Страница 1 от 2

Смяна на масло

Публикувано на: 29 Юли 2008 10:47
от jsp
Здравейте,
имам следната дилема - имам автомобил с двигател D4D който е на малко над 1 година но е на около 6000 км. Никога не е сменяно масло или филтри...

Според това което знам е редно профилактиката която нормално се прави на 15000 км да бъде направена, но от служител /търговец/ на ТМ Ауто бях посъветван да я направя тази смяна чак към септември....

Моля за вашите мнения?
Да не остана без гаранция?
А за двигателя как е по-добре?

Публикувано на: 29 Юли 2008 11:15
от Petar
Ami masloto e hubavo dase smenia vsiaka godina nezavisimo dali si navyrtial kilometrite za smiana na masloto ili ne

Публикувано на: 29 Юли 2008 11:26
от Uncle Dido
По принцип е една година или 15 000 км.Щото ако за една година навъртиш 200 км. - караш фирмена кола - малко странно звучи да го сменяш маслото на толкова.

Публикувано на: 29 Юли 2008 11:52
от jsp
Fido Dido написа:По принцип е една година или 15 000 км.Щото ако за една година навъртиш 200 км. - караш фирмена кола - малко странно звучи да го сменяш маслото на толкова.
Ами тя личната кола си е за излизане от София biggrin.gif

Точно това и ми обясни човека от toyota - неговото мнение беше че първото масло което е било сложено ( то имало повечко добавки от това което се слагало след това на 15000 ) е добре да стои с него максимално дълго но не ми препоръчва да започвам нова зима с него все пак.

Въпросите ми обаче остават:
Гаранцията? ( може ли да ми се излезе с номера че губя гаранция щото не съм го сменил на годината )
Кое е по-добре за двигателя? ( щото аз колата не възнемерявам да я ползвам само докато има гаранция biggrin.gif )

Публикувано на: 29 Юли 2008 12:01
от b0by
jsp написа:
Fido Dido написа:По принцип е една година или 15 000 км.Щото ако за една година навъртиш 200 км. - караш фирмена кола - малко странно звучи да го сменяш маслото на толкова.
Ами тя личната кола си е за излизане от София biggrin.gif

Точно това и ми обясни човека от toyota - неговото мнение беше че първото масло което е било сложено ( то имало повечко добавки от това което се слагало след това на 15000 ) е добре да стои с него максимално дълго но не ми препоръчва да започвам нова зима с него все пак.

Въпросите ми обаче остават:
Гаранцията? ( може ли да ми се излезе с номера че губя гаранция щото не съм го сменил на годината )
Кое е по-добре за двигателя? ( щото аз колата не възнемерявам да я ползвам само докато има гаранция biggrin.gif )
Както каза Дидо по горе 15 000 или 1-на календарна година , а това ,че е първо масло и имало повече добавки е само в съзнанието на този който ти го е казал! Относно гаранцията питай дилъра който ти е продал колата , но си мисля че ще трябва да си го смениш ,а и е по сигурно да го направиш - от гледна точка на гаранцията го казвам!

Публикувано на: 29 Юли 2008 12:35
от Uncle Dido
Това е така, доколкото знам, първото гаранционно обслужване се прави та толкова. А за по-нататък е добре да си сменяш маслото на 8000 - 10 000 км. максимум! А ако караш колата предимно в София - въздушния даже на 7000км.!

Публикувано на: 29 Юли 2008 13:48
от jsp
Благодаря,
и според мен е по-добре така да се направи заради гаранцията.
b0by написа:
jsp написа:
Fido Dido написа:По принцип е една година или 15 000 км.Щото ако за една година навъртиш 200 км. - караш фирмена кола - малко странно звучи да го сменяш маслото на толкова.
Ами тя личната кола си е за излизане от София biggrin.gif

Точно това и ми обясни човека от toyota - неговото мнение беше че първото масло което е било сложено ( то имало повечко добавки от това което се слагало след това на 15000 ) е добре да стои с него максимално дълго но не ми препоръчва да започвам нова зима с него все пак.

Въпросите ми обаче остават:
Гаранцията? ( може ли да ми се излезе с номера че губя гаранция щото не съм го сменил на годината )
Кое е по-добре за двигателя? ( щото аз колата не възнемерявам да я ползвам само докато има гаранция biggrin.gif )
Както каза Дидо по горе 15 000 или 1-на календарна година , а това ,че е първо масло и имало повече добавки е само в съзнанието на този който ти го е казал! Относно гаранцията питай дилъра който ти е продал колата , но си мисля че ще трябва да си го смениш ,а и е по сигурно да го направиш - от гледна точка на гаранцията го казвам!

