Страница 1 от 2

Проблем при спиране

Публикувано на: 05 Яну 2025 18:52
от nov
Здравейте колеги и за много години,

Имам следния проблем, при смяна на предни накладки на равЧика, забелязахме , че накладките на предно дясно колело са по-износени отколкото левите (да кажем с около 3 мм в повече), смениха ми накладките с чисто нови, раздвижиха и двете "направляващи" в двата края на спирачния апарат, маншоните бяха здрави. При шофиране и при скорост около 30-40км/ч, като натисна спирачката отпред отдясно колата леко тресе, спира, но като на степени все едно, няма шумове от стържене (същото поведение и със старите накладки, няма промяна), на пипане преден десе апарат е една идея по-горещ от преден ляв, при натискане на спирачка рязко или плавно БЕЗ значение на скоростта нямам вибрация във волана (предположението за криви дискове отпада според мен), и тъй, като все още са почивни дни майсторягите са по масите, имам приятел с валяци, качихме я и се установи, че предно дясно задържа.
Та след тази цялата прелюдия какъв би бил разумния съвет:
1. смяна на буталцата с уплътненията и т.н. на спирачните апарати?
2. смяна на 2 броя спирачни апарати с нови - най-скъпия вариант?
3. най-евтиния начин - раздвижване на буталцето на апарата, ако е възможно разбира се? Майстора ги гледа и на двата апарата и установи, че буталцата блестят, тоест не били клеясали, та какво е вашето мнение по въпроса?

Проблем при спиране

Публикувано на: 05 Яну 2025 21:50
от zorbata
Водачите на сп. апарати се свалят и се преглеждат ако има ръжда се сменяват ако не, се почистват гнездата и се слага нова високотемпературна грес. Това ако се прави редовно гарантира добра работа на апарата. Раздвижването помага само временно, вътре греста с времето изсъхва и запича.
Другият вариант е буталцето да не се връща достатъчно - сменяваш го него или целият апарат.
Спирачната течност сменявана ли е?

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 00:24
от nov
Водачите са профилактирани, спирачна течност е сменена с нова по спецификация на Тойота оригинална , проблема остава - да разбирам, че или буталце или нов спирачен/ спирачни апарати?

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 00:33
от ico1
Рециклираите спирачните апарати,има ремонтни комплекти мисля,че съм гледал в autodoc.За Пловдив знам и сервиз който се занимават само с това.

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 01:07
от Ивайло Димов
Тоя проблем кога... след смяна на дискове,накладки и течност ли се появи?

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 07:12
от nov
ico1 написа: 06 Яну 2025 00:33 Рециклираите спирачните апарати,има ремонтни комплекти мисля,че съм гледал в autodoc.За Пловдив знам и сервиз който се занимават само с това.
Благодаря, май това ще е решението.

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 07:14
от nov
@ Димов - Не , появи се проблема преди около месец, но го отдавах на това, че накладките ми бяха на почти 70к.км АТЕ, след смяната им с нови, оригинални на Тойота, смяна на спитачна течност, смазване на водачите на двата предни апарата, без смяна на дискове- проблема остана

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 07:43
от e 10
Аз бих започнал със смяна на преден десен спирачен маркуч - най-лесно и евтино. Понякота се разлата отвътре и при натискане на педала пропуска към апарата, но при отпускане не освобождава напълно.

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 07:55
от slowtraveler
Това тресене ме навежда на мисълта, че дискът се е изметнал... Което може да доведе до по-интензивно износване.
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж :thumbsup:

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 07:57
от Ивайло Димов
Ако апарата по буталото под маншона няма ръжда съмнявам се там да е приблемът.

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 08:21
от nov
slowtraveler написа: 06 Яну 2025 07:55 Това тресене ме навежда на мисълта, че дискът се е изметнал... Което може да доведе до по-интензивно износване.
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж :thumbsup:
Само аз за 2 години и 1 месец съм навъртял 111к.км, в момента е на 341к.км, няма данни в Тойота да са сменяни дискове, съмнява ме да са оригиналните обаче, нямат ръб или да е 1 мм ръба.
e 10 написа: 06 Яну 2025 07:43 Аз бих започнал със смяна на преден десен спирачен маркуч
При смяната на спирачна течност преди 2 дена след развиване на маркуча си протече течност - тоест има пропускливост, не е запушен.....
Ивайло Димов написа: 06 Яну 2025 07:57 Ако апарата по буталото под маншона няма ръжда съмнявам се там да е приблемът.
Няма - светят буталата, като нови - видях с очите си, повърхността им е като полирана.

Без съвестен майсторяга няма да се размина, някой с идея случайно колко доларЕ може да са два нови диска и два нови спирачни апарата? Ама качествени? Приблизително.........
По между другото монтирахме накладки предни чисто нови от Тойота (на тях има щампа Тойота Текстар :D ), лично си ги взех от Тойота, но там продавача ме предупреди, че е възможно да свирят, нищо, че са оригинални - та свири, като товарен влак а са на 1200 км, надявам се с времето да се "улегнат", та който купува да има това предвид.

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 08:51
от slowtraveler
nov написа: 06 Яну 2025 08:21 нямат ръб или да е 1 мм ръба
Критерият е дебелината на диска...
Имал съм автомобили, чиито спирачни апарати бяха така конструирани, че не правиха НИКАКЪВ външен ръб.. Което не значи, че не се износваха tooth.gif :thumbsup:

П.С. обикновено при смяна на дискове вземам комплект с накладки от същият производител - така работят най-добре :thumbsup:
Каква марка и цена - ами тук вече може много да се спори... Последно май бях вземал от Германия АТЕ на Джипа, та много би бяха харесали как работят - бяха доста по-добре от оригиналните.. На Кашкая май сложих Феродо, защото те имаха точните комплекти за конкретния модел автомобил... Но вече не съм съвсем сигурен в марките де...
П.П.С. имал съм известни проблеми при 'смесване' на марки дискове с накладки... Затова и за мен правилният подход е избор на това, което даден производител е пробвал как 'работи заедно'... А коя марка - ами предполагам която и да избереш от по-известните няма да сгрешиш... :thumbsup:

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 09:01
от nov
Ясно, мерси за инфото. Да минат 1-2 дена и ще се търси майсторяга, че не мога да я търпя така.

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 09:44
от Ивайло Димов
Дискове АТЕ ,TRW накладки на феродо ,бош ,метели ....и гледай отзад маркировката да е FF .

Проблем при спиране

Публикувано на: 06 Яну 2025 10:00
от nov
Мерси, но аз вече сложих накладките миналата седмица, за в бъдеще обаче ще го имам предвид.