Страница 1 от 2

11kW vs 22kW

Публикувано на: 14 Ное 2025 07:58
от BOz
Monster написа: 13 Ное 2025 15:06 Този модел има сериозен шанс да стане заместник на Зоето в моето семейство (разбирайте новата кола за жена ми след някоя друга година tongue.gif ). Особено ако AWD версията я пуснат с възможност за 22 kW AC бордово зарядно (бях чел, че щяло да има, но за момента в ev database виждам описано само 11 kW AC). Субективното ми мнение е, че е красива кола, параметрите са приемливи, а непрактично малкия скосен багажник в случая не би бил важен, като за "дамския" автомобил в семейството. Да видим - мечтите са безплатни, докато не тръгне човек да ги реализира... :whistle:
Би ли споделил защо ти е 22 киловатовото зареждане?
Ако живееш в по-голя град, сигурен съм, че на 2-5 километра от вас има ДЦ станция, ако ти трябва спешно зареждане. И ще е по-спешно от 22 АЦ.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Разделена от друга тема..

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 08:49
от biro
Добро е 22kW AC даже задължителна екстра. Ходил съм на хотели с 11kW зарядно голема мъка е. В събота сутрин ми се отвори едно пътуване до Варна, колата ми беше на 44%. Включих я и докато закусих, пих кафе и си измих зъбите дръпна 36.5kWh за 1ч и 42мин.

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 09:17
от Monster
AC станциите са по-евтини и все още се намират дори безплатни такива. Зоето го зареждам за около час и половина на такава станция, а и дори да нямам времето за пълното зареждане, обикновено 10-15 минути са ми достатъчни, за да си дръпна достатъчно километри пробег и да си продължа по задачите. Сравнявайки го с бавното (7 kw) зареждане на Равката и като добавим и факта, че Равката има по-висок разход на ток, напрактика с Равката ми се налага да "кисна" на зарядната 4 пъти повече време, за да си дозаредя еквивалентен пробег на ток и да си "продължа по задачите". Там поне винаги я има опцията да си карам на бензин, но като цяло го избягвам - трябва наистина да е нещо много спешно, за да ползвам тази "екстра".

Иначе DC станциите са си важни ако не си с плъгин хибрид и ти трябва наистина бързо и спешно зареждане. Затова е и хубаво тази услуга да си държи цената, за да се ползва само от хората, на които наистина им трябва, а не от някой, който не бърза и може да си позволи и по-бавно зареждане.

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 11:25
от BOz
Monster написа: 14 Ное 2025 09:17 AC станциите са по-евтини и все още се намират дори безплатни такива. Зоето го зареждам за около час и половина на такава станция, а и дори да нямам времето за пълното зареждане, обикновено 10-15 минути са ми достатъчни, за да си дръпна достатъчно километри пробег и да си продължа по задачите. Сравнявайки го с бавното (7 kw) зареждане на Равката и като добавим и факта, че Равката има по-висок разход на ток, напрактика с Равката ми се налага да "кисна" на зарядната 4 пъти повече време, за да си дозаредя еквивалентен пробег на ток и да си "продължа по задачите". Там поне винаги я има опцията да си карам на бензин, но като цяло го избягвам - трябва наистина да е нещо много спешно, за да ползвам тази "екстра".

Иначе DC станциите са си важни ако не си с плъгин хибрид и ти трябва наистина бързо и спешно зареждане. Затова е и хубаво тази услуга да си държи цената, за да се ползва само от хората, на които наистина им трябва, а не от някой, който не бърза и може да си позволи и по-бавно зареждане.
Добре. Но пак не сподели защо е важно 22 киловатовото зареждане? На 11 киловата пак в рамките на нощната тарифа ще може да я заредиш в 90% от случаите на до 100% заряд. Ако случайно ти трябва да пътуваш непредвидимо, все тая дали ще я пуснеш за 45 минути на 11 или на 22 киловата зареждане. Разликата ще ти е има-няма 30-40 километра пробег. А ако е толкова спешно и ти трябва непредвидено придвижване, отиваш на 2-3-5 километра от вас и същия пробег от 22 киловата за 45 минути ще го "събереш" за има-няма 10 минути, вместо да висиш, чакайки-бързайки на 22 киловатово зареждане. Което тотално изключва "бързам" в уравнението. Защото ако бързаш, то 22 киловата не е "решението".
biro написа: 14 Ное 2025 08:49 Включих я и докато закусих, пих кафе и си измих зъбите дръпна 36.5kWh за 1ч и 42мин.
И викаш ако беше на 11 киловата проблем? И точно този случай се "лекува" с едно ДЦ зареждане за под 10 минути, за да изравни пробега.
Или викаш си бързал супер много, не може да заредиш някъде за 10 минути, ако толкова не ти стига пробега, ама си могъл да "закусваш" 2 часа. tooth.gif

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 11:39
от biro
Не съм бързал, просто при събуждане сутринта разбрах, че имам да пътувам. А и за какво ми е DC да си хабя батерията и да плащам двойно или тройно?
На хотела с 11kW в 5 часа сутринта съм ставал да освободя зарядната, а ако беше 22kW за 3 часа щах да съм фулл, тоест преди да съм заспал.
Често оценявам притежанието на 22kW. Използвам колата да си върша работа с нея не за закачалка на това Изображение
Гледай кво сатва:
Screenshot_20251114_114128_NissanConnect Services.jpg
Screenshot_20251114_114128_NissanConnect Services.jpg (117.05 KiB) Преглеждано 263 пъти

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 11:52
от Monster
За нощно зареждане и 7 kw ми е достатъчно като скорост. Може би е много частен случай моя, но ако трябва да обобщя накратко - 22 kw зарядно ми трябва за бързо и евтино/безплатно дневно "дозареждане" в градски условия. За дълги извън градски пътувания 22 kw е ясно, че е бавна скорост, макар че ако се съчетае с обяд на локация с по-евтина зарядна станция и 22 kw биха могли да се окажат достатъчна скорост за "бързо дозареждане", така че да си стигнеш до крайната дестинация. А 11 kw какво да го коментираме - 50% по-бързо от 7 kw, но двойно по-бавно от 22 kw. Става, но определено ще предпочета кола с 22 kw AC, когато тръгна да избирам.

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 12:14
от BOz
biro написа: 14 Ное 2025 11:39 А и за какво ми е DC да си хабя батерията и да плащам двойно или тройно?
Викаш всеки ден се събуждаш и научаваш, че ще пътуваш неочаквано?
Или, че ако заредиш 1, 2, 50 пъти непредвидено на ДЦ ще си скапеш батерията? Или ще платиш 3 лв. повече и това ще те бутне в двойно по-скъпото придвижване?
Иначе за оправдания става. :whistle:

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 13:17
от biro
BOz написа: 14 Ное 2025 12:14 Викаш всеки ден се събуждаш и научаваш, че ще пътуваш неочаквано?
Често ми се случва. В случая 36kWh х 0.29лв = 10.44. На финес 36 х 0.69 = 24.84 Разлика 14.40лв. Загубено вереме на АС 0 минути щото си върша нещо друго, което трябва да бъде свършено. На DC при 130kW мощност - 17 минути излишно висене. И не се занимавам с мисъл къде ще има свободно DC (със сигурност нямам такова в гаража).

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 13:46
от BOz
И сметките не ти излизат, защото ще си заредил половината количество енергия на 11 кВт и останалото на ДЦ.
И времето не ти излиза, защото ще е на половината.
И като за финал, за да ти излизат измислените сметки, няма АЦ зареждане на 29 стотинки по принцип. В случая, ако има такова, е мееега частен случай.
При мен пък мога да ти кажа и да ти дам пример, заредих на 3 кВт АЦ на 0 ст. И да ти го давам ли като пример колко е готино и по-евтино от ДЦ-то?
Може ли статистика от това ти картане, за да видя начален и краен заряд на пристигане, както и изминалите километри? Просто искам от 1-во лице да направя сметките, защото твоите очевидно са с по 50% грешни. tooth.gif

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 14:55
от biro
BOz написа: 14 Ное 2025 13:46 И като за финал, за да ти излизат измислените сметки, няма АЦ зареждане на 29 стотинки по принцип.
Има 29ст в гаража ми на дневната тарифа. На 22kW tongue.gif
На нощна е 0.176лв ама в случая нямах представа, че ще пътувам и не я включих предната вечер.

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 16:55
от BOz
biro написа: 14 Ное 2025 14:55 Има 29ст в гаража ми на дневната тарифа. На 22kW
На нощна е 0.176лв ама в случая нямах представа, че ще пътувам и не я включих предната вечер.
Аз те разбрах, че си бил на хотел и си зареждал от хотела на 22 кВт и затова ти е готино.
Значи си бил и вкъщи, оставил си колата на 44% и не си я пуснал да се зарежда на нощна тарифа? Имаш и редовни незнайно-случайни пътувания?
Значи хем си се вътрил двойно за "гориво", зареждайки на дневна, хем не може да си управляваш и времето (имаш редовни незнайни пътувания и не си държиш колата готова за път). И после 22 кВт били задължителни. Какво те спира на 11 кВт през нощта да пуснеш зареждане на по-евтино електричество, с по-малка мощност и да си "пестиш" батерията още повече?

п.п. Дай статистика на пътуването от този заряд на 44% - начало и край на пътуването, да видим колко необходими са били тези 22 кВт.

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 17:19
от biro
Не е имало пътуване с начален заряд 44%. Както казах вече бях си у дома,а колата в гаража. Петък вечер нямах идея, че ще пътувам в събота преди обед и съответно прецених, че наличните 44% ще са ми предостатъчни за събота та дори и неделя. Сутринта в събота разбрах, че ще пътувам погледанх колата през приложението - 44%. Отидох до гаража, включих я колкото може да се зареди без да задавам като цел време или желани проценти, а просто продължих по сутрешната си програма - закуска, кафе, и т.н. на прнципа колкото се зареди. До Варна ми трябват около 52% батеря и разбира се не бих искал да тръгвам с точно 52%, за да стигна с 0 или да не стигна ако има нещо непредвидено по пътя.
Това с хотела са няколко други случки в един хотел, където е 11kW зареждачката на електрип.

Зареждането с 11 или 22 няма отношение към износването на батерията точно на моята кола с водно охлаждане на батерията и температура в гаража в момента 15.5 градуса.

Миналото лято бях в Гърция и в райна имаше само 22kW. Много удобно ми беше докато вечерям за 2 часа да заредя 44kWh като избера ресторант близо до зареждачката. Иначе хотела ми беше на 2км от нея. Ако беше 11kW доста дълга вечеря щеше да се получи, не обичам да седя 4 часа. От това лято вече има 150kW DC и тоя проблем отпадна. През декември ще съм в Скопие за няколко дни и там като погледнеш картата масово са AC. Има някаква DC ама дали ще е свободна дали ще работи не го мисля. Ще отида в мола за час час и нещо да хапна и разгледам и с 22kW мощност ще ми стигне да се върна до БГ няколко дни по-късно.

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 18:06
от BOz
Ако колата ти може да измине 280 км с един заряд, може да не зареждаш в Македония. А ако решиш да заредиш и на 11 кВт ще може да допълниш, ей така, за да има. tooth.gif
Ама ако си търсиш оправдание за 22 кВт, винаги можеш да намериш. :thumbsup:

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 21:57
от mirott
BOz написа: 14 Ное 2025 18:06 ако си търсиш оправдание
А той така се оплете, че камара глупости изписа и сам не се разбра tooth.gif ! Общо взето -взех си айфон 17 щото е по-добър от 16 ама не знам защо... tooth.gif ! Евала BOz за усърдието :thumbsup:

Toyota CH-R+

Публикувано на: 14 Ное 2025 22:27
от mapamop
А аз все още зареждам около 500 км пробег за под 10 минути, и не се замислям често къде да спра за зареждане.
Което май си остава единствения препъникамък за винтовертите в моите очи. Не знам дали технологията ще успее да напредне със зареждането толкова. Със пробега се развива.
Може и Тойота да са прави че заега хибрида е варианта, въпреки че не е чак толкова Еко.