Въпрос за ABS

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Въпрос за ABS

Мнение от ceko26 » 20 Ное 2007 09:30

Например, ако съм с предни-зимни и задни-летни гуми и натисна спирачка.Задните започват да блокират и ABS-а започва да работи всички накладки ли опуска или само на блокиралото колело.
Въпроса ми е многоканален е на Авенсис 98г.?
Авенсис 3S-FE

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Re: Въпрос за ABS

Мнение от diver » 20 Ное 2007 11:51

ceko26 написа:Например, ако съм с предни-зимни и задни-летни гуми и натисна спирачка.Задните започват да блокират и ABS-а започва да работи всички накладки ли опуска или само на блокиралото колело.
Въпроса ми е многоканален е на Авенсис 98г.?
според теб има ли до всяко колело отделна клапа за да става тва отпускане?!

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 20 Ное 2007 16:22

Може да е в кутията на ABS-а и не е клапа, а помпа с ел.мотор.Не съм следил тръбичките.Ако при загуба на сцепление на едно колело отпуска всички спирачки ще е много тъпо измислено ,ще вадя бушона mad.gif
При новия Авенсис може да се блокира всяко колело по отделно ако така реши системата за контрол.
Авенсис 3S-FE

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 21 Ное 2007 09:33

По мое скромно мнение това да отпуска отделни колела го прави EBD-то.

П.С. Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 21 Ное 2007 11:03

TATI написа:Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
Напълно си прав. Дори ще ти цитирам текста от АА тестовете на Авенсис 1998 г.
In our track tests, however, the accident avoidance benefits of the ABS were undermined by a 2.5-metre increased stopping distance if we stamped hard on the pedal, instead of ‘finding’ the pressure just short of the anti-lock sensors taking charge. The test car also suffered from disk distortion that created vibration, plus increased pedal loads when worked hard (heat fade), so one way or another, we finished up a bit confused!

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 21 Ное 2007 14:11

Ако си натаснал спирачка и усещаш отрицателното ускорение и скочи някое колело в дупка се включва АБС-а и сакаш си отпуснал педала.
Хората са написали , че спирането с АБС-а е най-краткия КОНТРОЛИРАН начин.
А в книжката на Тойота пише ,че автомобила е с антиблокираща система и ако се движиш след автомобил който няма, да спазваш по голяма дистанция.
Авенсис 3S-FE

Аватар
jury
Мнения: 130
Регистриран на: 11 Апр 2006 15:06

Мнение от jury » 21 Ное 2007 16:28

TATI написа:П.С. Като заговорихме за АБС аз да попитам. Стува ли ви се че когато се задейства абс-то, колата като че ли си удължава спирачния път. Аз винаги имам такова усещане. Сякаш изведнъж като се задейства и става като шейна. Може и да ме лъже чувството.
Това е така само при идеални пътни условия, т.е. сух път, без прах, пясък, кал, вода, лед или сняг. При изброените пътни условия обаче, конвенционалната спирачна система при сериозно натискане на спирачния педал блокира първо колелетата на оста с по малко натоварване /обикновено задната/, а след това и другата ос и тогава се получава занасяне и ефекта "шейна". Тогава спирачния път/условно/ е по-дълъг. При ABS този ефект се избягва защото колелета не блокират и автомобила спира постепенно, по права линия.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 21 Ное 2007 16:40

Не си прав!
Конвенционалните имат едно механично устройство което според натоварването на задната ос регулира спирачното усилие с цел да не блокират и ако не е махнато е невъзможно да блокират първо задните гуми.
Последно промяна от ceko26 на 21 Ное 2007 16:43, променено общо 1 път.
Авенсис 3S-FE

Аватар
evgsto
Мнения: 94
Регистриран на: 11 Ное 2006 09:07
Местоположение: Sofia

Мнение от evgsto » 21 Ное 2007 16:43

Skoro se ka4ih ot moata kola s ABS na druga bez i si :censored: maikata ... lek preden udar , ABS pomaga mnogo osobeno v zimni usloviq


A po princip kolata spira osnovno s prednite kolela , na zadnite spira4ki se predava savsem malko usilie!! nezavisimo dali ima ABS ili ne
TOYOTA PASEO

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 21 Ное 2007 16:52

Да да избереш кой фар да целиш.
Авенсис 3S-FE

Аватар
evgsto
Мнения: 94
Регистриран на: 11 Ное 2006 09:07
Местоположение: Sofia

Мнение от evgsto » 21 Ное 2007 17:07

ceko26 написа:Да да избереш кой фар да целиш.

Da naistina shtqh da izbera , pone s ABSto mojesh da zavivash
TOYOTA PASEO

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Semrush [Bot] и 6 госта