Публикувано на: 29 Юли 2008 20:33
от jsp
Вече е записана в ТМА :)
jsp написа:Благодаря,
и според мен е по-добре така да се направи заради гаранцията.
b0by написа:
jsp написа: Ами тя личната кола си е за излизане от София biggrin.gif

Точно това и ми обясни човека от toyota - неговото мнение беше че първото масло което е било сложено ( то имало повечко добавки от това което се слагало след това на 15000 ) е добре да стои с него максимално дълго но не ми препоръчва да започвам нова зима с него все пак.

Въпросите ми обаче остават:
Гаранцията? ( може ли да ми се излезе с номера че губя гаранция щото не съм го сменил на годината )
Кое е по-добре за двигателя? ( щото аз колата не възнемерявам да я ползвам само докато има гаранция biggrin.gif )
Както каза Дидо по горе 15 000 или 1-на календарна година , а това ,че е първо масло и имало повече добавки е само в съзнанието на този който ти го е казал! Относно гаранцията питай дилъра който ти е продал колата , но си мисля че ще трябва да си го смениш ,а и е по сигурно да го направиш - от гледна точка на гаранцията го казвам!

Публикувано на: 29 Юли 2008 23:40
от agent dust
първото масло го смени максимум на 1000-2000км. след това - на 10 000. всяка година сменяй маслото без значение пробегът

Публикувано на: 29 Юли 2008 23:57
от slowtraveler
Няма смисъл от смени на 1000-2000км....
Чети и спазвай инструкцията - ако е записано смяна на 15х.км или 1г (което настъпи първо) - спазвай го и си свиркай...
Никой производител няма да напише в инструкцията нещо, което би застрашило изделието му.
Особено по време на гаранцията е добре да си съвсем стриктен за да нямаш проблеми...
Ако пише смяна на филтър/ролки/свещи и т.н. - не икономисвай.
Сменяй съгласно инструкцията и колата ще ти се отблагодари с безпроблемна и сигурна работа, особено ако си я купил нова и само ти си я експлоатирал.. :thumbsup:

Публикувано на: 01 Авг 2008 20:40
от jsp
Извърших профилактика тип А на колата. Благодаря на всички за съветите.
slowtraveler написа:Няма смисъл от смени на 1000-2000км....
Чети и спазвай инструкцията - ако е записано смяна на 15х.км или 1г (което настъпи първо) - спазвай го и си свиркай...
Никой производител няма да напише в инструкцията нещо, което би застрашило изделието му.
Особено по време на гаранцията е добре да си съвсем стриктен за да нямаш проблеми...
Ако пише смяна на филтър/ролки/свещи и т.н. - не икономисвай.
Сменяй съгласно инструкцията и колата ще ти се отблагодари с безпроблемна и сигурна работа, особено ако си я купил нова и само ти си я експлоатирал.. :thumbsup:

Публикувано на: 01 Авг 2008 20:46
от jingo
докато четях се сетих за моя приятел в Южната Африка,който докат пътувахме насам натам си букна час в сервиза...щели да му правят голям проблем,даже можели да му откажат гар обслужване, ако не отиде в уреченият срок ! !!!!!!!!!!!!!! Така че,спазвайте си нещата и ще си свиркаме...........!

Публикувано на: 01 Авг 2008 21:39
от trinity
jsp написа:Извърших профилактика тип А на колата. Благодаря на всички за съветите.
А можеш ли да кажеш колко ти струва удоволствието? Защото аз скоро правя 1 год. и ще навъртя 15 к дотогава.

Публикувано на: 01 Авг 2008 22:43
от Uncle Dido
Трин - удоволствието е: има - няма....200лв..... sad.gif В най-лошия случай...

Публикувано на: 02 Авг 2008 12:09
от jingo
trinity написа:
jsp написа:Извърших профилактика тип А на колата. Благодаря на всички за съветите.
А можеш ли да кажеш колко ти струва удоволствието? Защото аз скоро правя 1 год. и ще навъртя 15 к дотогава.
ТАКА МИ КАЗАХА И НА МЕН ОКОЛО 200 ЛВ,В СРЯДА ЩЕ ВИДЯ !