Страница 1 от 1

Питане за филтър груби частици дизел

Публикувано на: 11 Юни 2008 11:24
от Night'sB
Здравейте колеги,
Забелязах, че филтъра за груби частици в процеса на експлоатация на колата от мен (20000км) е променил цвета си от светло кафяв към катранено черен.
Води ли състоянието му към някакви отрицателни последствия и подлежи ли на почистване.
Двигателя е 2С-Т 2000см3 ТД на Тойота Карина Е.

Публикувано на: 11 Юни 2008 11:31
от Uncle Dido
Да не би да говориш за филтъра за твърди частици ( катализатор)?

Публикувано на: 11 Юни 2008 15:12
от jury
Какъв катализатор wacko.gif

Общо устройство на горивните филтри:
за грубо пречистване – пречистват горивото от механични примеси с размери над 0,05 - 0,07мм. Филтриращите им елементи могат да бъдат пластинкови, лентови, мрежести и др. Филтър утаител за грубо пречистване - горивото постъпва през входящия щуцер (или кух болт), завит в отвора, попада в разпределителя, а след това по отражателя се стича в долната част на чашата. Водата и едрите механични частици се събират на дъното на чашата, а от горната част през мрежестия филтър горивото преминава през отвора и щуцера към горивоподаващата помпа. Утаителят, заварен в единия си край към чашата, успокоява турбулентното движение на горивото в чашата. При техническо обслужване утайките се източват през пробката.
за фино пречистване – през него горивото преминава, преди да постъпи в горивонагнетателната помпа, задържа примесите с размер над 3 - 5 микрона. Филтриращите им елементи най-често се изработват от специална многослойно нагъната хартия, но могат да бъдат от кече, минерална вата, пропита със скрепително вещество и др. Състои се от тяло, два сменяеми филтриращи елемента, включени последователно, две чаши със заварени към тях болтове за закрепване на тялото чрез гайки. В долната част на болтовете са завити пробки за източване. Филтриращите елементи са хартиени, с външен слой от перфориран картон, уплътнени с в челните повърхнини. Плътното им притискане към тялото се осигурява от пружини, поставени в чашите под филтриращите елементи. Чашите и филтриращите елементи са уплътнени към тялото чрез уплътнители. Монтажното положение на филтъра отговаря на най – високата точка от горивната уредба, с което се осигурява събирането на проникналия въздух и връщането му с част от горивото през клапана жигльор в резервоара. Клапанът с пружината се отваря при предписаното надналягане. Регулирането му става чрез подбор на дебелината на регулировъчните шайби, поставени в пробката. на канала. Пробката се използва при обезвъздушаване на уредбата. Към накрайника се присъединява горивопровода за високо налягане. Образуван е от развалцования конусен край на тръбата и надянатата върху тръбата гайка. Между тях обикновено се поставя уплътнителна шайба. Уплътняването на горивопровода към щуцера става по конусните им повърхнини чрез притягане на гайката.

Проверка и почистване на филтъра за грубо пречистване на горивото, подмяна на филтриращия елемент на филтъра за фино пречистване на горивото, през 10 000км пробег.

Трябва да е това:
http://www.detali.ru/cat/oem_to2.asp?RG ... 3&PID=2302

Публикувано на: 11 Юни 2008 18:20
от Night'sB
Извинявам се,
Става дума за филтъра, който е хванат на изходящия колектор на газовете от двигателя. Филтър ли е , катализатор ли е не знам. Вътре са много пластини, които образуват малки дупчици.

Публикувано на: 11 Юни 2008 18:58
от Night'sB
Ето за това става дума

Публикувано на: 12 Юни 2008 09:46
от Uncle Dido
Това е катализатора. При дизела се води филтър за твърди частици. Ако има явни запушвания на клетки, по - довре е да го махнеш, защото започва да запушва генерацията и може да строши турбото! Не го виждам от другата страна, но ако е в един блок с колектора, само избушване. Провери дали след меката връзка - лещата - няма втори. По принцип се пада под скоростния лост. По вероятно е той да е запушен, защото е по-далеч от мотора и отлаганията при него са по-големи! Успех! :thumbsup:

Публикувано на: 12 Юни 2008 10:13
от Night'sB
Мерси за отговора.
Аз така и подозирах.
Чел съм, че при дизелаците на 500-600 км ел.система подава по богата смес, за да се увеличи температурата на изходящите газове с цел да пообгорят/изчистят "комина"
В този год на мисли какво ли ще стане ако го метна катализатора с една газова горелка? Да го белна малко.
Повода за размислите ми по тази тема беше, че от известно време се появи бая омасляване по тръбите, свързващи въздушния филтър с турбото. Ако съпротивлението на изпускателния тракт се е увеличило, следва че газовете, минаващи през турбината няма да я развъртат колкото трябва. Намаля налягането на нагнетяване. А цикъла на газоразпределение си остава същия, т.е. впускателните клапани в края на пълненето са още отворени, а налягането в цилиндъра става по-голямо от това на турбото и тръгва обратно към въздухана.
Ето такива мътни мисли ми се въртят.

Публикувано на: 12 Юни 2008 10:46
от Uncle Dido
Лошото е, че няма чистене. Пробвал съм и на пароструйка, но след 1000км. - същата работа. Когато го махнеш, отпушваш генерацията и колата се държи определено по - добре. лошото е, че вече няма да си " екологично чист "! unsure.gif

Публикувано на: 13 Юни 2008 01:00
от jim_beam
Fido Dido написа:Това е катализатора. При дизела се води филтър за твърди частици. ...
по-точно се казва оксидационен катализатор,филтър за твърди частици е друго.мисля,че този катализатор би трябвало да е вечен и да не може да се запуши.филтър за тв.частици ги имат по-новите модели.е има и едни стари пежa с такива,но тойота нямат.но те работят на съвсем друг принцип.

Публикувано на: 14 Юни 2008 16:13
от pgb
имам едно питане карам toyota avensis 2,0 td 1998 г съштата имали катализатор и ако го махна ще имали проблем

Публикувано на: 14 Юни 2008 16:27
от Uncle Dido
Щом е дизел - нямаш ядове. Но ако колата ти работи добре и ускорява без да се " замисля", по-добре го остави! :thumbsup:

Публикувано на: 14 Юни 2008 17:12
от slowtraveler
Не съм пробвал, но дали няма да се почисти ако му пуснеш чист кислород??
Обикновено саждите/маслото се самозапалват и изгарят в среда от чист кислород и така може да се почисти ауспуха без да го нагряваш отделно с горелка или други по-сериозни средства...

Публикувано на: 14 Юни 2008 17:26
от Uncle Dido
Слоу, това би било прекрасно, ако ставаше! Всички щяха да си почистват катализаторите, а не да дават луди пари за нови! Ех, ако беше прав... :thumbsup: Но отлаганията са такива, че просто го изхвърляш! sad.gif Тези, които извличат златото и платината в последствие, само те успяват да го изчистят, но самия катализатор вече не функционира. При всички марки коли се води за консуматив, като производителя дава гаранция 150 000км. За България, обаче, гаранция няма! Не дават!