Въпрос за ABS
Въпрос за ABS
Например, ако съм с предни-зимни и задни-летни гуми и натисна спирачка.Задните започват да блокират и ABS-а започва да работи всички накладки ли опуска или само на блокиралото колело.
Въпроса ми е многоканален е на Авенсис 98г.?
Въпроса ми е многоканален е на Авенсис 98г.?
Авенсис 3S-FE
Re: Въпрос за ABS
според теб има ли до всяко колело отделна клапа за да става тва отпускане?!ceko26 написа:Например, ако съм с предни-зимни и задни-летни гуми и натисна спирачка.Задните започват да блокират и ABS-а започва да работи всички накладки ли опуска или само на блокиралото колело.
Въпроса ми е многоканален е на Авенсис 98г.?
Може да е в кутията на ABS-а и не е клапа, а помпа с ел.мотор.Не съм следил тръбичките.Ако при загуба на сцепление на едно колело отпуска всички спирачки ще е много тъпо измислено ,ще вадя бушона
При новия Авенсис може да се блокира всяко колело по отделно ако така реши системата за контрол.

При новия Авенсис може да се блокира всяко колело по отделно ако така реши системата за контрол.
Авенсис 3S-FE
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
По мое скромно мнение това да отпуска отделни колела го прави EBD-то.
П.С. Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
П.С. Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Напълно си прав. Дори ще ти цитирам текста от АА тестовете на Авенсис 1998 г.TATI написа:Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
In our track tests, however, the accident avoidance benefits of the ABS were undermined by a 2.5-metre increased stopping distance if we stamped hard on the pedal, instead of ‘finding’ the pressure just short of the anti-lock sensors taking charge. The test car also suffered from disk distortion that created vibration, plus increased pedal loads when worked hard (heat fade), so one way or another, we finished up a bit confused!
Ако си натаснал спирачка и усещаш отрицателното ускорение и скочи някое колело в дупка се включва АБС-а и сакаш си отпуснал педала.
Хората са написали , че спирането с АБС-а е най-краткия КОНТРОЛИРАН начин.
А в книжката на Тойота пише ,че автомобила е с антиблокираща система и ако се движиш след автомобил който няма, да спазваш по голяма дистанция.
Хората са написали , че спирането с АБС-а е най-краткия КОНТРОЛИРАН начин.
А в книжката на Тойота пише ,че автомобила е с антиблокираща система и ако се движиш след автомобил който няма, да спазваш по голяма дистанция.
Авенсис 3S-FE
Това е така само при идеални пътни условия, т.е. сух път, без прах, пясък, кал, вода, лед или сняг. При изброените пътни условия обаче, конвенционалната спирачна система при сериозно натискане на спирачния педал блокира първо колелетата на оста с по малко натоварване /обикновено задната/, а след това и другата ос и тогава се получава занасяне и ефекта "шейна". Тогава спирачния път/условно/ е по-дълъг. При ABS този ефект се избягва защото колелета не блокират и автомобила спира постепенно, по права линия.TATI написа:П.С. Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
Не си прав!
Конвенционалните имат едно механично устройство което според натоварването на задната ос регулира спирачното усилие с цел да не блокират и ако не е махнато е невъзможно да блокират първо задните гуми.
Конвенционалните имат едно механично устройство което според натоварването на задната ос регулира спирачното усилие с цел да не блокират и ако не е махнато е невъзможно да блокират първо задните гуми.
Последно промяна от ceko26 на 21 Ное 2007 16:43, променено общо 1 път.
Авенсис 3S-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Semrush [Bot] и 6 госта