Въпрос за компресията на Карина Е 1.6 4АФЕ

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Въпрос за компресията на Карина Е 1.6 4АФЕ

Мнение от primus » 26 Май 2008 16:48

Здравейте, имаме следния проблем с Карина Е 1.6 двигател 4АФЕ:
прекъсва работата на един от цилиндрите обикновенно за малък
период от време(5 до 10 минути средно) при експлоатация 2-3 часа
когато двигателя е загрял.
Започнахме да издирваме от къде е проблема.
Първата стъпка, която направихме е да сменим кабелите на свещите,
имаше подобрение, но не напълно, проблема все още ставаше но
по-рядко.
След това почнахме да разменяме местата на дюзите за да
изключимварианта да има проблемна дюза. Оказа се, че като се разменят дюзите
започва да гасне различен цилиндър. Локирахме (евентуално)
проблемната дюза и я сменихме. Но проблема все още остава.
Като междувременно измерихме компресия на двигатела и се оказа,
че е притиснително малка: 8 атмосфери средно за 4-те цилиндъра. т.е. с 2
атмосфери по-малко от минималната за този двигател.
Би ли могло да има връзка м/у двата проблема или по-точно извън
нормената компресия на двигателя би ли могла да допринесе за
прекъсване на работата на някой от цилиндрите? Или просто това са
2 взаимно несвързани проблема ?
За подобряване на компресията варианта, който ще се предприеме е
основен ремонт(или някаква варияция на такъв), но за проблема с
прекъсването в общи линии нашите вариянти са изчерпани.
Ако имате идеи ще се радвам да ги споделите :help:

Благодаря ви предварително smile.gif

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 26 Май 2008 20:56

Ако компресията на цилиндрите е +-0.5 атмосфери проблема не е там доколко е износен двигателя не мога да дам преценка но ако то е равномерно не би трябвало да се проявява по този начин (по-принцип да няма мошност и от там и по-висок разход). Това което ми идва на акъла е евентуално дистрибуторна капачка и палец с каква система на запалване е нормална с външна бобина или DIS-2.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Re: Въпрос за компресията на Карина Е 1.6 4АФЕ

Мнение от diver » 26 Май 2008 21:26

primus написа:...
Първата стъпка, която направихме е да сменим кабелите на свещите,
имаше подобрение, но не напълно, проблема все още ставаше но
по-рядко.
да бяхте сменили и свещите....инак 8 бара е притеснително малко, от друга страна ниската компресия не е причина за прекъсване...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 27 Май 2008 10:40

До diver: Забележката ти е абсолютно коректна ! Забравих да спомена,
че двигателя е със сменени консумативи(което в нашия случай
включва и смяна на свещи).

До PESHO OT MARS: системата за запалване е нормална, т.е. TCCS.
Като прегледах този документ вариантите за проблем са:
1. Distributor(Дистрибутор): нямам принципна схема за сега не мога
да преценя каква е вероятността там да е проблема
2. Igniter(бубина): слабо вероятно да има проблем там, но пък е
вариант.
3. ECU(инжекцион): за мен лично това е слабо уязвим компонент,
освен ако някой не си е играл да го преконфигорира ...
4. Engine sensors(сензори на двигателя): за мен биха могли да
допринесат до подобен проблем, особено "detonation sensors". Но от
друга страна при нас не гасне константно един и същ цилиндър...

Та ще продължаваме да търсим в този ред. Като освен това след
почистване на дросела имаме подобрение, но не напълно решение
на проблема.
Аз принципно също мисля, че би трябвало да няма връзка м/у слабата
компресия и временното загасване на цилиндър. Но пък като имам горе
описаните не изключвам сензорите на двигателя(4.) да се влияят от
извън нормената компресия

още веднъж ви благодаря за бързите отговори :thumbsup:

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 27 Май 2008 11:09

primus написа:Д...особено "detonation sensors". p:
Ял съм го с детонационния датчик, но при мен светеше чек енжина и се знаеше какво е....инак присецваше мноо яко....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 27 Май 2008 12:04

Диагностика си трябва и почистване на разходомера ако може.
Авенсис 3S-FE

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 27 Май 2008 15:13

Osven kabelite na svehtite moje bi e triabvalo da pogledneh i samite svehti moje bi niakoia ot tiah dane raboti kakto triabva i ot tam dati prekysva

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 27 Май 2008 21:25

Сигурен ли си че знаеш наистина от кой цилиндър ти идва проблема?
и че се мести проблема?

Значи сте огледали свещи, кабели дистрибутор палец? и няма видими проблеми.

Двигателите на Карината (4A-FE) нямат дебитомери и незнам защо но в книгата са описани два вида датчици, говоря за детонационен датчик и октан коректор (редно е колата да има само едното от двете). Питам те за цилиндъра защото тези мотори са с пулове на клапаните и си мисля евентуално някой клапан нещо да се шие (на аудито ми бяха с хидравлични повдигачи и когато хлопат знаеш че има проблем). А забравих да попитам двигателя класически или LeanBurn е?
Прикачени файлове
IMG_2040.jpg
IMG_2040.jpg (366.73 KiB) Преглеждано 4036 пъти
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 28 Май 2008 11:33

До PESHO OT MARS:
Значи свещите са чисто нови, кабелите са нови и със замерено
съпротивление, дистрибутора и палеца светят като нови.
За номера на цилиндъра сме сигурни, че варира защото при размяна
на дюзите се смени и цилиндъра, който гасне, след което сменихме
и предполагаемата проблемна дюза. Но това не доведе до решение
на проблема... Така, че аз бих изключил и варианта за "шаващ" клапан.
Освен това дебитомера беше запечатан(преди да го отворим ...) и
няма видими проблеми, разбира се в следствие на отварянето се дигнаха
оборотите на празен ход, които ще трябва да регулираме.
Предвид годината на производство(97-ма) мисля, че двигателя е LeanBurn,
тъй като от 96-та насам спират производството на вариантите на двигателя
от 107 и 114 кс, а остава само 94 и 98 кс. Но при първа възможност
бих проверил дали има елементите(21, 20, 28, 29) от схемата, която си
приложил (за което много ти благодаря :thumbsup: )

Много силно се съмняваме в някой от сензорите още повече, че
цилиндър гасне когато е загряла колата.
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 28 Май 2008 21:19

Както казах Карината няма дебитомер и незнам какво точно сте разпечатали. А това дали е LeanBurn се познава лесно по това къде са монтирани дюзите на инжекциона ако са на колекторите значи е обикновен ако са видимо на главата то е LeanBurn. Уточнявам че това е условно и при двата случея ако искаме да бъдеме прецизни дюзите са на колекторите но просто при LeanBurna изглеждат все едно са в главата. Ако искаш по принцип имам и остатъка от книгата не мога да ти дам линк защото вече не помня от къде го теглих но прати някакъв мейл и една виртуална бира и ще ти я пратя пък може и да ти хрумнат други идеи.
Между другото в книгата са описани и кодовете за грешки и как да се проверяват датчиците и какви са номиналите.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

elektrolex
Мнения: 3
Регистриран на: 06 Юни 2008 22:13

Мнение от elektrolex » 10 Юни 2008 00:07

kolata e prakti4eski iznosena i se nujdae ot remont kolkoto i da ne ne se iska i e za u4udvane kakvo italiansko govedo q e eksploatiralo sled kato se znae 4e za tezi koli e zalojen golqm resurs po na4alo.

