Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
- Местоположение: Монтана
- Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Здравейте.
Колата е Рав 4, 2016 година. От скоро я имам и все още я опознавам. За сега лошо впечатление ми прави това, че на място или при много ниска скорост компресора все едно не работи и вентилатора духа на ''стайна'' температура. Щом колата се раздвижи с малко по-нормална скорост, студеното идва и охлажда много добре. Още не сме замеряли количеството на фреона, но според едно момче занимаващо се с климатици едва ли това е проблема. Не познавам други хора с хибриди, за това моля да кажете това нормално ли е или да търся някакъв проблем.
Друго, което за сега ме дразни е, че не работи радарния круиз контрол и системата за предотвратяване на сблъсък. Автоматичните светлини работят. До колкото знам бронята е сваляна и може да са разкачили нещо, въпреки, че всичко изглежда на мястото си като букси и конектори. Тук може и да се наложи проверка в Тойота сервиз, калибриране и т.н.
Моля за вашия опит.
Колата е Рав 4, 2016 година. От скоро я имам и все още я опознавам. За сега лошо впечатление ми прави това, че на място или при много ниска скорост компресора все едно не работи и вентилатора духа на ''стайна'' температура. Щом колата се раздвижи с малко по-нормална скорост, студеното идва и охлажда много добре. Още не сме замеряли количеството на фреона, но според едно момче занимаващо се с климатици едва ли това е проблема. Не познавам други хора с хибриди, за това моля да кажете това нормално ли е или да търся някакъв проблем.
Друго, което за сега ме дразни е, че не работи радарния круиз контрол и системата за предотвратяване на сблъсък. Автоматичните светлини работят. До колкото знам бронята е сваляна и може да са разкачили нещо, въпреки, че всичко изглежда на мястото си като букси и конектори. Тук може и да се наложи проверка в Тойота сервиз, калибриране и т.н.
Моля за вашия опит.
- zorbata
- Мнения: 445
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 64 пъти
- Получена благодарност: 97 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Обикновено когато е включен климатика се включва и вентилатора на радиатора.
Също така може да е замърсен самият климатичен радиатор(външният) - почистете го внимателно!
Също така може да е замърсен самият климатичен радиатор(външният) - почистете го внимателно!
caryЦар
-
- Мнения: 1577
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 103 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Отново непопълнен правилно профил!
Случайно автомобилът да е от "люлката на световната демокрация" или от северната й съседка?
Бронята щом е сваляна = голяма вероятност от челен удар. Дали не е и сменена с първата попаднала от морга?
Радарът, обикновено, е зад емблемата, която "леко" се различава от стандартните.
Отидете на читав диагностик, за да направи проверка на всички системи!
След това - в сервиз за останалото.
Климатикът - в сервиз за автоклиматици. Не при "момчето" от квартала!
Всичко това се прави преди, а не след като сте купили автомобила!
Поне, за да се пазарите аргументирано за крайната цена.
Работата на климатика, който би трябвало да е климатроник, след диагностиката (дано не съм прав!), ще ви се струва просто дребна забележка!
Късмет, успех и здрави нерви!
Случайно автомобилът да е от "люлката на световната демокрация" или от северната й съседка?
Бронята щом е сваляна = голяма вероятност от челен удар. Дали не е и сменена с първата попаднала от морга?
Радарът, обикновено, е зад емблемата, която "леко" се различава от стандартните.
Отидете на читав диагностик, за да направи проверка на всички системи!
След това - в сервиз за останалото.
Климатикът - в сервиз за автоклиматици. Не при "момчето" от квартала!
Всичко това се прави преди, а не след като сте купили автомобила!
Поне, за да се пазарите аргументирано за крайната цена.
Работата на климатика, който би трябвало да е климатроник, след диагностиката (дано не съм прав!), ще ви се струва просто дребна забележка!
Късмет, успех и здрави нерви!
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
- Местоположение: Монтана
- Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Перките се включват и изключват, не работят постоянно. Стори ми се малко странно как работят, защото имаше случай, в който се включиха буквално за няколко секунди и пак спряха, после пак се включиха.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
- Местоположение: Монтана
- Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Колега, много песимистично посрещане. Ако люлката на демокрацията е САЩ, не е от САЩ. От Италия е.gena_bs написа: ↑24 Юли 2025 12:58 Случайно автомобилът да е от "люлката на световната демокрация" или от северната й съседка?
Бронята щом е сваляна = голяма вероятност от челен удар. Дали не е и сменена с първата попаднала от морга?
Радарът, обикновено, е зад емблемата, която "леко" се различава от стандартните.
Отидете на читав диагностик, за да направи проверка на всички системи!
След това - в сервиз за останалото.
Климатикът - в сервиз за автоклиматици. Не при "момчето" от квартала!
Всичко това се прави преди, а не след като сте купили автомобила!
Поне, за да се пазарите аргументирано за крайната цена.
Работата на климатика, който би трябвало да е климатроник, след диагностиката (дано не съм прав!), ще ви се струва просто дребна забележка!
Късмет, успех и здрави нерви!
По информация от джамбаза и снимка, която ми показа на предната броня, имала е ожулване отпред отдясно и за това е сваляна, за да се оправи.
Разбира се, че е климатроник, но едва ли има смисъл да се хващаме за думата. Момчето е сервиз за климатици.. Диагностики и такива неща са ясни, моят въпрос беше дали е нормално такова поведение, защото това са първите ми впечатления от хибрид. В САЩ има оплаквания за такъв проблем при 5-то поколение, често се оказва разкачена букса на вентилатора на кондензатора. Това е при 5-то поколение, обаче.
- slowtraveler
- Мнения: 6439
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 379 пъти
- Получена благодарност: 408 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Досега не съм срещал климатроник, който да не се държи точно такаIliyan_Mnt написа: ↑24 Юли 2025 13:31 Перките се включват и изключват, не работят постоянно. Стори ми се малко странно как работят, защото имаше случай, в който се включиха буквално за няколко секунди и пак спряха, после пак се включиха.


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1577
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 103 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Да, все още има хора, вярващи в детски приказки!
В заводската комплектация на автомобила присъства ли Adaptive Cruise Control със съответните органи за управлението му?
Знаеш ли при какви условия и как се активира?
Единствената доказано напълно изправна система при автомобилите от Италия е климатичната!
Така, че можеш да не се тревожиш поне за нея!
В заводската комплектация на автомобила присъства ли Adaptive Cruise Control със съответните органи за управлението му?
Знаеш ли при какви условия и как се активира?
Единствената доказано напълно изправна система при автомобилите от Италия е климатичната!
Така, че можеш да не се тревожиш поне за нея!
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
- Местоположение: Монтана
- Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Да, има адаптивен круиз конторл. Знам как се задейства. Интересното е, че на първото пътуване с колата засичаше само камионите отпред и намаляше скоростта, а леките коли не. На връщане от самото пътуване започна да мига лампата, че системата не работи. Обикновения круиз контрол работи. Всичко това ме кара да мисля, че може да е разместено нещо или да трябва да се калибрира. Хубава екстра е, но не е фатално.
Повече ме притесняваше климатика. Но и описания от мен проблем най-вече се усеща сега в големите жеги, когато колата е стояла много време на слънце. Просто на място или ниска скорост духа само вентилатора без да охлажда.
Повече ме притесняваше климатика. Но и описания от мен проблем най-вече се усеща сега в големите жеги, когато колата е стояла много време на слънце. Просто на място или ниска скорост духа само вентилатора без да охлажда.
-
- Мнения: 2198
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Замазани/липсващи ламели на радиатора, запушен от мърсотия. Аз бих започнал от там при тези симптоми.
-
- Мнения: 1577
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 103 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Когато се демонтира предната броня, всичко ще стане ясно.
Въпреки, че и без разглобяване се вижда състоянието на радиаторите.
Достатъчен е средно мощен фенер и/ или камера за телефон.
Липсващи ламели са характерни за "снежните" държави.
При мен на времето долните няколко реда ги нямаше, а самият кондензер беше като лейка в тази зона.
Germany - неизбежно е просто, за съжаление.
Въпреки, че и без разглобяване се вижда състоянието на радиаторите.
Достатъчен е средно мощен фенер и/ или камера за телефон.
Липсващи ламели са характерни за "снежните" държави.
При мен на времето долните няколко реда ги нямаше, а самият кондензер беше като лейка в тази зона.
Germany - неизбежно е просто, за съжаление.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
- Местоположение: Монтана
- Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Добро утро, колеги.
Вчера си поиграх с техстрийма вечерта късно и климатика работеше добре. Държах колата на място с POWER ON, работеща на батерия или двигател и духаше студено от климатика. Направи ми впечатление, че перките работеха и двете, и не спираха. Както писах по-горе, при други наблюдения спираха често, или се включваха за секунди, буквално ''цък-цък''. На Техстрийма нямаше актуални кодове, но имаше записани B1442 Air inlet Damper Control Servo Motor и B1475 A/C Inverter Cooling Heating System. Бяха със статус History, не знам до колко имат отношение към настоящето..
За радарния круиз контрол също нямаше актуални кодове. Пак в History беше записало код U0235 - No Communications with Cruise Control (Front) Distance Sensor.
В Нета има доста информация и за трите кода плюс видеа за разрешаване на проблемите, най-вече с Приус. Но не съм специалист с Техстрийм и не знам до колко горните кодове имат отношение към настоящето.
Вчера си поиграх с техстрийма вечерта късно и климатика работеше добре. Държах колата на място с POWER ON, работеща на батерия или двигател и духаше студено от климатика. Направи ми впечатление, че перките работеха и двете, и не спираха. Както писах по-горе, при други наблюдения спираха често, или се включваха за секунди, буквално ''цък-цък''. На Техстрийма нямаше актуални кодове, но имаше записани B1442 Air inlet Damper Control Servo Motor и B1475 A/C Inverter Cooling Heating System. Бяха със статус History, не знам до колко имат отношение към настоящето..
За радарния круиз контрол също нямаше актуални кодове. Пак в History беше записало код U0235 - No Communications with Cruise Control (Front) Distance Sensor.
В Нета има доста информация и за трите кода плюс видеа за разрешаване на проблемите, най-вече с Приус. Но не съм специалист с Техстрийм и не знам до колко горните кодове имат отношение към настоящето.
- slowtraveler
- Мнения: 6439
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 379 пъти
- Получена благодарност: 408 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Включването на перките зависи дали в даденият момент са изпълнени критериите им за включване... Ако например колата е нагрята и климатикът има нужда от активна работа - няма да изключи перките... Ако охладителната система е загряла - пак няма да изключи перките... В идеалният случай (температурата в купето е достигната, няма нужда от много активна работа, кондензатора и радиатора на охлаждането са хладни - вентилаторите само ще поддържат тази хладна температура, като се включват и изключватIliyan_Mnt написа: ↑25 Юли 2025 08:57 Направи ми впечатление, че перките работеха и двете, и не спираха

Щом грешките са в хистори - на твое място бих си ги записал и изтрил - за да видя дали ще се появат пак, или са в следствие от старите въздействия (на мен ми се е случвало да запише 'проблем с еърбеговете защото бях подал контакт без да съм щракнал куплунга на индикаторните лампи за задните седалки, и грешката си стоеше

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 10 Юли 2025 09:45
- Местоположение: Монтана
- Автомобил: Rav4 IV hybrid 2016
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Да, така е. И все пак ми се случи като ги погледнах в случаен момент да се включат буквално цък-цък, за 1-2 секунди. Това не ми се струва нормално, поне на мен. Но може и да греша.
Определено когато колата е била на сянка, или температурата навън е в по-нормални граници, 30-ина градуса, климатика си работи добре, охлажда и когато е на място колата.
Иначе радиатора поне в долната си част изглежда така, не е в идеално състояние, но не е и супер зле:
![Изображение]()
![Изображение]()
Определено когато колата е била на сянка, или температурата навън е в по-нормални граници, 30-ина градуса, климатика си работи добре, охлажда и когато е на място колата.
Иначе радиатора поне в долната си част изглежда така, не е в идеално състояние, но не е и супер зле:
- Прикачени файлове
-
- 120250726_173806.jpg (1.65 MiB) Преглеждано 454 пъти
-
- 220250726_173812.jpg (1.52 MiB) Преглеждано 454 пъти
- mapamop
- Мнения: 5425
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 649 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
Нормално е, особено на място, когато нямаш насрещна струя въздух от движението. Емблематично е че Авенсиса на място, когато е стигнал близо до зададената целева температура в купето, си щрака вентилатора през минута за по 30-40 секунди, и го спира.
Виж дали може да надникнеш между двата радиатора - кондензатора на климатика и този на охлаждането на двигателя. Обикновено листата, мъхчета от тополите, тичинки от брезите и липите засядат там и не излизат сами.
Тая кола що не пробваш да я занесеш да ѝ източат целия фреон и да го напълнят наново? И ще се разбере губи ли фреон.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 1577
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 103 пъти
Слаби климатик на свободен ход и ниска скорост
mapamop, ме изпревари!
Това е радиаторът на климатичната система! В най-чистата му част.
Основният/ -те са малко по-навътре!
Най-големите замърсявания са м/у радиаторите.
Става като кече и се намалява силно активната повърхност, която се обдухва от насрещният въздух.
А най-уязвимите към корозия и пробив места са точно на осите на вентилаторите.
Без демонтаж е невъзможно да се изчистят нормално радиаторите както отвън, така и отвътре.
Независимо какво твърдят разни "специалисти" наляво и надясно.
Това е радиаторът на климатичната система! В най-чистата му част.
Основният/ -те са малко по-навътре!
Най-големите замърсявания са м/у радиаторите.
Става като кече и се намалява силно активната повърхност, която се обдухва от насрещният въздух.
А най-уязвимите към корозия и пробив места са точно на осите на вентилаторите.
Без демонтаж е невъзможно да се изчистят нормално радиаторите както отвън, така и отвътре.
Независимо какво твърдят разни "специалисти" наляво и надясно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост