Страница 1 от 2

Един проблем с моя Yaris.

Публикувано на: 22 Юни 2008 11:17
от style
Проблема е следния. От време на време при потегляне и изключване на първа се получава леко "поддържане" на оборотите, преди те да почнат да падат... все едно колата се форсира леко при смяна на скоростите. След това при вкарване на следващата скорост и отпускане на съединителя се получава едно доста неприятно придърпване, после от втора на трета и на четвърта и т.н. пак се получава лекото задържане на обороти и неплавното сменяне на скоростите /придърпването/. Обикновено това трае 4-5 минути, след което спира и после /30-40 мин/ пак се появява, пак за 4-5 минути и пак изчезва. Проблема го имам от 1 година и от Тойота казват, че не знаят какво е и трябва някой техен представител да се вози, когато това се появи за да могат да установят какво е. Когато двигателя на колата се изключи и после при запалване проблема го няма вече и е въпрос на време пак да се покаже.
Необяснимо е поне за мен, от подаването на гориво ли е, от съединителя ли е, никаква идея нямам.
Ако някой има предположение каква може да е причината ще му бъда благодарен да го напише.
Колата е 2006 Yaris 1.4 D4-D :whistle:

Публикувано на: 22 Юни 2008 11:53
от Troshko
някакви проблеми с електрониката :whistle:

Публикувано на: 22 Юни 2008 14:30
от tribalistas
Бягай в сервиза ги питай не чакай.

Публикувано на: 22 Юни 2008 23:19
от style
В сервиза не знаят какво е, няма проблеми с електрониката, като изключим лампичката за сервиз, която си е фабричен дефект и се появява, когато й е кеф

Публикувано на: 23 Юни 2008 05:51
от LEXUS
Лампичката за сервиз не е фабричен дефект,това не е Пежо. След като светва,значи имаш проблем или с нафтата, или с управляващата електроника. По принцип леко изфорсирване по някой път е нормално и е продиктувано от емисиите,които трябва да са ниски ,дори когато шофорът е подал повече газ на ниска предавка и превключва по-висока ,това е нормално ,при теб точно какво е?

Публикувано на: 23 Юни 2008 11:50
от shtryklio
На колко оборота средно сменяш предавките, с какво гориво караш и на колко километра е колата. Аз карам същата и нямам подобни проблеми. Причината може да се окаже и включена климатична уредба ;)

Публикувано на: 23 Юни 2008 19:20
от Kiki
style написа:В сервиза не знаят какво е, няма проблеми с електрониката, като изключим лампичката за сервиз, която си е фабричен дефект и се появява, когато й е кеф
Щом се появява когато и е кеф, значи има проблем с електрониката!

Публикувано на: 23 Юни 2008 22:55
от style
shtryklio написа:На колко оборота средно сменяш предавките, с какво гориво караш и на колко километра е колата. Аз карам същата и нямам подобни проблеми. Причината може да се окаже и включена климатична уредба ;)
Когато не си давам зор - на 2000 оборота
Карам с OMV Sprint Diesel
На 35 000 км.
Забелязал съм, че в повечето случаи се появява при включен климатик, ама на мен почти винаги ми работи климатика, също при спиране със скорости, ама понякога се появява от нищото.
Скоро ще сменят компютъра на двигателя, защото светещата лампа така и не успяха да я оправят, дали ще изчезне "явлението" mellow.gif

Публикувано на: 24 Юни 2008 16:37
от shtryklio
Ами двигателя си има турбо дупка .. поради което се получава гадното придърпване. Още повече, че е лято и климатика работи, което допълнително прави тази дупка особенно забележима. Моята е на приблизително твоите километри, но карам с OMV Premium и често забравям да си включвам климатика, но знам, че когато е включен двигателя си изисква по-високи обороти за смяна на предавките(личен опит) ;)
п.п. пробвай да сменяш предавките на ~2500-3000 оборота ако не го правиш на толкова и сподели ;)

Публикувано на: 24 Юни 2008 18:50
от shtryklio
Ха ха .. сега се сетих какъв куриоз може да е станал с лампичката за сервизно обслужване. Тя не се нулира автоматично а трябва да се направи ръчно(преди време попаднах на него в книжката за правилна експлоатация на автомобила съвсем случайно), та на въпроса намери къде ти е тази книжка виж как се нулира сервизния интервал и ако стане така може да смениш сервиза tongue.gif

Публикувано на: 27 Юни 2008 15:35
от style
каква турбо дупка като аз сменям на 2000 оборота, а турбото преди 2000 изобщо не се включва

Публикувано на: 27 Юни 2008 17:00
от desSs
style написа: сменям на 2000 оборота
не е ли малко рано

Публикувано на: 27 Юни 2008 18:52
от shtryklio
style написа:каква турбо дупка като аз сменям на 2000 оборота, а турбото преди 2000 изобщо не се включва
Това обяснява защо се получава "гадното придърпване". Двигателя е предвиден да работи нормално някъде около 2000 - 2200 оборота всичко преди това тормози двигателя и дава сравнително висок разход. Това е мотор с турбо, свери си оборотите ;)

Публикувано на: 28 Юни 2008 13:41
от jingo
По принцип и при мен е така/АУРИС 1.4 бенз/,но е нормално при студена кола и с включен климатик да го има ,е ламби не ми светят ,когато работи климата оборотите не падат под 950-1000,без нея 550-600 ! Естественно,че компа се старае да му даде оборотии,за да работи,но не тр да свети ламба ! Трябва да го видят !

Публикувано на: 09 Юли 2008 21:47
от style
desSs написа:
style написа: сменям на 2000 оборота
не е ли малко рано
на дизеловите двигатели не е, защото едва след 2000 колата започва да се развихря, а до 2000 в града е най-икономично, защото реално в едно задръстване не ти трябна мощност. На бензиновите, поне от това, което съм карал е рано на 2000 laugh.gif

Между другото проблема се оправи и след като смениха компютъра на двигателя вече не се появява :whistle: