Асиметрия при осветяването на таблото -> Авенсис 2001 диз
Асиметрия при осветяването на таблото -> Авенсис 2001 диз
Привет на всички,
След "изненадващо" падане на акумулатора (най-скъпото ми ядене на дюнер досега в центъра на София, и поредното забравяне на фаровете) ми се наложи да го заменя с нов. Посъветваха ме да търся - "Искра", ама нали кофти ден си е неделя, пък палех само с бутане:( не намерих такъв и си взех - Starter (словенски били и били по-добри от Искра - поне така казаха майсторите от които го купих, и които ми го монтираха. Те донесоха един техен си (оборотен) , с които прихванаха клемите на моя-стария (обясниха ми че го правят това за да не се губи напрежението, защото електрониката на колата е чуствително нещо и в противен случай има вероятност да не запали въобще). Та всичко ОК. Платих и към 16h(по светло все още) си тръгнах доволен. На другия ден сутринта забелязах нещо доста неприятно:
ПРИБОРНОТО ТАБЛО СЕ ОСВЕТЯВА САМО НА 2/3 , Т.Е. СКАЛАТА ЗА ГОРИВОТО(най-отляво) и до нея - СКАЛАТА НА КИЛОМЕТРАЖА - ДО ПОКАЗАНИЕТО ЗА 80-90 КМ/Н включително ИЗОБЩО НЕ СВЕТЯТ. ПОДОБНО БЕ И ПОЛОЖЕНИЕТО ПРИ ИНДИКАТОРА НА РЕГУЛАТОРА ЗА ВЪЗДУШНИЯ ПОТОК, А ИМЕННО - ЛЯВАТА МУ ЧАСТ - НАСОЧВАНЕ НА ПОТОКА СЪОТВЕТНО:
1.В КРАКАТА
2.В КРАКАТА И НАПРЕД
3.НАПРЕД
СЪЩО НЕ СВЕТЯТ ВЪОБЩЕ.
Всички останали части от приборното табло си светят нормално.
Не знам дали е случайно това с подмяната на акумулатора, но преди да го сменя не бях забелязал такива явления в колата ми. Карам я всеки ден и подобно нещо няма как да ми убегне.
Нещо пове4е. Днес вечерта забелязах, че крушката на единия ми фар за късите е изгоряла и я смених с нова(а там на мястото,където смених акумулатора изпробвахме за изправност всички светлини и нямаше никакъв проблем). Просто не знам какво нередно направих или просто лош късмет.
Утре планирам да се уговоря с оторизиран сервиз на Тойота(но не ТМАуто - защотото там ще ми кажат сигурно да ида към края на януари) и в някой от идните дни(възможно най-скоро) да ида да го погледнат.
Ако все пак някой се е сблъсквал с подобен проблем ще се радвам да сподели опита си.
След "изненадващо" падане на акумулатора (най-скъпото ми ядене на дюнер досега в центъра на София, и поредното забравяне на фаровете) ми се наложи да го заменя с нов. Посъветваха ме да търся - "Искра", ама нали кофти ден си е неделя, пък палех само с бутане:( не намерих такъв и си взех - Starter (словенски били и били по-добри от Искра - поне така казаха майсторите от които го купих, и които ми го монтираха. Те донесоха един техен си (оборотен) , с които прихванаха клемите на моя-стария (обясниха ми че го правят това за да не се губи напрежението, защото електрониката на колата е чуствително нещо и в противен случай има вероятност да не запали въобще). Та всичко ОК. Платих и към 16h(по светло все още) си тръгнах доволен. На другия ден сутринта забелязах нещо доста неприятно:
ПРИБОРНОТО ТАБЛО СЕ ОСВЕТЯВА САМО НА 2/3 , Т.Е. СКАЛАТА ЗА ГОРИВОТО(най-отляво) и до нея - СКАЛАТА НА КИЛОМЕТРАЖА - ДО ПОКАЗАНИЕТО ЗА 80-90 КМ/Н включително ИЗОБЩО НЕ СВЕТЯТ. ПОДОБНО БЕ И ПОЛОЖЕНИЕТО ПРИ ИНДИКАТОРА НА РЕГУЛАТОРА ЗА ВЪЗДУШНИЯ ПОТОК, А ИМЕННО - ЛЯВАТА МУ ЧАСТ - НАСОЧВАНЕ НА ПОТОКА СЪОТВЕТНО:
1.В КРАКАТА
2.В КРАКАТА И НАПРЕД
3.НАПРЕД
СЪЩО НЕ СВЕТЯТ ВЪОБЩЕ.
Всички останали части от приборното табло си светят нормално.
Не знам дали е случайно това с подмяната на акумулатора, но преди да го сменя не бях забелязал такива явления в колата ми. Карам я всеки ден и подобно нещо няма как да ми убегне.
Нещо пове4е. Днес вечерта забелязах, че крушката на единия ми фар за късите е изгоряла и я смених с нова(а там на мястото,където смених акумулатора изпробвахме за изправност всички светлини и нямаше никакъв проблем). Просто не знам какво нередно направих или просто лош късмет.
Утре планирам да се уговоря с оторизиран сервиз на Тойота(но не ТМАуто - защотото там ще ми кажат сигурно да ида към края на януари) и в някой от идните дни(възможно най-скоро) да ида да го погледнат.
Ако все пак някой се е сблъсквал с подобен проблем ще се радвам да сподели опита си.
Ми според мен са ти изгорели някои от лампичките по таблото. Може би като са се бъзикали по акумулатора и са пуснали малко по-силничък ток? Just my 2 cents, както казват тук...
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Naima kak hte triabva da smeniah lampi4ki .A tova za vyrzvaneto s drug akumulator za dati smeniat staria ne e viarno edinstvenoto koeto stava e nulirane na dnevnia kilometraj , 4asovnika i pyrvite niakolko dni oborotomera moje dati igrae v razli4ni oboroti dokato komputyra se nagodi v stilati na karane
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
@Aleksandar
Дано да не си прав.
В случая какво точно трябва да разбирам под "лампички":
1. малки лампички с обикновена светлина, пред които е поставен цветен филтър(определящ основния цвят на светлината в таблото)- при мен този цвят е 'изумрудено синьо'.
2.светодиоди с цвят - въпросното 'изумрудено синьо', като самите светодиоди определят тази светлина, а не даден филтър поставне пред тях.
Дано да не си прав.

В случая какво точно трябва да разбирам под "лампички":
1. малки лампички с обикновена светлина, пред които е поставен цветен филтър(определящ основния цвят на светлината в таблото)- при мен този цвят е 'изумрудено синьо'.
2.светодиоди с цвят - въпросното 'изумрудено синьо', като самите светодиоди определят тази светлина, а не даден филтър поставне пред тях.
@boikovz
Книгата отдавна я имам и в нея подобно нещо не е описано. Все пак това е техническо ръководство от гледна точка на крайния потребител. Наистина в него на пръв поглед някои неща са описани повече отколкото е нужно на обикновения потребител.
Може би информация от подобен род е поместена в някое ръководство за техници. На мен не това ми е целта, а именно не искам да се правя на майстор. По-скоро ме интересуваше, за да знам какво да очаквам откъм сервизното обслужване на проблема, защотото наскоро ми огънаха малко бронята и докато да я оправят бях 2 седмици без кола (поболях се направо
)
Книгата отдавна я имам и в нея подобно нещо не е описано. Все пак това е техническо ръководство от гледна точка на крайния потребител. Наистина в него на пръв поглед някои неща са описани повече отколкото е нужно на обикновения потребител.
Може би информация от подобен род е поместена в някое ръководство за техници. На мен не това ми е целта, а именно не искам да се правя на майстор. По-скоро ме интересуваше, за да знам какво да очаквам откъм сервизното обслужване на проблема, защотото наскоро ми огънаха малко бронята и докато да я оправят бях 2 седмици без кола (поболях се направо

Привет, имах предвид да потърсиш Repair Manual за авенсиса. Там трябва да има указания как точно се сваля приборното табло. Аз като имам електрически проблем с няколко неща наведнъж винаги първо проверявам някой бушон да не е сдал багажа или пък да не дава добър контакт. Съжалявам че немога да помогна, но имам корола и ярис. Успех 

Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i, MMT, Sol, 2007
Наи вероятно при прехвърляне на акумулаторите или пък стария акумулатор е имал лоша връзка между клетките колата да е останала за момент без акумулатор и тогава напрежението да е дало максимална стоиност 18V-19V.При това напрежение е нормално да изгорят крушки,които са били включени.Таблото при COROLLA 1998 се сваля като се развият двата винта на таблото отгоре и внимателно се издърпа надолу.
Последно промяна от aleksbr на 06 Дек 2007 19:35, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта