Страница 1 от 6

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 13:31
от LEXUS
Тук вече теми се заключват който когато реши и защото реши. Затова пускам нова тема , за да отговоря на Boz за рационалността на лекия автомобил за градско и магистрално шофиране. Boz, не си ме разбрал, казвам,че не е нито логично, нито рационално, като двете имат връзка, да използваш СУВ за градско и магистрално шофиране, защото, първо- той е висок, челното съпротивление е по-високо, разходът също за магистрала, на всякакви шосета със завои СУВ е с по-лошо пътно поведение заради високия център на тежестта, ходовата част е подложена на по-голямо износване, а и често габаритите на СУВ са по-големи и неудобни за градски маневри. Затова е създаден лек автомобил,който е нисък, по-аеродинамичен, по-ефективен като разход и динамика, както и по-стабилен. Това е.

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 13:48
от BOz
Ами тогава всички да караме Яриси или по-малки, защото са по-рационални, по-евтини, с по-нисък разход.
Ако е само това, има логика.
Ама да се изтъква, че СУВ-а имал по-висок център на тежестта и това било проблем... хайде няма нужда.
И с БМВ-то ми (лек автомобил), и сега със СУВ-а, все тъй карам до морето, въпреки по-високия център на тежестта. Това ме вълнува като ходя на Калояново, не като си ходя със семейството на море. :whistle:

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 13:59
от LEXUS
Говоря за физически характеристики, независимо дали това харесва на някого, или не. Може да не ти харесва и гравитацията, но я има и упражнява определeна сила. Както и инерционните сили. Ако беше по-хубаво колата да стърчи, нямаше да са произвеждани никога леки коли. Те са произвеждани и се произвеждат, противно на модата и масовата истерия, защото са по-рационални както за магистрално каране, така и за извънградско каране на шосета със завои. Отделно проблемът със СУВ е ,че са и по-тежки, което е напълно излишно за ефективността на даден автомобил- повишава разхода на гориво, износва ускорено ходовата част и влошава пътното поведение.

С това не казвам,че човек трябва да кара само леки, ниски коли. Пиша само за рационалността, а както знаем, човекът често е нерационален. Затова факторът психология е водещ.

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 18:39
от zorbata
Физическите характеристики на колите и моите "физически характеристики" са много различни неща и предпочитам физически аз да съм добре.
Повечето коли се правят за удобство на ползващите ги, но винаги има изключения.

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 19:01
от ico1
От 2006 се качих на Пежо Парнер и от тогава карам само ВАН или СУВ и не мисля да се гърча в лек автомобил.От тогава и годините и килограмите се увеличиха тъй,че на височко и широчко ми е по добре. tooth.gif А на младини съм карал и Ф ка с вадещи фарове там си на земята ,но всичко с времето си.Затова има различни коли за всеки вкус и на всеки според приоритети те. :thumbsup:

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 19:19
от gimara
Lexus написа: 09 Мар 2025 13:48 проблемът със СУВ е ,че са и по-тежки,
Аз за това харесвам вановете, тежат колкото лека кола, позицията при сядане даже е по-удобна от някои СУВ.

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 19:31
от memorex
+1
И на мен са ми слабост вановете.
Като този например.
Screenshot_2025-03-09-19-29-41-27_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
Screenshot_2025-03-09-19-29-41-27_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg (431.22 KiB) Преглеждано 9881 пъти
3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg[/attachment]

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 19:53
от Тинк
Логиката и рационалността показват, че за нашите условия СУВ е перфектното решение. Кола с нисък център на тежестта има повече смисъл само ако си рацер, въртиш понички, караш на Нюрнберг и пр. Колко от вас са такива?
Аз предпочитам да не ми закача по легналите полицаи, да минава лесно по ужасните ни междуградски и междуселски пътища, че и офроуд да може малко по някоя горска пътека, а не да задира ауспуха. punk.gif
Ако живеехме в Холандия нормална кола със сигурност щеше да е по-добрият избор. Обаче живеем в България. tooth.gif

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 20:06
от memorex
Има логика.Сюв отлично се вписва за нашите условия.
Един такъв например.
Screenshot_2025-03-09-20-03-41-49_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg
Screenshot_2025-03-09-20-03-41-49_3aea4af51f236e4932235fdada7d1643.jpg (651.79 KiB) Преглеждано 9838 пъти
С този и на писти отивам. tooth.gif

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 20:30
от Тинк
memorex написа: 09 Мар 2025 20:06 Един такъв например.
А не, тия да си ги карат хамериканците. Това сигурно е с 4 литров двигател и гори 16/100. tooth.gif
За какво ми е?

Наскоро карах Ярис Крос - ето това е колата. :) Гори малко, минава върху дупките, автомат, не е голяма за паркиране. rolleyes.gif
А пък аз трябва да се мъча с моя Авенсис. Който отгоре на всичко е и твърде мощен - 150 к.с. му идват малко в повече. Редовно оставям другите коли на светофара с по няколко дължини отзаде. Мисълта ми е, че мощната кола провокира и мощно каране. Аз например съм от хората, които обичат да изстискват и последната капка от техниката. :angel12: И после се чудим защо толкова хора се трепят по пътищата. Ами като максималната скорост на пътя е 140, защо правите коли, които вдигат 240? :dontknow:

За логиката и рационалността

Публикувано на: 09 Мар 2025 21:09
от biro
LEXUS написа: 09 Мар 2025 13:31леки, ниски коли
По мое мнение са отвратителни.
Като шофираш нощем е много по удобно да ти е висока колата. Не заслепяват фаровете насреща или отзад както при ниската кола. Обзора към пътя е също много добър от високо. А пък при ПТП ясно ти и е травматологията при ниски коли каква е в сравнение със СУВ

За логиката и рационалността

Публикувано на: 10 Мар 2025 09:15
от slowtraveler
Тинк написа: 09 Мар 2025 20:30 не, тия да си ги карат хамериканците. Това сигурно е с 4 литров двигател и гори 16/100.
Не, 6.4 литров :) За писта и завои не става (макар можеш да видиш клипове от Нюрбургринг :) ) ... Масата му е голяма.. Не се накланя, но инерциите са огромни...
Обаче предложеният комфорт и безпроблемност са на друго ниво - щом съпругата след 21 дни обиколка на Европа из всякакви пътища при влизане във Варна сподели, че веднага би тръгнала за Владивосток - явно наистина е така :) Аз също все едно 'се връщах от почивка' след врътнати 13+х.км - свеж, и все едно току що тръгвам...
Удобствата, които предлага големият СУВ, комфортът на пътуване (голям просвет, с който да не се притесняваш за шахти и неравности), големите гуми (на този модел са 31' заводския размер), с които автомобилът просто плува над дупките и в реалност не ги усещаш - това не може да ти го предложи лек автомобил...
Затова веднага след като се качих в първият си що годе компактен СУВ (дето го взех за жената :) ), продадох лекият си автомобил и си взех горният по-голям СУВ.. Все още ми е тръпка като го срещна из града - много добри спомени :)

За логиката и рационалността

Публикувано на: 10 Мар 2025 09:28
от WoLF
slowtraveler написа: 10 Мар 2025 09:15 (на този модел са 31' заводския размер)
Коя жена не би искала да се вози в комбайна wink.gif Слави одобрява tooth.gif
Шегата настрана, можете ли да отгатнете с коя кола пътувам на дълго? Няма база за сравнение там, нали затова си има и GT модификации. За града може да се направи компромис, поради късите разстояния и да се жертва удобството. Световните тенденции показаха, че човек предпочита да му е по-удобно пътуването, отколкото спирането/паркирането дори и при градски условия :thumbsup:

За логиката и рационалността

Публикувано на: 10 Мар 2025 10:18
от Krachunov
LEXUS написа: 09 Мар 2025 13:31 нито рационално, като двете имат връзка, да използваш СУВ за градско и магистрално шофиране, защото, първо- той е висок, челното съпротивление е по-високо, разходът също за магистрала, на всякакви шосета със завои СУВ е с по-лошо пътно поведение заради високия център на тежестта
това не е задължително вярно. Имам предвид разход и пътно поведение. Има толкова и различни модели и марки, че да, може да намериш две съпоставки, които да си прав, но също толкова може да намериш и да не си. Та не е общо валидно.
Тинк написа: 09 Мар 2025 19:53 Аз предпочитам да не ми закача по легналите полицаи, да минава лесно по ужасните ни междуградски и междуселски пътища, че и офроуд да може малко по някоя горска пътека, а не да задира ауспуха. punk.gif
Королата бидейки мн ниска се суркаше, ама па в същото време съм я водил на много черни пътища и не е драма. Въпроса е колко ти пука
Тинк написа: 09 Мар 2025 20:30 Наскоро карах Ярис Крос - ето това е колата.
Ето това е ни рак ни риба, хем малко па хем обемно.
Ни в града да се навираш по тесни парко места, ни на път да тръгнеш. Да става... ама. Като да пишеш с ла*на, чете се ама е гадно.
biro написа: 09 Мар 2025 21:09 А пък при ПТП ясно ти и е травматологията при ниски коли каква е в сравнение със СУВ
Едно много интересно видео имаше, вярно за сащ но то е валидно навсякъде. И обясняваха защо хората купували СУВове - за да са в по - голяма безопасност. Да де ама малко параграф 22 идва тук. Удар между две леки коли, щетите ще са по - малки, отколкото от удар между два СУВа при еднаква скорст, заради по - голямата маса, нали вече сув да удари лека кола хЕптем. И реално си купуваш СУВ защото е по - безопасен ако те друг сув.

За логиката и рационалността

Публикувано на: 10 Мар 2025 11:02
от biro
И още няколко предимства на СУВ-а: преминаване през дупки. Тия с леките колички с 13ки гуми едва пълзят, другите със СУВ не намалят. В тесни улички се качвам по тротоара за да се размина с насрещен трафик. Малката кола седи и мисли кво да прави tooth.gif Даже и за градско не става без СУВ.