Страница 1 от 2

чукане в мотора

Публикувано на: 10 Мар 2008 03:15
от Roko
Здравейте на всички TOYOTA маниаци .От 9 месеца карам корола 1.6 1999г,с 4E-FE мотор.Когато я купих имаше едно странно чукане от към мотора.Карах я на много майстори в нашия град но никои не можа да ми каже какво точно чука-много приличаше на клапани,но не беше това.Накрая я откарах в София в ТМ ауто.Там я оправиха за 2 часа.Казаха ми че при смяна на ангренажния ремък имало някакво специфично зацепване на двата вала което не е направено,оправиха го и моторчето запя.Сега обаче пак ми се наложи да свалям ремъка и пак се появи същият проблем/отново чукането/.Моля ако някой знае какво точно се прави и как правилно се зацепва това чудо да ми прати малко информация-много ще сам ви благодарен,че не ми се ходи пак по София само заради това.Пак и там са едни дерачи-по 40лв. на час взимат mad.gif .Чакам

Публикувано на: 10 Мар 2008 19:16
от kristian
Ангренажния ремък само единия вал ли върти или и двата вала имат ремъчни шайби?Имах такъв проблем и се оказа че единият вал има съставна зъбчатка.Но при мен ремъка върти само единия вал ,а другия се зацепва със зъбчатка .
http://img120.imageshack.us/img120/1115 ... osevu2.jpg
Виж този линк.Ако и при теб е така,зъбчатката на" долния" вал(на снимката) е от две части .Едната е цяла с вала,а другата е подвижна.Има около един зъб ход.Трябва да се сглоби в напрегнато състояние,като за целта има фиксиращ отвор между двете и с едно болче мисля че М8 се фиксирет и след монтажа се маха.
Ако обаче не е по тозиначин при теб-съжалявам но немога да помогна
Успех :thumbsup:

Публикувано на: 10 Мар 2008 19:46
от Roko
мерси,колега мисля че точно това е проблема ще обърна внимание на това.Ще пусна отговор после :thumbsup:

Публикувано на: 11 Мар 2008 08:56
от max-2
Защо при смяна на ангр. ремък трябва да се разделят валовете? Не може ли без да се пипат?

Публикувано на: 11 Мар 2008 09:25
от kristian
И на мен ми е чудно това ,ама.......Незнам защо се бутат валовете.Ако разбирасе това е проблема,защото може да е нещо съвсем различно.Просто аз я сърбах попарата на някои дето беше ровичкал преди мен и след доста обикаляне по елкони и сержизи накрая открих отговора съвсем случайно в един руски сайт.

Публикувано на: 11 Мар 2008 10:06
от Roko
аз имах друг проблем с мотора и затова се наложи да го разглобят целия и затова се наложи повторно зацепване на всичко.Говорих с 1 майстор и ми обеща за петак да го презацепи по този начин.След това ще пиша какво е станало,но сам почти сигурен че в това е проблема

Публикувано на: 11 Мар 2008 18:05
от kristian
Roko написа:.............Говорих с 1 майстор и ми обеща за петак да го презацепи по този начин...........
Сам би ти отнело около половин час и даже няма да се изцапаш като хората!

Публикувано на: 12 Мар 2008 21:41
от Roko
Извинявай колега,но аз много не разбирам от тея неща.Ако не те затруднявам да ми го обясниш стъпка по стъпка мисля че ще се справя и сам.Предеварително ти благодаря :help:

Публикувано на: 13 Мар 2008 06:41
от zeit_x
В нещата които е дал sluchaen_fen в тази тема http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=2185 го има.
Ето и директен линк http://ftp.domainbg.com/Mitsubishi/Japan/Toyota/Corola/

Публикувано на: 13 Мар 2008 18:30
от kristian
Roko написа:Извинявай колега,но аз много не разбирам от тея неща.Ако не те затруднявам да ми го обясниш стъпка по стъпка мисля че ще се справя и сам.Предеварително ти благодаря :help:
Махаш капака на главата, развиваш болтовете на лагерите на вторичния вал,след като си го наместил на белезите(на двете зъбчатки има белези ,които трябва да съвпаднат,като на едната е на върха на зъба а на другата в основата,т.е. на междузъбието)Внимателно и успоредно вадиш вала нагоре ,в средата му би трябвало да има място където можеш да го захванеш на менгеме.НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ГЪРБИЦИТЕ ЗА ТАЗИ ЦЕЛ!Външната зъбчатка е подвижната ,има отвори-завираш в един от тях болче М* ис една отверка вкарана м/у болта и вала завърташ зъбчатката.След това я фиксираш както ти писах по-горе.Ще видиш че два отвора ще съвпаднат,като в отвора на неподвижната има резба.И пак по обратния ред-вала на място ВНИМАТЕЛНО ,капачките на лагерите и внимателно стягаш.Почни леко да обираш от средния лагер и след това ги обикаляш последователно ту ляво ту дясно от вътре навън.Крайното стягане трябва да е с около 2кг усилие,тоест сравнително леко.Махаш фиксиращото болче и погледни белезите за всеки случай.
Май това е в общи линии.

Публикувано на: 17 Мар 2008 01:31
от Roko
Всичко е така както го описа колега.Направихме го и колата отново заработи супер worthy.gif .Благодаря ти много-спести ми много разходки,разправии и пари разбирасе. :thumbsup: .Още веднъж ти благодаря

Публикувано на: 17 Мар 2008 20:32
от kristian
Радвам се че помогнах и най-вече че си решил да опиташ сам.Не е толкова сложно ,нали? wink.gif

Публикувано на: 18 Мар 2008 10:09
от jamie
След като описанието е специфично - и е доказано ефективно - може ли да се впише в тема с такива в техническия раздел (закована) ?

Публикувано на: 18 Мар 2008 17:29
от Caesar
И аз потвърждавам, че темата е важна и е за закованене, защото преди време един майстор "на японски коли", както се изрази, след смяна на гумички на клапани, докара Карината ми със същия двигател до това състояние. После ми обясняваше, че шимят бил от ремък или ролка. Отидох на другия ден в ТМ Ауто и срещу 160 лева ми зацепиха ремъка правилно, като споменаха, че редовно им идват коли с този двигател с такива проблеми след намеса на майстори-самоуки "разбирачи".

Публикувано на: 18 Мар 2008 20:52
от kristian
jamie написа:След като описанието е специфично - и е доказано ефективно - може ли да се впише в тема с такива в техническия раздел (закована) ?
Незнам дали е толкова специфично,просто е много лесно да сгрешиш.Вероятно и повечето майстори не го знаят,и понеже белезите на валовете си съвпадат а отгоре на това изместването на подвижната зъбчатка е точно 1зъб-шанса за грешка е много голям.Като гледам май доста мотори на Тойота са по-този начин.Скоро един колега беше писал за Превия със 7А-... .Снимките бяха абсолютно същите.Това ме навежда на мисълта че ако не всички,то поне повечето двувалки с едно колело към ангренажа ще да са така.....Мое си мнение........... sad.gif
Ей го прословутия вал(или поне моя):