Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Iliyan_Mnt
Мнения: 7
Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
Местоположение: Монтана
Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от Iliyan_Mnt » 24 Юли 2025 12:06

Здравейте.

Колата е Рав 4, 2016 година. От скоро я имам и все още я опознавам. За сега лошо впечатление ми прави това, че на място или при много ниска скорост компресора все едно не работи и вентилатора духа на ''стайна'' температура. Щом колата се раздвижи с малко по-нормална скорост, студеното идва и охлажда много добре. Още не сме замеряли количеството на фреона, но според едно момче занимаващо се с климатици едва ли това е проблема. Не познавам други хора с хибриди, за това моля да кажете това нормално ли е или да търся някакъв проблем.

Друго, което за сега ме дразни е, че не работи радарния круиз контрол и системата за предотвратяване на сблъсък. Автоматичните светлини работят. До колкото знам бронята е сваляна и може да са разкачили нещо, въпреки, че всичко изглежда на мястото си като букси и конектори. Тук може и да се наложи проверка в Тойота сервиз, калибриране и т.н.

Моля за вашия опит.

Аватар
zorbata
Мнения: 445
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 64 пъти
Получена  благодарност: 97 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от zorbata » 24 Юли 2025 12:38

Обикновено когато е включен климатика се включва и вентилатора на радиатора.
Също така може да е замърсен самият климатичен радиатор(външният) - почистете го внимателно!
caryЦар

gena_bs
Мнения: 1577
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 404 пъти
Получена  благодарност: 103 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от gena_bs » 24 Юли 2025 12:58

Отново непопълнен правилно профил!

Случайно автомобилът да е от "люлката на световната демокрация" или от северната й съседка?
Бронята щом е сваляна = голяма вероятност от челен удар. Дали не е и сменена с първата попаднала от морга?
Радарът, обикновено, е зад емблемата, която "леко" се различава от стандартните.
Отидете на читав диагностик, за да направи проверка на всички системи!
След това - в сервиз за останалото.
Климатикът - в сервиз за автоклиматици. Не при "момчето" от квартала!

Всичко това се прави преди, а не след като сте купили автомобила!
Поне, за да се пазарите аргументирано за крайната цена.
Работата на климатика, който би трябвало да е климатроник, след диагностиката (дано не съм прав!), ще ви се струва просто дребна забележка!
Късмет, успех и здрави нерви!

Iliyan_Mnt
Мнения: 7
Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
Местоположение: Монтана
Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от Iliyan_Mnt » 24 Юли 2025 13:31

zorbata написа: 24 Юли 2025 12:38 Обикновено когато е включен климатика се включва и вентилатора на радиатора.
Перките се включват и изключват, не работят постоянно. Стори ми се малко странно как работят, защото имаше случай, в който се включиха буквално за няколко секунди и пак спряха, после пак се включиха.

Iliyan_Mnt
Мнения: 7
Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
Местоположение: Монтана
Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от Iliyan_Mnt » 24 Юли 2025 13:41

gena_bs написа: 24 Юли 2025 12:58 Случайно автомобилът да е от "люлката на световната демокрация" или от северната й съседка?
Бронята щом е сваляна = голяма вероятност от челен удар. Дали не е и сменена с първата попаднала от морга?
Радарът, обикновено, е зад емблемата, която "леко" се различава от стандартните.
Отидете на читав диагностик, за да направи проверка на всички системи!
След това - в сервиз за останалото.
Климатикът - в сервиз за автоклиматици. Не при "момчето" от квартала!

Всичко това се прави преди, а не след като сте купили автомобила!
Поне, за да се пазарите аргументирано за крайната цена.
Работата на климатика, който би трябвало да е климатроник, след диагностиката (дано не съм прав!), ще ви се струва просто дребна забележка!
Късмет, успех и здрави нерви!
Колега, много песимистично посрещане. Ако люлката на демокрацията е САЩ, не е от САЩ. От Италия е.
По информация от джамбаза и снимка, която ми показа на предната броня, имала е ожулване отпред отдясно и за това е сваляна, за да се оправи.
Разбира се, че е климатроник, но едва ли има смисъл да се хващаме за думата. Момчето е сервиз за климатици.. Диагностики и такива неща са ясни, моят въпрос беше дали е нормално такова поведение, защото това са първите ми впечатления от хибрид. В САЩ има оплаквания за такъв проблем при 5-то поколение, често се оказва разкачена букса на вентилатора на кондензатора. Това е при 5-то поколение, обаче.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6439
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 379 пъти
Получена  благодарност: 408 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от slowtraveler » 24 Юли 2025 13:44

Iliyan_Mnt написа: 24 Юли 2025 13:31 Перките се включват и изключват, не работят постоянно. Стори ми се малко странно как работят, защото имаше случай, в който се включиха буквално за няколко секунди и пак спряха, после пак се включиха.
Досега не съм срещал климатроник, който да не се държи точно така :whistle: Независимо дали хибрид или на стар дизелак tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 1577
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 404 пъти
Получена  благодарност: 103 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от gena_bs » 24 Юли 2025 15:18

Да, все още има хора, вярващи в детски приказки!
В заводската комплектация на автомобила присъства ли Adaptive Cruise Control със съответните органи за управлението му?
Знаеш ли при какви условия и как се активира?


Единствената доказано напълно изправна система при автомобилите от Италия е климатичната!
Така, че можеш да не се тревожиш поне за нея!

Iliyan_Mnt
Мнения: 7
Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
Местоположение: Монтана
Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от Iliyan_Mnt » 24 Юли 2025 15:31

Да, има адаптивен круиз конторл. Знам как се задейства. Интересното е, че на първото пътуване с колата засичаше само камионите отпред и намаляше скоростта, а леките коли не. На връщане от самото пътуване започна да мига лампата, че системата не работи. Обикновения круиз контрол работи. Всичко това ме кара да мисля, че може да е разместено нещо или да трябва да се калибрира. Хубава екстра е, но не е фатално.

Повече ме притесняваше климатика. Но и описания от мен проблем най-вече се усеща сега в големите жеги, когато колата е стояла много време на слънце. Просто на място или ниска скорост духа само вентилатора без да охлажда.

mirott
Мнения: 2198
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 35 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от mirott » 24 Юли 2025 15:37

Замазани/липсващи ламели на радиатора, запушен от мърсотия. Аз бих започнал от там при тези симптоми.

gena_bs
Мнения: 1577
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 404 пъти
Получена  благодарност: 103 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от gena_bs » 24 Юли 2025 18:53

Когато се демонтира предната броня, всичко ще стане ясно.
Въпреки, че и без разглобяване се вижда състоянието на радиаторите.
Достатъчен е средно мощен фенер и/ или камера за телефон.

Липсващи ламели са характерни за "снежните" държави.
При мен на времето долните няколко реда ги нямаше, а самият кондензер беше като лейка в тази зона.
Germany - неизбежно е просто, за съжаление.

Iliyan_Mnt
Мнения: 7
Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
Местоположение: Монтана
Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от Iliyan_Mnt » 25 Юли 2025 08:57

Добро утро, колеги.

Вчера си поиграх с техстрийма вечерта късно и климатика работеше добре. Държах колата на място с POWER ON, работеща на батерия или двигател и духаше студено от климатика. Направи ми впечатление, че перките работеха и двете, и не спираха. Както писах по-горе, при други наблюдения спираха често, или се включваха за секунди, буквално ''цък-цък''. На Техстрийма нямаше актуални кодове, но имаше записани B1442 Air inlet Damper Control Servo Motor и B1475 A/C Inverter Cooling Heating System. Бяха със статус History, не знам до колко имат отношение към настоящето..

За радарния круиз контрол също нямаше актуални кодове. Пак в History беше записало код U0235 - No Communications with Cruise Control (Front) Distance Sensor.

В Нета има доста информация и за трите кода плюс видеа за разрешаване на проблемите, най-вече с Приус. Но не съм специалист с Техстрийм и не знам до колко горните кодове имат отношение към настоящето.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6439
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 379 пъти
Получена  благодарност: 408 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от slowtraveler » 25 Юли 2025 10:09

Iliyan_Mnt написа: 25 Юли 2025 08:57 Направи ми впечатление, че перките работеха и двете, и не спираха
Включването на перките зависи дали в даденият момент са изпълнени критериите им за включване... Ако например колата е нагрята и климатикът има нужда от активна работа - няма да изключи перките... Ако охладителната система е загряла - пак няма да изключи перките... В идеалният случай (температурата в купето е достигната, няма нужда от много активна работа, кондензатора и радиатора на охлаждането са хладни - вентилаторите само ще поддържат тази хладна температура, като се включват и изключват :thumbsup:
Щом грешките са в хистори - на твое място бих си ги записал и изтрил - за да видя дали ще се появат пак, или са в следствие от старите въздействия (на мен ми се е случвало да запише 'проблем с еърбеговете защото бях подал контакт без да съм щракнал куплунга на индикаторните лампи за задните седалки, и грешката си стоеше :) След време открих стара грешка в Джипа пък защото на времето при сваляне на една кора в багажника бях изключил единият приемник за безключово отключване на автомобила, който стоеше на тази кора) ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyan_Mnt
Мнения: 7
Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
Местоположение: Монтана
Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от Iliyan_Mnt » 28 Юли 2025 09:23

Да, така е. И все пак ми се случи като ги погледнах в случаен момент да се включат буквално цък-цък, за 1-2 секунди. Това не ми се струва нормално, поне на мен. Но може и да греша.
Определено когато колата е била на сянка, или температурата навън е в по-нормални граници, 30-ина градуса, климатика си работи добре, охлажда и когато е на място колата.

Иначе радиатора поне в долната си част изглежда така, не е в идеално състояние, но не е и супер зле:
Изображение
Изображение
Прикачени файлове
120250726_173806.jpg
120250726_173806.jpg (1.65 MiB) Преглеждано 454 пъти
220250726_173812.jpg
220250726_173812.jpg (1.52 MiB) Преглеждано 454 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 5425
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 173 пъти
Получена  благодарност: 649 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от mapamop » 28 Юли 2025 09:48

Iliyan_Mnt написа: 28 Юли 2025 09:23 цък-цък, за 1-2 секунди. Това не ми се струва нормално
Нормално е, особено на място, когато нямаш насрещна струя въздух от движението. Емблематично е че Авенсиса на място, когато е стигнал близо до зададената целева температура в купето, си щрака вентилатора през минута за по 30-40 секунди, и го спира.
Виж дали може да надникнеш между двата радиатора - кондензатора на климатика и този на охлаждането на двигателя. Обикновено листата, мъхчета от тополите, тичинки от брезите и липите засядат там и не излизат сами.
Тая кола що не пробваш да я занесеш да ѝ източат целия фреон и да го напълнят наново? И ще се разбере губи ли фреон.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

gena_bs
Мнения: 1577
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 404 пъти
Получена  благодарност: 103 пъти

Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост

Мнение от gena_bs » 28 Юли 2025 09:58

mapamop, ме изпревари!
Това е радиаторът на климатичната система! В най-чистата му част.
Основният/ -те са малко по-навътре!

Най-големите замърсявания са м/у радиаторите.
Става като кече и се намалява силно активната повърхност, която се обдухва от насрещният въздух.
А най-уязвимите към корозия и пробив места са точно на осите на вентилаторите.
Без демонтаж е невъзможно да се изчистят нормално радиаторите както отвън, така и отвътре.
Независимо какво твърдят разни "специалисти" наляво и надясно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост