Страница 1 от 2
Проблем при спиране
Публикувано на: 05 Яну 2025 18:52
от nov
Здравейте колеги и за много години,
Имам следния проблем, при смяна на предни накладки на равЧика, забелязахме , че накладките на предно дясно колело са по-износени отколкото левите (да кажем с около 3 мм в повече), смениха ми накладките с чисто нови, раздвижиха и двете "направляващи" в двата края на спирачния апарат, маншоните бяха здрави. При шофиране и при скорост около 30-40км/ч, като натисна спирачката отпред отдясно колата леко тресе, спира, но като на степени все едно, няма шумове от стържене (същото поведение и със старите накладки, няма промяна), на пипане преден десе апарат е една идея по-горещ от преден ляв, при натискане на спирачка рязко или плавно БЕЗ значение на скоростта нямам вибрация във волана (предположението за криви дискове отпада според мен), и тъй, като все още са почивни дни майсторягите са по масите, имам приятел с валяци, качихме я и се установи, че предно дясно задържа.
Та след тази цялата прелюдия какъв би бил разумния съвет:
1. смяна на буталцата с уплътненията и т.н. на спирачните апарати?
2. смяна на 2 броя спирачни апарати с нови - най-скъпия вариант?
3. най-евтиния начин - раздвижване на буталцето на апарата, ако е възможно разбира се? Майстора ги гледа и на двата апарата и установи, че буталцата блестят, тоест не били клеясали, та какво е вашето мнение по въпроса?
Проблем при спиране
Публикувано на: 05 Яну 2025 21:50
от zorbata
Водачите на сп. апарати се свалят и се преглеждат ако има ръжда се сменяват ако не, се почистват гнездата и се слага нова високотемпературна грес. Това ако се прави редовно гарантира добра работа на апарата. Раздвижването помага само временно, вътре греста с времето изсъхва и запича.
Другият вариант е буталцето да не се връща достатъчно - сменяваш го него или целият апарат.
Спирачната течност сменявана ли е?
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 00:24
от nov
Водачите са профилактирани, спирачна течност е сменена с нова по спецификация на Тойота оригинална , проблема остава - да разбирам, че или буталце или нов спирачен/ спирачни апарати?
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 00:33
от ico1
Рециклираите спирачните апарати,има ремонтни комплекти мисля,че съм гледал в autodoc.За Пловдив знам и сервиз който се занимават само с това.
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 01:07
от Ивайло Димов
Тоя проблем кога... след смяна на дискове,накладки и течност ли се появи?
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 07:12
от nov
ico1 написа: ↑06 Яну 2025 00:33
Рециклираите спирачните апарати,има ремонтни комплекти мисля,че съм гледал в autodoc.За Пловдив знам и сервиз който се занимават само с това.
Благодаря, май това ще е решението.
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 07:14
от nov
@ Димов - Не , появи се проблема преди около месец, но го отдавах на това, че накладките ми бяха на почти 70к.км АТЕ, след смяната им с нови, оригинални на Тойота, смяна на спитачна течност, смазване на водачите на двата предни апарата, без смяна на дискове- проблема остана
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 07:43
от e 10
Аз бих започнал със смяна на преден десен спирачен маркуч - най-лесно и евтино. Понякота се разлата отвътре и при натискане на педала пропуска към апарата, но при отпускане не освобождава напълно.
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 07:55
от slowtraveler
Това тресене ме навежда на мисълта, че дискът се е изметнал... Което може да доведе до по-интензивно износване.
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж

Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 07:57
от Ивайло Димов
Ако апарата по буталото под маншона няма ръжда съмнявам се там да е приблемът.
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 08:21
от nov
slowtraveler написа: ↑06 Яну 2025 07:55
Това тресене ме навежда на мисълта, че дискът се е изметнал... Което може да доведе до по-интензивно износване.
Т.е. преди 'силовите методи' като смяна на спирачни апарати просто бих почнал от смяна на спирачни дискове - вероятно и без това им е било време, си щом вече си сменил накладки веднъж
Само аз за 2 години и 1 месец съм навъртял 111к.км, в момента е на 341к.км, няма данни в Тойота да са сменяни дискове, съмнява ме да са оригиналните обаче, нямат ръб или да е 1 мм ръба.
e 10 написа: ↑06 Яну 2025 07:43
Аз бих започнал със смяна на преден десен спирачен маркуч
При смяната на спирачна течност преди 2 дена след развиване на маркуча си протече течност - тоест има пропускливост, не е запушен.....
Ивайло Димов написа: ↑06 Яну 2025 07:57
Ако апарата по буталото под маншона няма ръжда съмнявам се там да е приблемът.
Няма - светят буталата, като нови - видях с очите си, повърхността им е като полирана.
Без съвестен майсторяга няма да се размина, някой с идея случайно колко доларЕ може да са два нови диска и два нови спирачни апарата? Ама качествени? Приблизително.........
По между другото монтирахме накладки предни чисто нови от Тойота (на тях има щампа Тойота Текстар

), лично си ги взех от Тойота, но там продавача ме предупреди, че е възможно да свирят, нищо, че са оригинални - та свири, като товарен влак а са на 1200 км, надявам се с времето да се "улегнат", та който купува да има това предвид.
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 08:51
от slowtraveler
nov написа: ↑06 Яну 2025 08:21
нямат ръб или да е 1 мм ръба
Критерият е дебелината на диска...
Имал съм автомобили, чиито спирачни апарати бяха така конструирани, че не правиха НИКАКЪВ външен ръб.. Което не значи, че не се износваха
П.С. обикновено при смяна на дискове вземам комплект с накладки от същият производител - така работят най-добре
Каква марка и цена - ами тук вече може много да се спори... Последно май бях вземал от Германия АТЕ на Джипа, та много би бяха харесали как работят - бяха доста по-добре от оригиналните.. На Кашкая май сложих Феродо, защото те имаха точните комплекти за конкретния модел автомобил... Но вече не съм съвсем сигурен в марките де...
П.П.С. имал съм известни проблеми при 'смесване' на марки дискове с накладки... Затова и за мен правилният подход е избор на това, което даден производител е пробвал как 'работи заедно'... А коя марка - ами предполагам която и да избереш от по-известните няма да сгрешиш...

Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 09:01
от nov
Ясно, мерси за инфото. Да минат 1-2 дена и ще се търси майсторяга, че не мога да я търпя така.
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 09:44
от Ивайло Димов
Дискове АТЕ ,TRW накладки на феродо ,бош ,метели ....и гледай отзад маркировката да е FF .
Проблем при спиране
Публикувано на: 06 Яну 2025 10:00
от nov
Мерси, но аз вече сложих накладките миналата седмица, за в бъдеще обаче ще го имам предвид.