Решение на проблема с дразнещо тропане в таблото Avensis T25 (T27, RAV4 ?) )

nede6
Мнения: 1
Регистриран на: 21 Сеп 2019 23:06
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис 1.8 vvti 2005г.

Решение на проблема с дразнещо тропане в таблото Avensis T25 (T27, RAV4 ?) )

Мнение от nede6 » 16 Дек 2024 03:54

За ТЕЗИ който ги дразни и имат необяснимо тропане (като от нещо пластмасово) в таблото зад километража!
Завъртане на вала на кормилната колона на Авенсис Т25 на 90 градуса:
Колата се паркира на равно с изправен волан!
1.Разхлабване на двата странични болта държащи Ейрбега във волана, след това се изключват двата кабела, също и буксата за копчетата.
2.Разхлабва се и се маха централният болт с камък 19.
3. Развиват се винчетата и се премахва наи-долната кора над педалите, след което и капака зад тях през който минава кормилния вал и излиза от купето.
4. Разхлабва се първо с камък 12 горният болт (не необходимо да се маха напълно) при изхода на купето над карданната връзка(за да може по късно да се привижи часта от вала надолу).
5. Разхлабва се и се отстранява с камък 12 болта непосредствено зад сервото в края на колоната.
6. Изважда се с ръка първата карданна сглобка като се придвижва към разхлабената в т.4 шлицова такава.
7. С помощта на волана се прави ¼ оборот на ляво или дясно, като след това се изважда вече разхлабеният волан и (ВАЖНО) се връща контактора за ейрбега и копчетата отново в най горна позиция.
8. След като е вече изваден, волана се поставя отново право положение.
9.Всичко след това е по обратният ред.
! 10. След манипулацията е необходимо да се калибрира Датчика за ъгълът/положението на волана!
Това става по следният начин:
- Колата трябва да си остане на равно с изправен волан, без да се стартира.
- Пригодява се късо кламерче или кабелче с което се укасява 4то и 12то краче на буксата под волана.
- Дава се на контакт без да се стартира двигателя.
- Натиска се веднага след това копчето в ляво до волана TRC заедно с това за 2 сек. се помпа педала на спирачката 3 и повече пъти.
- Ако всичко е наред се чува сигнал от зумера в таблото.
- Готово! Датчика за положение на волана вече е калибриран.
PS: През цялото време трябва да се внимава с правотата на гумите и волана. И ако е нужно да се отиде на реглаж. Аз успях да си го направя както трябва. 🙂
Прикачени файлове
IMG_20241215_120701.jpg
IMG_20241215_120701.jpg (1.02 MiB) Преглеждано 4056 пъти
IMG_20241215_114516.jpg
IMG_20241215_114516.jpg (1.61 MiB) Преглеждано 4056 пъти
IMG_20241215_114506.jpg
IMG_20241215_114506.jpg (1.73 MiB) Преглеждано 4056 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта