Колата е Рав 4, 2016 година. От скоро я имам и все още я опознавам. За сега лошо впечатление ми прави това, че на място или при много ниска скорост компресора все едно не работи и вентилатора духа на ''стайна'' температура. Щом колата се раздвижи с малко по-нормална скорост, студеното идва и охлажда много добре. Още не сме замеряли количеството на фреона, но според едно момче занимаващо се с климатици едва ли това е проблема. Не познавам други хора с хибриди, за това моля да кажете това нормално ли е или да търся някакъв проблем.
Друго, което за сега ме дразни е, че не работи радарния круиз контрол и системата за предотвратяване на сблъсък. Автоматичните светлини работят. До колкото знам бронята е сваляна и може да са разкачили нещо, въпреки, че всичко изглежда на мястото си като букси и конектори. Тук може и да се наложи проверка в Тойота сервиз, калибриране и т.н.
Моля за вашия опит.
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 12:38
от zorbata
Обикновено когато е включен климатика се включва и вентилатора на радиатора.
Също така може да е замърсен самият климатичен радиатор(външният) - почистете го внимателно!
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 12:58
от gena_bs
Отново непопълнен правилно профил!
Случайно автомобилът да е от "люлката на световната демокрация" или от северната й съседка?
Бронята щом е сваляна = голяма вероятност от челен удар. Дали не е и сменена с първата попаднала от морга?
Радарът, обикновено, е зад емблемата, която "леко" се различава от стандартните.
Отидете на читав диагностик, за да направи проверка на всички системи!
След това - в сервиз за останалото.
Климатикът - в сервиз за автоклиматици. Не при "момчето" от квартала!
Всичко това се прави преди, а не след като сте купили автомобила!
Поне, за да се пазарите аргументирано за крайната цена.
Работата на климатика, който би трябвало да е климатроник, след диагностиката (дано не съм прав!), ще ви се струва просто дребна забележка!
Късмет, успех и здрави нерви!
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 13:31
от Iliyan_Mnt
zorbata написа: ↑24 Юли 2025 12:38
Обикновено когато е включен климатика се включва и вентилатора на радиатора.
Перките се включват и изключват, не работят постоянно. Стори ми се малко странно как работят, защото имаше случай, в който се включиха буквално за няколко секунди и пак спряха, после пак се включиха.
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 13:41
от Iliyan_Mnt
gena_bs написа: ↑24 Юли 2025 12:58
Случайно автомобилът да е от "люлката на световната демокрация" или от северната й съседка?
Бронята щом е сваляна = голяма вероятност от челен удар. Дали не е и сменена с първата попаднала от морга?
Радарът, обикновено, е зад емблемата, която "леко" се различава от стандартните.
Отидете на читав диагностик, за да направи проверка на всички системи!
След това - в сервиз за останалото.
Климатикът - в сервиз за автоклиматици. Не при "момчето" от квартала!
Всичко това се прави преди, а не след като сте купили автомобила!
Поне, за да се пазарите аргументирано за крайната цена.
Работата на климатика, който би трябвало да е климатроник, след диагностиката (дано не съм прав!), ще ви се струва просто дребна забележка!
Късмет, успех и здрави нерви!
Колега, много песимистично посрещане. Ако люлката на демокрацията е САЩ, не е от САЩ. От Италия е.
По информация от джамбаза и снимка, която ми показа на предната броня, имала е ожулване отпред отдясно и за това е сваляна, за да се оправи.
Разбира се, че е климатроник, но едва ли има смисъл да се хващаме за думата. Момчето е сервиз за климатици.. Диагностики и такива неща са ясни, моят въпрос беше дали е нормално такова поведение, защото това са първите ми впечатления от хибрид. В САЩ има оплаквания за такъв проблем при 5-то поколение, често се оказва разкачена букса на вентилатора на кондензатора. Това е при 5-то поколение, обаче.
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 13:44
от slowtraveler
Iliyan_Mnt написа: ↑24 Юли 2025 13:31
Перките се включват и изключват, не работят постоянно. Стори ми се малко странно как работят, защото имаше случай, в който се включиха буквално за няколко секунди и пак спряха, после пак се включиха.
Досега не съм срещал климатроник, който да не се държи точно така Независимо дали хибрид или на стар дизелак
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 15:18
от gena_bs
Да, все още има хора, вярващи в детски приказки!
В заводската комплектация на автомобила присъства ли Adaptive Cruise Control със съответните органи за управлението му?
Знаеш ли при какви условия и как се активира?
Единствената доказано напълно изправна система при автомобилите от Италия е климатичната!
Така, че можеш да не се тревожиш поне за нея!
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 15:31
от Iliyan_Mnt
Да, има адаптивен круиз конторл. Знам как се задейства. Интересното е, че на първото пътуване с колата засичаше само камионите отпред и намаляше скоростта, а леките коли не. На връщане от самото пътуване започна да мига лампата, че системата не работи. Обикновения круиз контрол работи. Всичко това ме кара да мисля, че може да е разместено нещо или да трябва да се калибрира. Хубава екстра е, но не е фатално.
Повече ме притесняваше климатика. Но и описания от мен проблем най-вече се усеща сега в големите жеги, когато колата е стояла много време на слънце. Просто на място или ниска скорост духа само вентилатора без да охлажда.
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 15:37
от mirott
Замазани/липсващи ламели на радиатора, запушен от мърсотия. Аз бих започнал от там при тези симптоми.
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 24 Юли 2025 18:53
от gena_bs
Когато се демонтира предната броня, всичко ще стане ясно.
Въпреки, че и без разглобяване се вижда състоянието на радиаторите.
Достатъчен е средно мощен фенер и/ или камера за телефон.
Липсващи ламели са характерни за "снежните" държави.
При мен на времето долните няколко реда ги нямаше, а самият кондензер беше като лейка в тази зона.
Germany - неизбежно е просто, за съжаление.
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 25 Юли 2025 08:57
от Iliyan_Mnt
Добро утро, колеги.
Вчера си поиграх с техстрийма вечерта късно и климатика работеше добре. Държах колата на място с POWER ON, работеща на батерия или двигател и духаше студено от климатика. Направи ми впечатление, че перките работеха и двете, и не спираха. Както писах по-горе, при други наблюдения спираха често, или се включваха за секунди, буквално ''цък-цък''. На Техстрийма нямаше актуални кодове, но имаше записани B1442 Air inlet Damper Control Servo Motor и B1475 A/C Inverter Cooling Heating System. Бяха със статус History, не знам до колко имат отношение към настоящето..
За радарния круиз контрол също нямаше актуални кодове. Пак в History беше записало код U0235 - No Communications with Cruise Control (Front) Distance Sensor.
В Нета има доста информация и за трите кода плюс видеа за разрешаване на проблемите, най-вече с Приус. Но не съм специалист с Техстрийм и не знам до колко горните кодове имат отношение към настоящето.
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 25 Юли 2025 10:09
от slowtraveler
Iliyan_Mnt написа: ↑25 Юли 2025 08:57
Направи ми впечатление, че перките работеха и двете, и не спираха
Включването на перките зависи дали в даденият момент са изпълнени критериите им за включване... Ако например колата е нагрята и климатикът има нужда от активна работа - няма да изключи перките... Ако охладителната система е загряла - пак няма да изключи перките... В идеалният случай (температурата в купето е достигната, няма нужда от много активна работа, кондензатора и радиатора на охлаждането са хладни - вентилаторите само ще поддържат тази хладна температура, като се включват и изключват
Щом грешките са в хистори - на твое място бих си ги записал и изтрил - за да видя дали ще се появат пак, или са в следствие от старите въздействия (на мен ми се е случвало да запише 'проблем с еърбеговете защото бях подал контакт без да съм щракнал куплунга на индикаторните лампи за задните седалки, и грешката си стоеше След време открих стара грешка в Джипа пък защото на времето при сваляне на една кора в багажника бях изключил единият приемник за безключово отключване на автомобила, който стоеше на тази кора) ...
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 28 Юли 2025 09:23
от Iliyan_Mnt
Да, така е. И все пак ми се случи като ги погледнах в случаен момент да се включат буквално цък-цък, за 1-2 секунди. Това не ми се струва нормално, поне на мен. Но може и да греша.
Определено когато колата е била на сянка, или температурата навън е в по-нормални граници, 30-ина градуса, климатика си работи добре, охлажда и когато е на място колата.
Иначе радиатора поне в долната си част изглежда така, не е в идеално състояние, но не е и супер зле:
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 28 Юли 2025 09:48
от mapamop
Iliyan_Mnt написа: ↑28 Юли 2025 09:23
цък-цък, за 1-2 секунди. Това не ми се струва нормално
Нормално е, особено на място, когато нямаш насрещна струя въздух от движението. Емблематично е че Авенсиса на място, когато е стигнал близо до зададената целева температура в купето, си щрака вентилатора през минута за по 30-40 секунди, и го спира.
Виж дали може да надникнеш между двата радиатора - кондензатора на климатика и този на охлаждането на двигателя. Обикновено листата, мъхчета от тополите, тичинки от брезите и липите засядат там и не излизат сами.
Тая кола що не пробваш да я занесеш да ѝ източат целия фреон и да го напълнят наново? И ще се разбере губи ли фреон.
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Публикувано на: 28 Юли 2025 09:58
от gena_bs
mapamop, ме изпревари!
Това е радиаторът на климатичната система! В най-чистата му част.
Основният/ -те са малко по-навътре!
Най-големите замърсявания са м/у радиаторите.
Става като кече и се намалява силно активната повърхност, която се обдухва от насрещният въздух.
А най-уязвимите към корозия и пробив места са точно на осите на вентилаторите.
Без демонтаж е невъзможно да се изчистят нормално радиаторите както отвън, така и отвътре.
Независимо какво твърдят разни "специалисти" наляво и надясно.