Един проблем с моя Yaris.

Аватар
style
Мнения: 125
Регистриран на: 27 Фев 2008 20:39

Един проблем с моя Yaris.

Мнение от style » 22 Юни 2008 11:17

Проблема е следния. От време на време при потегляне и изключване на първа се получава леко "поддържане" на оборотите, преди те да почнат да падат... все едно колата се форсира леко при смяна на скоростите. След това при вкарване на следващата скорост и отпускане на съединителя се получава едно доста неприятно придърпване, после от втора на трета и на четвърта и т.н. пак се получава лекото задържане на обороти и неплавното сменяне на скоростите /придърпването/. Обикновено това трае 4-5 минути, след което спира и после /30-40 мин/ пак се появява, пак за 4-5 минути и пак изчезва. Проблема го имам от 1 година и от Тойота казват, че не знаят какво е и трябва някой техен представител да се вози, когато това се появи за да могат да установят какво е. Когато двигателя на колата се изключи и после при запалване проблема го няма вече и е въпрос на време пак да се покаже.
Необяснимо е поне за мен, от подаването на гориво ли е, от съединителя ли е, никаква идея нямам.
Ако някой има предположение каква може да е причината ще му бъда благодарен да го напише.
Колата е 2006 Yaris 1.4 D4-D :whistle:
Today. Tomorrow. Toyota.

Аватар
Troshko
Мнения: 2094
Регистриран на: 24 Яну 2006 11:58
Местоположение: София

Мнение от Troshko » 22 Юни 2008 11:53

някакви проблеми с електрониката :whistle:

tribalistas
Мнения: 190
Регистриран на: 19 Апр 2008 11:26
Местоположение: софия

Мнение от tribalistas » 22 Юни 2008 14:30

Бягай в сервиза ги питай не чакай.

Аватар
style
Мнения: 125
Регистриран на: 27 Фев 2008 20:39

Мнение от style » 22 Юни 2008 23:19

В сервиза не знаят какво е, няма проблеми с електрониката, като изключим лампичката за сервиз, която си е фабричен дефект и се появява, когато й е кеф
Today. Tomorrow. Toyota.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 23 Юни 2008 05:51

Лампичката за сервиз не е фабричен дефект,това не е Пежо. След като светва,значи имаш проблем или с нафтата, или с управляващата електроника. По принцип леко изфорсирване по някой път е нормално и е продиктувано от емисиите,които трябва да са ниски ,дори когато шофорът е подал повече газ на ниска предавка и превключва по-висока ,това е нормално ,при теб точно какво е?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

shtryklio
Мнения: 29
Регистриран на: 01 Апр 2008 22:48
Местоположение: Варна

Мнение от shtryklio » 23 Юни 2008 11:50

На колко оборота средно сменяш предавките, с какво гориво караш и на колко километра е колата. Аз карам същата и нямам подобни проблеми. Причината може да се окаже и включена климатична уредба ;)

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 23 Юни 2008 19:20

style написа:В сервиза не знаят какво е, няма проблеми с електрониката, като изключим лампичката за сервиз, която си е фабричен дефект и се появява, когато й е кеф
Щом се появява когато и е кеф, значи има проблем с електрониката!

Аватар
style
Мнения: 125
Регистриран на: 27 Фев 2008 20:39

Мнение от style » 23 Юни 2008 22:55

shtryklio написа:На колко оборота средно сменяш предавките, с какво гориво караш и на колко километра е колата. Аз карам същата и нямам подобни проблеми. Причината може да се окаже и включена климатична уредба ;)
Когато не си давам зор - на 2000 оборота
Карам с OMV Sprint Diesel
На 35 000 км.
Забелязал съм, че в повечето случаи се появява при включен климатик, ама на мен почти винаги ми работи климатика, също при спиране със скорости, ама понякога се появява от нищото.
Скоро ще сменят компютъра на двигателя, защото светещата лампа така и не успяха да я оправят, дали ще изчезне "явлението" mellow.gif
Today. Tomorrow. Toyota.

shtryklio
Мнения: 29
Регистриран на: 01 Апр 2008 22:48
Местоположение: Варна

Мнение от shtryklio » 24 Юни 2008 16:37

Ами двигателя си има турбо дупка .. поради което се получава гадното придърпване. Още повече, че е лято и климатика работи, което допълнително прави тази дупка особенно забележима. Моята е на приблизително твоите километри, но карам с OMV Premium и често забравям да си включвам климатика, но знам, че когато е включен двигателя си изисква по-високи обороти за смяна на предавките(личен опит) ;)
п.п. пробвай да сменяш предавките на ~2500-3000 оборота ако не го правиш на толкова и сподели ;)

shtryklio
Мнения: 29
Регистриран на: 01 Апр 2008 22:48
Местоположение: Варна

Мнение от shtryklio » 24 Юни 2008 18:50

Ха ха .. сега се сетих какъв куриоз може да е станал с лампичката за сервизно обслужване. Тя не се нулира автоматично а трябва да се направи ръчно(преди време попаднах на него в книжката за правилна експлоатация на автомобила съвсем случайно), та на въпроса намери къде ти е тази книжка виж как се нулира сервизния интервал и ако стане така може да смениш сервиза tongue.gif

Аватар
style
Мнения: 125
Регистриран на: 27 Фев 2008 20:39

Мнение от style » 27 Юни 2008 15:35

каква турбо дупка като аз сменям на 2000 оборота, а турбото преди 2000 изобщо не се включва
Today. Tomorrow. Toyota.

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 27 Юни 2008 17:00

style написа: сменям на 2000 оборота
не е ли малко рано

shtryklio
Мнения: 29
Регистриран на: 01 Апр 2008 22:48
Местоположение: Варна

Мнение от shtryklio » 27 Юни 2008 18:52

style написа:каква турбо дупка като аз сменям на 2000 оборота, а турбото преди 2000 изобщо не се включва
Това обяснява защо се получава "гадното придърпване". Двигателя е предвиден да работи нормално някъде около 2000 - 2200 оборота всичко преди това тормози двигателя и дава сравнително висок разход. Това е мотор с турбо, свери си оборотите ;)

jingo

Мнение от jingo » 28 Юни 2008 13:41

По принцип и при мен е така/АУРИС 1.4 бенз/,но е нормално при студена кола и с включен климатик да го има ,е ламби не ми светят ,когато работи климата оборотите не падат под 950-1000,без нея 550-600 ! Естественно,че компа се старае да му даде оборотии,за да работи,но не тр да свети ламба ! Трябва да го видят !

Аватар
style
Мнения: 125
Регистриран на: 27 Фев 2008 20:39

Мнение от style » 09 Юли 2008 21:47

desSs написа:
style написа: сменям на 2000 оборота
не е ли малко рано
на дизеловите двигатели не е, защото едва след 2000 колата започва да се развихря, а до 2000 в града е най-икономично, защото реално в едно задръстване не ти трябна мощност. На бензиновите, поне от това, което съм карал е рано на 2000 laugh.gif

Между другото проблема се оправи и след като смениха компютъра на двигателя вече не се появява :whistle:
Today. Tomorrow. Toyota.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта