Страница 1 от 1
Въпрос за ABS
Публикувано на: 20 Ное 2007 09:30
от ceko26
Например, ако съм с предни-зимни и задни-летни гуми и натисна спирачка.Задните започват да блокират и ABS-а започва да работи всички накладки ли опуска или само на блокиралото колело.
Въпроса ми е многоканален е на Авенсис 98г.?
Re: Въпрос за ABS
Публикувано на: 20 Ное 2007 11:51
от diver
ceko26 написа:Например, ако съм с предни-зимни и задни-летни гуми и натисна спирачка.Задните започват да блокират и ABS-а започва да работи всички накладки ли опуска или само на блокиралото колело.
Въпроса ми е многоканален е на Авенсис 98г.?
според теб има ли до всяко колело отделна клапа за да става тва отпускане?!
Публикувано на: 20 Ное 2007 16:22
от ceko26
Може да е в кутията на ABS-а и не е клапа, а помпа с ел.мотор.Не съм следил тръбичките.Ако при загуба на сцепление на едно колело отпуска всички спирачки ще е много тъпо измислено ,ще вадя бушона
При новия Авенсис може да се блокира всяко колело по отделно ако така реши системата за контрол.
Публикувано на: 21 Ное 2007 09:33
от TATI
По мое скромно мнение това да отпуска отделни колела го прави EBD-то.
П.С. Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
Публикувано на: 21 Ное 2007 11:03
от Scott
TATI написа:Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
Напълно си прав. Дори ще ти цитирам текста от АА тестовете на Авенсис 1998 г.
In our track tests, however, the accident avoidance benefits of the ABS were undermined by a 2.5-metre increased stopping distance if we stamped hard on the pedal, instead of ‘finding’ the pressure just short of the anti-lock sensors taking charge. The test car also suffered from disk distortion that created vibration, plus increased pedal loads when worked hard (heat fade), so one way or another, we finished up a bit confused!
Публикувано на: 21 Ное 2007 14:11
от ceko26
Ако си натаснал спирачка и усещаш отрицателното ускорение и скочи някое колело в дупка се включва АБС-а и сакаш си отпуснал педала.
Хората са написали , че спирането с АБС-а е най-краткия КОНТРОЛИРАН начин.
А в книжката на Тойота пише ,че автомобила е с антиблокираща система и ако се движиш след автомобил който няма, да спазваш по голяма дистанция.
Публикувано на: 21 Ное 2007 16:28
от jury
TATI написа:П.С. Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
Това е така само при идеални пътни условия, т.е. сух път, без прах, пясък, кал, вода, лед или сняг. При изброените пътни условия обаче, конвенционалната спирачна система при сериозно натискане на спирачния педал блокира първо колелетата на оста с по малко натоварване /обикновено задната/, а след това и другата ос и тогава се получава занасяне и ефекта "шейна". Тогава спирачния път/условно/ е по-дълъг. При ABS този ефект се избягва защото колелета не блокират и автомобила спира постепенно, по права линия.
Публикувано на: 21 Ное 2007 16:40
от ceko26
Не си прав!
Конвенционалните имат едно механично устройство което според натоварването на задната ос регулира спирачното усилие с цел да не блокират и ако не е махнато е невъзможно да блокират първо задните гуми.
Публикувано на: 21 Ное 2007 16:43
от evgsto
Skoro se ka4ih ot moata kola s ABS na druga bez i si

maikata ... lek preden udar , ABS pomaga mnogo osobeno v zimni usloviq
A po princip kolata spira osnovno s prednite kolela , na zadnite spira4ki se predava savsem malko usilie!! nezavisimo dali ima ABS ili ne
Публикувано на: 21 Ное 2007 16:52
от ceko26
Да да избереш кой фар да целиш.
Публикувано на: 21 Ное 2007 17:07
от evgsto
ceko26 написа:Да да избереш кой фар да целиш.
Da naistina shtqh da izbera , pone s ABSto mojesh da zavivash