Страница 1 от 2

Ресурс на Yaris

Публикувано на: 17 Ное 2007 15:48
от lawn
Здравейте,
Интересува ме оценката ви за очакваната стойност на пълния пробег до края на живота на Yaris, т.е. този до пълното изчерпване на ресурса на автомобила (при нормално каране без издевателства), както и след какъв пробег се налага основен ремонт и стойността на такъв основен ремонт като процент от общата цена на нов автомобил. Това ми е необходимо, за да се аргументирам пред счетоводителя ми как да плащам амортизация на служебния автомобил при ползване за лични нужди. Тъй като счетоводителят ми иска да плащам нечовешки висока амортизация, идеята ми е да му аргументирам по-справедлив подход. Считам ,че ако примерно пълният пробег до края на живота на автомобила е 300 хил.км, а цената на новия автомобил е 30 хил.лв, то амортизацията му за 1 км е 30/300=0.10 лв. Та въпросът ми всъщност е колко близо е до истината оценката за пълен пробег от 300 хил.км и каква е реалната стойност.

Re: Ресурс на Yaris

Публикувано на: 17 Ное 2007 18:15
от Scott
lawn написа:Считам ,че ако примерно пълният пробег до края на живота на автомобила е 300 хил.км, а цената на новия автомобил е 30 хил.лв, то амортизацията му за 1 км е 30/300=0.10 лв.
Не си споменал какъв двигател има? За бензинов аз не бих сложил амортизационна норма повече от 200к км. За дизелов може и да сложите 300к км. Освен това мисля че може да го амортизирате по години - напр. 4 год амортизационен срок, 25%(7500лв) на година - 20лв на ден (това е по-изгодно, ако пътуваш повече километри естествено).

Публикувано на: 17 Ное 2007 18:26
от diver
Що се занимавате с глупости?! В закона много ясно е казано какви и по колко амортизационни отчисления се налагат...

Или мини през ТМ АУТО и попитай на колко ще оценят 4 годишна тяхна лизингова кола с предстоящо изтичане на лизинга...отговора е - 30% от цената в магазина....

Публикувано на: 17 Ное 2007 18:33
от lawn
Двигателят е 1.4 дизелов. Благодаря за пояснението. Амортизацията по време не ми е изгодна, защото автомобилът се ползва малко по служба, а счетоводителят ми иска да бъда плащана от мен амортизацията пропорционално на навъртените километри по лична работа спрямо тези по служба. Така че, ако примерно го карам 6.5 хил.км за лични нужди и 1 хил.км по служба, ще трябва да платя от джоба си 6.5 хил.лв амортизация за една година. А при повече навъртени лични км е още по-зле.

Публикувано на: 17 Ное 2007 18:37
от diver
lawn написа:Двигателят е 1.4 дизелов. Благодаря за пояснението. Амортизацията по време не ми е изгодна, защото автомобилът се ползва малко по служба, а счетоводителят ми иска да бъда плащана от мен амортизацията пропорционално на навъртените километри по лична работа спрямо тези по служба. Така че, ако примерно го карам 6.5 хил.км за лични нужди и 1 хил.км по служба, ще трябва да платя от джоба си 6.5 хил.лв амортизация за една година. А при повече навъртени лични км е още по-зле.
доколкото разбирам, счети иска ти да си купиш кола, която се води на фирмата...интересно, на колко ли се оценява амортицазията на служебния калкулатор...кат се замислиш 6000км с такси ти струват 3000лв...дали не е по-изгодно от 6500лв?!

Публикувано на: 17 Ное 2007 18:45
от lawn
Diver, не ми се пеняви. Ако искаш да отговориш, виж какво всъщност питам

Публикувано на: 17 Ное 2007 19:00
от diver
lawn написа:Diver, не ми се пеняви. Ако искаш да отговориш, виж какво всъщност питам
отговорил съм...сега опитай и да вникнеш в написаното....или по-добре недей...плащай отчисления....или смени счетоводителя...

Публикувано на: 17 Ное 2007 19:06
от lawn
Или си тъп, или си голям инат, най-вероятно и двете. Питам колко км може да навърти колата докато стане на скрап, не ти искам философстване по счетоводни въпроси

Публикувано на: 17 Ное 2007 19:09
от diver
lawn написа:Или си тъп, или си голям инат, най-вероятно и двете. Питам колко км може да навърти колата докато стане на скрап, не ти искам философстване по счетоводни въпроси
Къде да мина да ти обясня на живо?

Публикувано на: 17 Ное 2007 19:22
от LEXUS
lawn,аз не виждам никой да е пуснал пеня,но въпросът ти е толкова отвлечен,че не може да бъде даден конкретен и точен отговор.Колко е ресурсът??? Ресурсът зависи и от този,който кара и начинът по който кара по-точно.Една кола може да я счупиш и за 50000км. и за 500000км..Двигателят пък изобщо не очаквай да издуха за 200000км. или за 300000км. ,ако я караш и поддържаш коректно.
Сега чети внимателно и спри да задаваш неотговоряеми въпроси.
В сервиза на Тойота в Гърция е влизала Карина бензинова на 800000км. за смяна на сегменти единствено!На баща ми буса Hiace 2.4 D е на 430000км. и няма зима,която да не е запалил от раз,по-бързо от бензиновите коли,работи много безшумно,дърпа здраво за бус,не харчи масло,този бус ще изкара поне още 400000км. без пипане на двигател.
На запад хората си хвърлят Тойотите и Хондите на авто-морга не защото им се е изчерпал ресърсът,а защото са си купили по-нови и модерни.Та по западните авто-морги Тойоти и Хонди са от малкото коли дори без да са им омаслени моторите.Но има хора,които и за 150000км. могат да съсипят една кола.

Публикувано на: 17 Ное 2007 19:41
от lawn
Lexus, благодаря ти много за изчерпателния отговор. Това ми е достатъчно за ориентация относно диапазона от стойноси на ресурса. Естествено е ясно, че зависи много от начина на каране.

Публикувано на: 17 Ное 2007 20:29
от Scott
LEXUS написа:В сервиза на Тойота в Гърция е влизала Карина бензинова на 800000км. за смяна на сегменти единствено!На баща ми буса Hiace 2.4 D е на 430000км. и няма зима,която да не е запалил от раз,по-бързо от бензиновите коли,работи много безшумно,дърпа здраво за бус,не харчи масло,този бус ще изкара поне още 400000км. без пипане на двигател...
offtopic.gif Баща ти или ти издавате ли удостоверения от рода на 'Да послужи пред еди кой си счетоводител, в уверение на ...' :whistle:

Публикувано на: 17 Ное 2007 21:51
от lawn
Момчета, аз просто зададох конкретен отговор и който го разбра, ми отговори, за което съм много благодарен. Не мисля, че си струва повече да се философства по принцип. Бъдете здрави и късметливи, особено тези от вас, които наистина обръщат внимание какъв всъщност е въпросът. А тези, които просто искат да им се чуе гласът, независимо дали е по същество или не, все пак по-добре да четат какви са въпросите и да не губят времето на останалите, ако няма какво да кажат по въпроса или просто не разбирАТ ЗА КАКВО ВСЪЩНОСТ Е ВЪПРОСЪТ.

Публикувано на: 17 Ное 2007 22:44
от diver
lawn написа:Момчета, аз просто зададох конкретен отговор.
Тва че си задаваш сам отговори а после въпроси е показателно за психично разстройсво, което чесно казано ми е през оная работа. Не ми отговори обаче на моя въпрос?! Къде да мина да ти обясня точно кой тъп и кой остър?

Публикувано на: 17 Ное 2007 23:14
от lawn
На Diver: Момченце, не се хващай за една дума,след като от контекста е ясно за какво се говори. Признавам, че съм сбъркал думата "въпроси" с думата "отговори", за което моля да бъда извинен от цялата прогресивна общественост. А ти ще признаеш ли, че упорито не разбираш за какво всъщност е въпросът?