AE86 - трябва ми съвет
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
AE86 - трябва ми съвет
трябва да подменя буталцето на горната помпа на съединителя. откачих я, но се оказа че гайката с която се закрепва металният тръбопровод на хидравличната система към помпата е твърде мека, клеясала е яко и не може да се отвие.
има ли някакъв начин да извадя буталцето без да откачам тръбата от помпичката и да я нося на майстор? Дупката от преливника на помпата е малка и под прав ъгъл - не виждам какво бих могъл да използвам за да извадя буталото - само сгъстен въздух остава. гайката ще я пръсна утре с WD-40 и ако не се отвие я ще трябва да я срежа, а не ми се иска. някой полезен трик?
има ли някакъв начин да извадя буталцето без да откачам тръбата от помпичката и да я нося на майстор? Дупката от преливника на помпата е малка и под прав ъгъл - не виждам какво бих могъл да използвам за да извадя буталото - само сгъстен въздух остава. гайката ще я пръсна утре с WD-40 и ако не се отвие я ще трябва да я срежа, а не ми се иска. някой полезен трик?
ami ako moje da vzemesh ot niakade edin malak oksijen da nagreesh malko okolo taz gaika, togava ste se razvie. samo vnimavai da ne otnesesh i niakoi gumen markuch do kat nagriavash, pak i ne nagriavai prekaleno mnogo, che nali tam e palno sas spirachna technost, pak tia se razshiriava ot temperaturata, da ne stane niakoi fal.
->
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
мерси, ще го пробвам с нагряване. там е голяма мръсотия и не се знае кое ще пламне, ще фнимавам много biggrin.gif
ама докато се добера до една гадна гайка отвих няколко други, после си накупих специални инструменти и удължители и отвих още доста. и накрая една въшлива гайчица се опъна
тва дето го разправят че гаден болт иска 8 часа труд си е самата истина...
ама докато се добера до една гадна гайка отвих няколко други, после си накупих специални инструменти и удължители и отвих още доста. и накрая една въшлива гайчица се опъна

Ако не си използвал специален "срязан" ключ за спирачни маркучи - използвай такъв. Отделно разни инструменти от типа на "клещи чираци" или малки водопроводни също биха помогнали. В краен случай срежи металната тръбичка и удари по гайката с чук - сякаш я заковаваш към цилиндърчето. Така отпуска резбата. Естествено - после - нова тръбичка с гайка.
Re: AE86 - трябва ми съвет
izpolzvai kliuch za holender, kakto ti pisa jamie, ishte se razvie. kato mahnesh pompata, izpolzvai zadulzitelno sgusten vuzduh za da izkarash butalceto. posle go smeni cyaloto, shtot to se izhabyava s vremeto.maggkrabar написа:трябва да подменя буталцето на горната помпа на съединителя. откачих я, но се оказа че гайката с която се закрепва металният тръбопровод на хидравличната система към помпата е твърде мека, клеясала е яко и не може да се отвие.
има ли някакъв начин да извадя буталцето без да откачам тръбата от помпичката и да я нося на майстор? Дупката от преливника на помпата е малка и под прав ъгъл - не виждам какво бих могъл да използвам за да извадя буталото - само сгъстен въздух остава. гайката ще я пръсна утре с WD-40 и ако не се отвие я ще трябва да я срежа, а не ми се иска. някой полезен трик?
ili si vzemi edna takava pompa 2-ra ruka ot nyakoya morga, te sa identichni.

poprincip za brake lines se izpolzva flare wrench

ili ako e nedostapno crowfoot

problema e obache che ako gaikata e rajdiasala silno za trabichkata, toi hubavo ste zavarti gaikata s toz gaichen kluch, no ste usuche i trabichkata i ako prodalji da napava ste se schupi, za tova ako go narlee predvaritelno ima shans da razvarti gaikata okolo trabichkata.
ili ako e nedostapno crowfoot
problema e obache che ako gaikata e rajdiasala silno za trabichkata, toi hubavo ste zavarti gaikata s toz gaichen kluch, no ste usuche i trabichkata i ako prodalji da napava ste se schupi, za tova ako go narlee predvaritelno ima shans da razvarti gaikata okolo trabichkata.
->
тенкю за помощта момчета...
ALTEZZA, ключовете са екстра ама няма как с тях да развия гайката, пък и хубав комплект е цифра пари предполагам.
Пънки, аз имам резервна помпа, но е клеясала здраво - ще и трябва по-сложна процедура за чистене. Ако старата не е надрана ще я оправя, или направо нова помпа - не искам след няколко месеца да правя пак същите процедури. Снабдих се с клещи чираци, ще пръскам с WD-40, ще нагрявам, гайката ще падне. За тръбичката вече се замислям, сигурно ще иска подмяна. Или може да сложа готови маркучета със шуцер - като за high performance съединители - има къде да ги намеря. ще му мисля.
скоро идва ред на TVIS-a, имам съмнение че е постоянно отворен и има нужда от интервенция. като оправя ламда сондата и пак ми дава голям разход на ниски - отварям TVIS-a
ALTEZZA, ключовете са екстра ама няма как с тях да развия гайката, пък и хубав комплект е цифра пари предполагам.
Пънки, аз имам резервна помпа, но е клеясала здраво - ще и трябва по-сложна процедура за чистене. Ако старата не е надрана ще я оправя, или направо нова помпа - не искам след няколко месеца да правя пак същите процедури. Снабдих се с клещи чираци, ще пръскам с WD-40, ще нагрявам, гайката ще падне. За тръбичката вече се замислям, сигурно ще иска подмяна. Или може да сложа готови маркучета със шуцер - като за high performance съединители - има къде да ги намеря. ще му мисля.
скоро идва ред на TVIS-a, имам съмнение че е постоянно отворен и има нужда от интервенция. като оправя ламда сондата и пак ми дава голям разход на ниски - отварям TVIS-a

-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
bad_dog, и аз имам същото подозрение
тествах колата от Варна до София. Дава голям разход(10/100) при обороти до 3000. Малко е мудна в ниските, но двигателя работи равно, а във по-високи обороти развива бързо и без замисляне, има мощност. Любо ми каза, че като ся я настъпвали на драг понякога е изкарвала пламък през аспуха. Като я изръчкам по-рязко от ниски на свободна има някакво глъхене и давене, а при пускане на педалът на газта се замисля около 1500 оборота и чак после пада под 1000. Прегледах каква трябва да е кривата на въртящият момент при 4AG двигателя и си ми хрумна че или ламда сондата не е в ред(и Любо така ми каза), или TVIS-a е блокиран в отворено положение. Нямам представа какво е усещането когато се отваря клапата при 4500 оборота. Нямам опит с този тип двигатели, но си мисля че работи на богата смес при ниски обороти и затова ми е голям разходът и глъхне при по-рязко подаване на газ. Като я заведа на диагностика ще се разбере дали сондата е в ред, а и ще и проверят центровката. Прочетох че си ти си обърнал особено внимание на клапите - значи и аз ще трябва да го правя
под правилната смазка имаш предвид WD-40?
Някой може ли да ми каже как трябва да се развърти двигателят като си на свободна и изпомпаш газта от празен ход. Трябва ли да се замисля или бързо да развърти до високи обороти?

тествах колата от Варна до София. Дава голям разход(10/100) при обороти до 3000. Малко е мудна в ниските, но двигателя работи равно, а във по-високи обороти развива бързо и без замисляне, има мощност. Любо ми каза, че като ся я настъпвали на драг понякога е изкарвала пламък през аспуха. Като я изръчкам по-рязко от ниски на свободна има някакво глъхене и давене, а при пускане на педалът на газта се замисля около 1500 оборота и чак после пада под 1000. Прегледах каква трябва да е кривата на въртящият момент при 4AG двигателя и си ми хрумна че или ламда сондата не е в ред(и Любо така ми каза), или TVIS-a е блокиран в отворено положение. Нямам представа какво е усещането когато се отваря клапата при 4500 оборота. Нямам опит с този тип двигатели, но си мисля че работи на богата смес при ниски обороти и затова ми е голям разходът и глъхне при по-рязко подаване на газ. Като я заведа на диагностика ще се разбере дали сондата е в ред, а и ще и проверят центровката. Прочетох че си ти си обърнал особено внимание на клапите - значи и аз ще трябва да го правя

