания,паткания...мен ме плашат на приказки че щяло да гърми

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 23 Авг 2008 23:15

Гърмежите основно стават от некадърни газаджии. Но преди да сложиш обикновенна газова трябва всичко по бензиновата работа да е перфектно, направи и пълна диагностика на запалителната система защото един скапан кабел или свещ които на бензин не правят проблем на газ могат да доведат до детонация. След което е желателно уредбата да е все пак с с ел.клапан на изпарителя (твоята предполагам че е с такъв). И за последно чисто теоритично този двигател е с метални колектори и няма дебитомер, най-тежкото е да ти разлети кутията на въздушния филтър.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
bubbator
Мнения: 51
Регистриран на: 12 Апр 2008 14:32
Местоположение: 95% София, 5% Пловдив
Обратна връзка:

Мнение от bubbator » 23 Авг 2008 23:16

Ако всичко е направено както трябва, изобщо няма да разбираш че двигателя ти работи. Проблеми има само с новите VVTi двигатели.
Бих ти препоръчал читав газаджия за София, обаче гледам че си от Варна...
'99 Corolla E11 1.6 110PS G6R

Аватар
nenko
Мнения: 45
Регистриран на: 01 Юни 2008 16:36
Местоположение: varna

Мнение от nenko » 25 Авг 2008 21:12

първите проблеми са на лице :
като работи на 900 оборота сякаш работи на 3 цилиндъра - вдигнах ги на 1100 и е ок
когато завъртя волана на място оборотите падат до 500 - на бензин автоматично ги компенсира,ама на газ няма как mad.gif

добре бях се засилил сам да си го слагам,трябваше да продължа wink.gif

с моя бутилка и изпарител ми излезе 290лв. ohmy.gif
така са ми монтирали изпарителя че немога да си развия капачката на хидравличната течност mad.gif

и не е само това - започна да ми глъхне гогато форсирам на бензин на място.в първия момент заглъхва като немска бракма mad.gif

махнали са ми от въздушния филтър един въздуховод дето отива някъде напред и се чува гаден звук от там

стигнах до извода че едно нещо ако не умееш и не си го направиш сам - губиш,и ти излиза скъпо mad.gif mad.gif mad.gif

инъче си върви добре,по плавно отколкото беше на бензин.
дано поне не гръмне нещо

не ми свети аварийната лампа на двигателя ама не видях ламбда емулатор и емулатор за инжекторите.дано не са ги спестили че ще се разсърдя,а пък като са ядосам много са нервирам mad.gif

the-rider
Мнения: 43
Регистриран на: 20 Юни 2008 11:50

Мнение от the-rider » 26 Авг 2008 10:04

Ни съ нирвирай дан съ идосваш wink.gif Ще рече "споко", постепенно ще се оправят нещата, това дето викат че кола та "ще свикне" е верно, колкото и да не е технически логично. Това дето ти падат оборотите и ти глъхне при 900 об е от един и същ проблем - според мен бедна смес на тихи обороти. Най- добре иди на газаджия със стенд, ама да имаш добри отзиви за него, и то с японски коли да има опит. Въздуховода го тури обратно, ще ти гасне като пускаш по инерция, но постепенно ще свикнеш да спускаш на скорост. Емулатор на ламбдата не ти требе аз имах и го махнах. На Инжекторите няма начин да нямаш - просто няма да работи без него, нали некой треба да лъже компютъра че дюзите работат иначе ше угасне. Глъхненето на бензин вероятно е щото са ти разбазикали предварението. Кажи на читавия майстор да ти направи колата първо на бензин да бачка перфектно и тогава да я гласи на газ само от изпарителя, без да бара делкото. За капачката... нямам предложения, дано не се налага да доливаш често.

Аватар
nenko
Мнения: 45
Регистриран на: 01 Юни 2008 16:36
Местоположение: varna

Мнение от nenko » 26 Авг 2008 21:47

как да е,вече изминах първите 100+ километра и то градско,с колко газ още незнам щото имаше в бутилката останала от миналата зима от старата кола и колкото е имало това е било.сложих и 20лв,засега съм на 30градско+15извънградско.постепенно ще я усетя как гори,но явно е намалена щото заглъхва на 4500-5000 оборота.
вдигнах оборотите на 1100 щото на 900 ми тресе двигателя.като завивам на място пак падат на 900 и пак тресе.ще сменя свещите може и от тях да е.на бензин не е така обаче.
дано всичко си стане както трябва че не е работа да се ходи по "майстори".смятам всичко сам да си правя вече.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 26 Авг 2008 21:56

Внимавай защото точно при бедна смес се получават детонации в колекторите. И наистина си я закарай на диагностика да я върнат на бензин както трябва ако са я разместили газаджиите. После може да боднеш един ТАП и да си оправиш предварението и работата.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 26 Авг 2008 22:35

PESHO OT MARS написа:Внимавай защото точно при бедна смес се получават детонации в колекторите. И наистина си я закарай на диагностика да я върнат на бензин както трябва ако са я разместили газаджиите. После може да боднеш един ТАП и да си оправиш предварението и работата.
детонацийте са малкия проблем....при обедняване се дига температурата което води до дупки в буталцата....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
nenko
Мнения: 45
Регистриран на: 01 Юни 2008 16:36
Местоположение: varna

Мнение от nenko » 26 Авг 2008 23:31

точно ми направи впечатление че перката се включва по често от преди,но стрелката на температурата както и преди не надвишава средата.

не бяха ми допълнили антифриза,аз си долях около половин литър но пак така си работи перката - често се включва и изключва.

утре ще се разходя по магазините да видя дали продават ТАП

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 27 Авг 2008 09:29

nenko написа:точно ми направи впечатление че перката се включва по често от преди,но стрелката на температурата както и преди не надвишава средата.

не бяха ми допълнили антифриза,аз си долях около половин литър но пак така си работи перката - често се включва и изключва.

утре ще се разходя по магазините да видя дали продават ТАП
Не ме разбра. Температурана на двигателя си седи, което е проблема, щото видимо сичко е наред, но за кратък момент се развива голяма температура в камерата, от там прегарят буталата...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
nenko
Мнения: 45
Регистриран на: 01 Юни 2008 16:36
Местоположение: varna

Мнение от nenko » 27 Авг 2008 18:18

сега разбрах какво имаш в предвид - че бедната горивна смес развива по голяма температура при възпламеняването си

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 27 Авг 2008 20:51

nenko написа:сега разбрах какво имаш в предвид - че бедната горивна смес развива по голяма температура при възпламеняването си
да и по температурен датчик няма как да го хванеш....затова като ходиш на газаджия, гледай да имат газанализатор. Мериш сместа да не е бедна и си свиркаш. Инак икономиятя после отива за скъпи ремонти...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта