Страница 1 от 2

Асиметрия при осветяването на таблото -> Авенсис 2001 диз

Публикувано на: 04 Дек 2007 00:49
от rookie
Привет на всички,

След "изненадващо" падане на акумулатора (най-скъпото ми ядене на дюнер досега в центъра на София, и поредното забравяне на фаровете) ми се наложи да го заменя с нов. Посъветваха ме да търся - "Искра", ама нали кофти ден си е неделя, пък палех само с бутане:( не намерих такъв и си взех - Starter (словенски били и били по-добри от Искра - поне така казаха майсторите от които го купих, и които ми го монтираха. Те донесоха един техен си (оборотен) , с които прихванаха клемите на моя-стария (обясниха ми че го правят това за да не се губи напрежението, защото електрониката на колата е чуствително нещо и в противен случай има вероятност да не запали въобще). Та всичко ОК. Платих и към 16h(по светло все още) си тръгнах доволен. На другия ден сутринта забелязах нещо доста неприятно:

ПРИБОРНОТО ТАБЛО СЕ ОСВЕТЯВА САМО НА 2/3 , Т.Е. СКАЛАТА ЗА ГОРИВОТО(най-отляво) и до нея - СКАЛАТА НА КИЛОМЕТРАЖА - ДО ПОКАЗАНИЕТО ЗА 80-90 КМ/Н включително ИЗОБЩО НЕ СВЕТЯТ. ПОДОБНО БЕ И ПОЛОЖЕНИЕТО ПРИ ИНДИКАТОРА НА РЕГУЛАТОРА ЗА ВЪЗДУШНИЯ ПОТОК, А ИМЕННО - ЛЯВАТА МУ ЧАСТ - НАСОЧВАНЕ НА ПОТОКА СЪОТВЕТНО:

1.В КРАКАТА
2.В КРАКАТА И НАПРЕД
3.НАПРЕД

СЪЩО НЕ СВЕТЯТ ВЪОБЩЕ.

Всички останали части от приборното табло си светят нормално.
Не знам дали е случайно това с подмяната на акумулатора, но преди да го сменя не бях забелязал такива явления в колата ми. Карам я всеки ден и подобно нещо няма как да ми убегне.

Нещо пове4е. Днес вечерта забелязах, че крушката на единия ми фар за късите е изгоряла и я смених с нова(а там на мястото,където смених акумулатора изпробвахме за изправност всички светлини и нямаше никакъв проблем). Просто не знам какво нередно направих или просто лош късмет.

Утре планирам да се уговоря с оторизиран сервиз на Тойота(но не ТМАуто - защотото там ще ми кажат сигурно да ида към края на януари) и в някой от идните дни(възможно най-скоро) да ида да го погледнат.

Ако все пак някой се е сблъсквал с подобен проблем ще се радвам да сподели опита си.

Публикувано на: 04 Дек 2007 07:40
от hyankov
Ми според мен са ти изгорели някои от лампичките по таблото. Може би като са се бъзикали по акумулатора и са пуснали малко по-силничък ток? Just my 2 cents, както казват тук...

Публикувано на: 04 Дек 2007 11:03
от Petar
Naima kak hte triabva da smeniah lampi4ki .A tova za vyrzvaneto s drug akumulator za dati smeniat staria ne e viarno edinstvenoto koeto stava e nulirane na dnevnia kilometraj , 4asovnika i pyrvite niakolko dni oborotomera moje dati igrae v razli4ni oboroti dokato komputyra se nagodi v stilati na karane

Публикувано на: 04 Дек 2007 11:35
от rookie
Предполагам, че подмяната на тези лампички няма да изсиква много време и няма да е скъпо. Или може би греша?

Публикувано на: 04 Дек 2007 11:43
от Petar
lampi4kite mislia 4e struvat niakavisi stotinki na tabloto pove4eto se smeniat byrzo

Публикувано на: 04 Дек 2007 17:36
от rudolf
ако са няколко лампички на куп,,,не може ли да е шината в платката за лампичките,,,?
реле регулатора има ли свойството при увеличаване на консумацията над нормалната-да вдига волтажа над допустимия?

Публикувано на: 04 Дек 2007 18:12
от Aleksandar
Според мен нещо по ел.веригите ти е сдало багажа, може да е всичко. На един колега от една прецакана маса на крушка всичките му светлини си правеха каквото и когато искат.

Публикувано на: 05 Дек 2007 08:46
от rookie
@Aleksandar
Дано да не си прав. unsure.gif

В случая какво точно трябва да разбирам под "лампички":

1. малки лампички с обикновена светлина, пред които е поставен цветен филтър(определящ основния цвят на светлината в таблото)- при мен този цвят е 'изумрудено синьо'.

2.светодиоди с цвят - въпросното 'изумрудено синьо', като самите светодиоди определят тази светлина, а не даден филтър поставне пред тях.

Публикувано на: 05 Дек 2007 10:08
от Petar
Nai dobre izvadi niakoia lampi4ka i vyrvi s neia do niakoi magazin za avto4asti tam hte ti kajat dali imat takava kakvatoti triabva

Публикувано на: 05 Дек 2007 10:19
от rookie
Проблемът е в това, че нито знам как се сваля таблото и дали изобщо е нужно да се свали цялото табло или може да се свали само частта, в която има проблем, а именно покривното стъкло на километража и оборотомера.

Публикувано на: 05 Дек 2007 14:22
от boikovz
Потърси книгата за твоят модел тойота и там ще е описано. Мисля че я има някъде във форума. Можеш да ползваш търсачката. Успех!

Публикувано на: 06 Дек 2007 00:12
от rookie
@boikovz

Книгата отдавна я имам и в нея подобно нещо не е описано. Все пак това е техническо ръководство от гледна точка на крайния потребител. Наистина в него на пръв поглед някои неща са описани повече отколкото е нужно на обикновения потребител.

Може би информация от подобен род е поместена в някое ръководство за техници. На мен не това ми е целта, а именно не искам да се правя на майстор. По-скоро ме интересуваше, за да знам какво да очаквам откъм сервизното обслужване на проблема, защотото наскоро ми огънаха малко бронята и докато да я оправят бях 2 седмици без кола (поболях се направо cool.gif )

Публикувано на: 06 Дек 2007 06:40
от boikovz
Привет, имах предвид да потърсиш Repair Manual за авенсиса. Там трябва да има указания как точно се сваля приборното табло. Аз като имам електрически проблем с няколко неща наведнъж винаги първо проверявам някой бушон да не е сдал багажа или пък да не дава добър контакт. Съжалявам че немога да помогна, но имам корола и ярис. Успех :thumbsup:

Публикувано на: 06 Дек 2007 10:35
от aleksbr
Наи вероятно при прехвърляне на акумулаторите или пък стария акумулатор е имал лоша връзка между клетките колата да е останала за момент без акумулатор и тогава напрежението да е дало максимална стоиност 18V-19V.При това напрежение е нормално да изгорят крушки,които са били включени.Таблото при COROLLA 1998 се сваля като се развият двата винта на таблото отгоре и внимателно се издърпа надолу.

Публикувано на: 06 Дек 2007 10:47
от Petar
Mislia 4e i na Avensisa se svalia taka zahtoto na tablotomu otgore syhto ima dva bolta samo4e za da se izvadi samoto tablo volana se smykva do nai -dolno polojenie