Ресурс на Yaris
Ресурс на Yaris
Здравейте,
Интересува ме оценката ви за очакваната стойност на пълния пробег до края на живота на Yaris, т.е. този до пълното изчерпване на ресурса на автомобила (при нормално каране без издевателства), както и след какъв пробег се налага основен ремонт и стойността на такъв основен ремонт като процент от общата цена на нов автомобил. Това ми е необходимо, за да се аргументирам пред счетоводителя ми как да плащам амортизация на служебния автомобил при ползване за лични нужди. Тъй като счетоводителят ми иска да плащам нечовешки висока амортизация, идеята ми е да му аргументирам по-справедлив подход. Считам ,че ако примерно пълният пробег до края на живота на автомобила е 300 хил.км, а цената на новия автомобил е 30 хил.лв, то амортизацията му за 1 км е 30/300=0.10 лв. Та въпросът ми всъщност е колко близо е до истината оценката за пълен пробег от 300 хил.км и каква е реалната стойност.
Интересува ме оценката ви за очакваната стойност на пълния пробег до края на живота на Yaris, т.е. този до пълното изчерпване на ресурса на автомобила (при нормално каране без издевателства), както и след какъв пробег се налага основен ремонт и стойността на такъв основен ремонт като процент от общата цена на нов автомобил. Това ми е необходимо, за да се аргументирам пред счетоводителя ми как да плащам амортизация на служебния автомобил при ползване за лични нужди. Тъй като счетоводителят ми иска да плащам нечовешки висока амортизация, идеята ми е да му аргументирам по-справедлив подход. Считам ,че ако примерно пълният пробег до края на живота на автомобила е 300 хил.км, а цената на новия автомобил е 30 хил.лв, то амортизацията му за 1 км е 30/300=0.10 лв. Та въпросът ми всъщност е колко близо е до истината оценката за пълен пробег от 300 хил.км и каква е реалната стойност.
lawn
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Ресурс на Yaris
Не си споменал какъв двигател има? За бензинов аз не бих сложил амортизационна норма повече от 200к км. За дизелов може и да сложите 300к км. Освен това мисля че може да го амортизирате по години - напр. 4 год амортизационен срок, 25%(7500лв) на година - 20лв на ден (това е по-изгодно, ако пътуваш повече километри естествено).lawn написа:Считам ,че ако примерно пълният пробег до края на живота на автомобила е 300 хил.км, а цената на новия автомобил е 30 хил.лв, то амортизацията му за 1 км е 30/300=0.10 лв.
Двигателят е 1.4 дизелов. Благодаря за пояснението. Амортизацията по време не ми е изгодна, защото автомобилът се ползва малко по служба, а счетоводителят ми иска да бъда плащана от мен амортизацията пропорционално на навъртените километри по лична работа спрямо тези по служба. Така че, ако примерно го карам 6.5 хил.км за лични нужди и 1 хил.км по служба, ще трябва да платя от джоба си 6.5 хил.лв амортизация за една година. А при повече навъртени лични км е още по-зле.
lawn
доколкото разбирам, счети иска ти да си купиш кола, която се води на фирмата...интересно, на колко ли се оценява амортицазията на служебния калкулатор...кат се замислиш 6000км с такси ти струват 3000лв...дали не е по-изгодно от 6500лв?!lawn написа:Двигателят е 1.4 дизелов. Благодаря за пояснението. Амортизацията по време не ми е изгодна, защото автомобилът се ползва малко по служба, а счетоводителят ми иска да бъда плащана от мен амортизацията пропорционално на навъртените километри по лична работа спрямо тези по служба. Така че, ако примерно го карам 6.5 хил.км за лични нужди и 1 хил.км по служба, ще трябва да платя от джоба си 6.5 хил.лв амортизация за една година. А при повече навъртени лични км е още по-зле.
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
lawn,аз не виждам никой да е пуснал пеня,но въпросът ти е толкова отвлечен,че не може да бъде даден конкретен и точен отговор.Колко е ресурсът??? Ресурсът зависи и от този,който кара и начинът по който кара по-точно.Една кола може да я счупиш и за 50000км. и за 500000км..Двигателят пък изобщо не очаквай да издуха за 200000км. или за 300000км. ,ако я караш и поддържаш коректно.
Сега чети внимателно и спри да задаваш неотговоряеми въпроси.
В сервиза на Тойота в Гърция е влизала Карина бензинова на 800000км. за смяна на сегменти единствено!На баща ми буса Hiace 2.4 D е на 430000км. и няма зима,която да не е запалил от раз,по-бързо от бензиновите коли,работи много безшумно,дърпа здраво за бус,не харчи масло,този бус ще изкара поне още 400000км. без пипане на двигател.
На запад хората си хвърлят Тойотите и Хондите на авто-морга не защото им се е изчерпал ресърсът,а защото са си купили по-нови и модерни.Та по западните авто-морги Тойоти и Хонди са от малкото коли дори без да са им омаслени моторите.Но има хора,които и за 150000км. могат да съсипят една кола.
Сега чети внимателно и спри да задаваш неотговоряеми въпроси.
В сервиза на Тойота в Гърция е влизала Карина бензинова на 800000км. за смяна на сегменти единствено!На баща ми буса Hiace 2.4 D е на 430000км. и няма зима,която да не е запалил от раз,по-бързо от бензиновите коли,работи много безшумно,дърпа здраво за бус,не харчи масло,този бус ще изкара поне още 400000км. без пипане на двигател.
На запад хората си хвърлят Тойотите и Хондите на авто-морга не защото им се е изчерпал ресърсът,а защото са си купили по-нови и модерни.Та по западните авто-морги Тойоти и Хонди са от малкото коли дори без да са им омаслени моторите.Но има хора,които и за 150000км. могат да съсипят една кола.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
LEXUS написа:В сервиза на Тойота в Гърция е влизала Карина бензинова на 800000км. за смяна на сегменти единствено!На баща ми буса Hiace 2.4 D е на 430000км. и няма зима,която да не е запалил от раз,по-бързо от бензиновите коли,работи много безшумно,дърпа здраво за бус,не харчи масло,този бус ще изкара поне още 400000км. без пипане на двигател...


Момчета, аз просто зададох конкретен отговор и който го разбра, ми отговори, за което съм много благодарен. Не мисля, че си струва повече да се философства по принцип. Бъдете здрави и късметливи, особено тези от вас, които наистина обръщат внимание какъв всъщност е въпросът. А тези, които просто искат да им се чуе гласът, независимо дали е по същество или не, все пак по-добре да четат какви са въпросите и да не губят времето на останалите, ако няма какво да кажат по въпроса или просто не разбирАТ ЗА КАКВО ВСЪЩНОСТ Е ВЪПРОСЪТ.
lawn
На Diver: Момченце, не се хващай за една дума,след като от контекста е ясно за какво се говори. Признавам, че съм сбъркал думата "въпроси" с думата "отговори", за което моля да бъда извинен от цялата прогресивна общественост. А ти ще признаеш ли, че упорито не разбираш за какво всъщност е въпросът?
lawn
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта