Страница 1 от 2

Климатик Проблем

Публикувано на: 15 Май 2008 14:34
от b0by
Здравейте на всички! Искам да попитам някой имал ли е подобен проблем с климатика , като го включа перката не върти , до нея ток не достига , по принцип трябва да се допълни с фреон , възможно ли е да е от това , а има и друго много загрява и другата перка не работи , поне не съм забелязал да е смъкнала t-та а трябва да пусна парното, взел съм си датчик да го сменя , ако някой има друго предположение да каже и за това! Мерси предварително!

Публикувано на: 15 Май 2008 16:41
от alex0378
Ако ти е малко фреона няма да тръгне има датчик

Публикувано на: 16 Май 2008 10:45
от b0by
По принцип знам че има датчик , но си мисля ,че той не задеиства компресора , а при мен компресора тръгва а перката не и почва да загрява много колата!

Публикувано на: 17 Май 2008 16:39
от jim_beam
и какво общо има между компресора на климатика и това че ти загрява колата?
да ти поясня,че перката(може да са 2) за охлаждане на радиатора на климатика се включва само отвреме на време от датчика за налягане на фреона,оборотите и се променят плавно.моторчето се сваля и евентуално може да са се прецакали четките,но първо трябва да се напълни с фреон за да се провери дали това не е причината.най-вероятното ако ти губи фреон е заминал радиатор на климатика,от солта се пробиват понеже са алуминиеви.пробвай дали се върти леко перката наръка,ако не са четките.
перката за охлаждане на радиатора с антифриза е нещо съвсем различно и тя се включва от датчик за темп. на антифриза.

Публикувано на: 18 Май 2008 10:52
от slowtraveler
Абе я първо тръгни от бушоните, след това датчиците, и чак тогава виж фреона.....
Ако климатика има фреон и работи, е нормално колата да загрява по-бързо защото:
1. Компресора ще включва и ще товари двигателя повече при включване
2. Радиатора за антифриза се обдухва от по-топъл от нормалното въздух, който вече се е загрял от радиатора на климатика.

Публикувано на: 22 Май 2008 15:35
от b0by
здравейте , почвам сега да обеснявам какво беше!Така като купих колата беше с изгорял бушон на алтернатора , в италия сменят акумолаторите и гърми бушона! Така дойде колата ми , сега да кажа карах си и не ми се пуска перката за охлаждане , светешеми и абс-а гледах дали е датчик не е и до там , закарах я да напълнят климатика да видя дали ще тръгне поне перката на климатика , оказа се че не работи , както обичайно си бях купил датчик за температурата (голямата грешка) смених го и пак перките не работят нито едната нито другата , изказаха се десет мнения по въпроса , казаха ми д аслагам ц-ка ключе и т.н. както и да е , зайграх се с бащами пробвахме и двете перки работят , но ток няма до тях , оказа се че след като са обърнали акумолатора е гръмнала пистата на перките , която захранва и ABS-a (платката на бушония блок)! Така да кажа сега за хората с такава корола ИМА само един датчик на биметална пластина който дава инфо на ку-то а ку-то пуска , спира перката , показва температурата , прави ГВС , та ако ви отчита в купето температурата не се лъжете да сменяте датчика! Да не кажа че почти няма скапване на този датчик!

Публикувано на: 22 Май 2008 15:38
от b0by
а забравих да кажа , преди да правя всичко , компресора върти , а защитата трябва да е на компресора ако няма фреон а не на перката , защото аз като го пусна и той вдига свръх налягане и изключва понеже не се охлаждаше! Нормалната изключва на 30 бара моя стигаше до 33-35 някаде нямаше го на скалата на машината за пълнене!

Публикувано на: 22 Май 2008 15:42
от Petar
Kyde triabva da otida za provrka na klimatika .Predpolagam 4e triabva da e pri specializiran serviz za avtoklimatici ama za takyv nesym 4yval da ima unsure.gif

Публикувано на: 22 Май 2008 15:49
от b0by
ами някаде кадето има сервиз за климатици ,но нямам и идея да ти препоръчам , моя го пълниха в един сервиз кадето работи бащами , но просто споделям ,че всеки си говори колкото да не заспи!

Публикувано на: 24 Май 2008 23:03
от Caesar
Препоръчвам сервиз за климатици и центровка на коли в кв. Дружба, София

Ванко 0888343014- за запазване на час

Публикувано на: 31 Май 2008 13:58
от Mihailov
аз имам следния проблем с климатика
като го вклю4а и компресора запо4ва да трака някак странно поне досега не ми е правило впе4атление да е така
чувал съм че се лага масло в генератора но нито знам дали е така нито знам от каде а за типа на маслото - идея си нямам

възможно ли е разсъжденията ми да са в правилна посока wacko.gif

Публикувано на: 31 Май 2008 15:25
от slowtraveler
Проблема в климатика или в генератора ти е?!?!
Фреона е смесен с масло, но тъй-като системата е херметична, никой не те кара да 'сменяш маслото' на 15х.км biggrin.gif
Компресора си е една помпа, която също се износва и може да създаде проблеми, особено ако не е експлоатиран както трябва или ако системата е била отваряна и заредена/ремонтирана непрофесионално...
Но тъй-като ремонта на системата е сериозна сума, а и практически се решава предимно със замяна на проблемния детайл, в момента нищо не можеш да направиш.
Остава ти да чакаш да сдаде багажа и тогава вече да решаваш какви да са следващите стъпки...

Публикувано на: 01 Юни 2008 18:32
от Mihailov
определено досега несъм правил нищо по климатичната инсталация
така че вариянта за некачествена интервенция мисля да го игнорирам
може би просто генератора тръгва да сдава багажа но мисля да откоча до някой сервиз за климатици
казаха ми за един в Люлин
доста хора се хвалят от този сервиз - ще кажа после как са ме израдвали:)))))

Публикувано на: 01 Юни 2008 19:24
от slowtraveler
Сигурно имаш впредвид компресора, а не генератора :thumbsup:
Обаче си взел правилно решение да търсиш специалист - дано попаднеш на истински такъв...

:)

Публикувано на: 03 Юни 2008 15:52
от b0by
мой приятели са много доволни от този на околовръстното и суходол , пича се казвал бат Венци бил доста едричък , но супер много разбирал!