Някой може ли да ми каже как трябва да се развърти двигателят като си на свободна и изпомпаш газта от празен ход. Трябва ли да се замисля или бързо да развърти до високи обороти?
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Инатливата гайка се предаде
стана с голям тръбен ключ и леко хлопване с чукче.
като бонус буталцето само изпадна - не се налага да го вадя с въздух. тръбичката остана цяла, щуцера е в ред. сега съм накиснал помпата с WD-40 да и падне мръсотията и после ще я проверя за грапавини. мисля че е наред - буталцето не е одрано никъде. дано сега намеря оригинално бутало - за другата тойота ми набутваха какви ли не ментаци. Ония в магазина на Ботев 101 и те се опитаха да ме метнат с някакво менте.
jamie, за WD-40 и аз мисля така, то не е точно смазка. доколкото знам името му идва от 40-те му различни функции. Досега винаги ми е вършило много работа, но наистина трябва да се ползва за механизми които не стоят дълго неподвижни - съхне. Аз WD-то го ползвам само да разработя някой механизъм или ключалка.
В менюъла пише че смазката за помпата е Lithium Soap Base Glycol Grease. Някой може ли да го преведе на нормален български, че питах на няколко места, но точно такава не можах да намеря. Малко съм като индянец като стане дума за такива термини. Имаме литиумна грес в магазина, ама тя е по-рядка, прилича на WD-40 и е спрей(ще напръскам TVIS-a с нея). Тази за помпата предполагам че трябва да е по-гъста, пък щом японеца е написал Lithium Soap Base Glycol Grease, начи това се слага
Специално за помпите на съединителя и спирачките държа всичко да е изрядно. Натискам много интензивно педалите и трябва да издържат дълго - не искам да се скапе нещо точно като съм се засилил юнашки(глася зверчето за пистата в Калояново).
Моля, помагайте на АЕ86 новобранеца - не искам да се излагам пред разни европейски возила с пропаднали педали

стана с голям тръбен ключ и леко хлопване с чукче.
като бонус буталцето само изпадна - не се налага да го вадя с въздух. тръбичката остана цяла, щуцера е в ред. сега съм накиснал помпата с WD-40 да и падне мръсотията и после ще я проверя за грапавини. мисля че е наред - буталцето не е одрано никъде. дано сега намеря оригинално бутало - за другата тойота ми набутваха какви ли не ментаци. Ония в магазина на Ботев 101 и те се опитаха да ме метнат с някакво менте.
jamie, за WD-40 и аз мисля така, то не е точно смазка. доколкото знам името му идва от 40-те му различни функции. Досега винаги ми е вършило много работа, но наистина трябва да се ползва за механизми които не стоят дълго неподвижни - съхне. Аз WD-то го ползвам само да разработя някой механизъм или ключалка.
В менюъла пише че смазката за помпата е Lithium Soap Base Glycol Grease. Някой може ли да го преведе на нормален български, че питах на няколко места, но точно такава не можах да намеря. Малко съм като индянец като стане дума за такива термини. Имаме литиумна грес в магазина, ама тя е по-рядка, прилича на WD-40 и е спрей(ще напръскам TVIS-a с нея). Тази за помпата предполагам че трябва да е по-гъста, пък щом японеца е написал Lithium Soap Base Glycol Grease, начи това се слага

Моля, помагайте на АЕ86 новобранеца - не искам да се излагам пред разни европейски возила с пропаднали педали

На български "диалект" това е просто спирачна грес. Не слагай каква да е грес там !
Не мисля също че е добре да промиваш с ВД40 или каквото и да е масло/разредител - там се промива/чисти само със спирачна течност (дори когато се хонингова!!!).
ПП: Тия на Ботев навремето продадоха на БедДог ремонтния комплект - който си заспа на колата. Тогава бях с него - струваше 15 лв и го предупредиха че имат 2 размера - той го уцели на късмет от раз (иначе връщаш стария и ти дават другия).
Не мисля също че е добре да промиваш с ВД40 или каквото и да е масло/разредител - там се промива/чисти само със спирачна течност (дори когато се хонингова!!!).
ПП: Тия на Ботев навремето продадоха на БедДог ремонтния комплект - който си заспа на колата. Тогава бях с него - струваше 15 лв и го предупредиха че имат 2 размера - той го уцели на късмет от раз (иначе връщаш стария и ти дават другия).
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], biro и 7 госта