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 10 Юни 2008 02:13

kolega, duzata koyato ste smenili da ne bi i tya da ne raboti?
ne razbrah ot tvoite postove: cilindura pochva da prekusva kogato mu slozhite problemnata ili "smenenata" duza, taka li e?
na vsichki cilindri li stava ili samo na susedni (da ne bi da ima cepka mezhdu dvata v garniturata na glavata)?

predi da otvaryate, probvai s treta duza, shtot ot tova koeto pishesh izliza, che problema e v neya, ne e v kabelite, toest ne e i v ECU-to, ignitor, i pr.
uspehi :thumbsup:

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 10 Юни 2008 02:21

elektrolex написа: i e za u4udvane kakvo italiansko govedo q e eksploatiralo sled kato se znae 4e za tezi koli e zalojen golqm resurs po na4alo.
kolega, tova za loshoto potdurzhane na koilte v Italiya e MIT, koito e izmislen ot avtodjambazite, koito vkarvat koli s visoki kilometrazhi, vrushtat gi, i posle obyasnyavat che italianzite bili takiva ili onakiva.
Ili puk zashtoto vkarvat italianski koli, koito sa si bokluzi by default.
Horata tuk dosta suvestno si gledat kolite i mnogo, mnogo redko shte vidish italianez sus kola nad 150,000km, toi otdavna ya e smenil s druga. obiknovenno koli s nad 150,000km se karat ot imigranti ot afrika, balkanite i latinska amerika, i tova po pravilo sa toyoti, shtot te nai-veche izdurzhat na takiva kilometri, suotvetno i limitiraniyat biuget na tezi hora, doprinasya za po-redkoto smyana na maslo, s takova deto struva 6evro za 4L, i e mnogo po-losho ot nasheto M10-D. i nakraya ako tezi koli ne sa zaminali na chasti za afrika, te po edin ili druga nachin stigat v BG.
sorry za offtopica, ama mislya che tryabvashe da poyasna. wink.gif

primus
Мнения: 34
Регистриран на: 26 Май 2008 16:16

Мнение от primus » 11 Юни 2008 16:32

До punky:
Първоначално сменихме една от дюзите, но проблема остава.
Дюзата, която сложихме е нова.
Като симптом, наистина прекъсват съседни цилиндри. Обаче ако
предположим, че е скъсана гарнитура м/у 2 цилиндъра, това няма ли
да се отрази само на тяхната компресия ? Ние имаме близка компресия
на всички бутала, около 8 атмосфери.
Що се отнася до проблеми в електрониката, диагностика не показва
проблеми или DTC-та, така че най-вероятно там няма проблем.

И май работата отива на отваряне ...

По повод off-topic-a:
Съгласен съм с тебе, още повече, че никой производител няма да
допусне пропускане смяна на масло когато автомобила е все още в гаранция
smile.gif
Проблем възниква след гаранционния период, тъй като италианците,
както и при нас нямат много серьозен годишен преглед(всъщност ти
трябва да знаеш доста по-добре), за разлика от Германия с добре познатия TUV
Toyota Corolla E12
Toyota Carina E 1.6/16V

Аватар
punkara
Мнения: 1505
Регистриран на: 12 Сеп 2004 13:23
Местоположение: KP60/MA61

Мнение от punkara » 11 Юни 2008 20:12

dobre de, slozhi edno burkanche, i vizh dali pruska benzin tazi duza, za da si 100% siguren che vsichko e nared!

otnosno tehnicheskiyat pregled tuk, nyama pochti nikakva razlika sus TUV v Germaniya! Dazhe tuka kogato pravyat testovete, diagnostichnata sistema e direktno on-line vkliuchena kum ministerstvo na transporta v Rim, i informaziyata otiva direktno tam, toest nemozesh da si zatvorish ochite dori i da iskash.
ostavat samo gumi stopove stukla za koito te gledat tvurde mnogo, i dosta chesto za 1 cm puknatina nyama da te pusnat da minesh, dokato v Germaniya sum minaval is poveche, merat ya, i kazvat: mozesh ili nemozesh. tuka pochti sigurno shte te vurnat. sushtoto se otnasya i za puknatini po stopve i farove.
i sled garanziya, horata sikarat kolite na serviz za podruzhka, dazhe moga da ti kazha che chesto im smenyat chasti koito oshte nyamat nuzhda ot smyana, za da vurvi biznesa na maistorite.
wink.gif

kolega, predi da otvaryash, uve ri se che vsichko po elektronikata i injektorite raboti!
uspehi,
:thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта