Страница 1 от 3
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 11:24
от izhelev74
Здравейте колеги,
Искам да попитам дали някой е ползвал добавка за почистване на ДПФ филтър - от онези, където се сипват в празен резервоар, пълниш резервоара и караш колата на високи обороти извънградско. Има ли ефект? Колата не е Тойота, а БМВ 3-ка , дизелак. Наскоро светна едно предупреждение за замърсен ДПФ филтър, та мисля първо с някоя добавка да пробвам. Благодаря за отговорите.
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 11:27
от Ивайло Димов

Кво очакваш да се случи с тази "вълшебна" добавка ?Това предупреждение още ли свети на таблото ,диагностика правена ли е ?Щото ако е задръстен ДПФ-а и активна регенерация не го прочиства работата е ясна .
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 11:30
от izhelev74
Не е правена диагностика, изписва го на дисплея, след което изчезва, като му кажа ОК.
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 11:33
от Ивайло Димов
Направи и диагностика на тази кола ,да се види и прочете грешката .Може някой от датчиците да се ебава ,може заради пропустнати пасивни регенерации да иска активна ....Добавката върши работа превантивно и подобрява изгарянето на саждите при пасивни регенерации.
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 11:37
от izhelev74
Извинявам се за въпроса, ама какво е активна регенерация?
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 12:00
от Ивайло Димов
Авариен режим на прочистване на ДПФ -а .В ЕКУ на ДВГ има заложен алгоритъм ,който прави пасивни регенерации на 250-300 км когато те са недовършени защото си загасил колата се натрупват сажди .Преди и след филтъра има два датчика за диференциално налягане ,те дават инфо на ЕКУ кога е задръстен,за да се активира активна регенерация .Това се води авариен режим .
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 14:53
от slowtraveler
Винаги съм мислил, че активната регенерация не е авариен режим
1. Общо взето - ДВГ при работа в оптимален режим пасивно регенерира ДПФ (без да вкарва допълнително гориво и т.н.). При мен това държеше ДПФ около 34% запълнен (ако е по-малко - много бързо достига до това ниво, ако е повече - смъква го до това ниво)... Обикновено при извънградско ДПФ регенерира пасивно...
2. Ако се кара колата в града (непостоянни режими, студен ДПФ, чести старт/стоп) ДПФ не успява да се почисти пасивно, ДПФ достига гранично ниво (при мен бе 85%) и ДВГ започва активна регенерация, която представлява вкарване в ДПФ на неизгорияло гориво от ДВГ, което изгаря в ДПФ, нагрявайки го до над 600С, като по този начин го почиства за 15-30 минути... Това също не е авариен режим.. И не винаги се усеща (понякога съм го усещал чак когато сляза от автомобила и усетя жегата под него

) .. При мен се случваше на 120-170км градско шофиране (според статистиката на ЕКУ-то)...
3. Ако неколкократно прекъснеш активната регенерация (изгасиш автомобила докато е в такава, или при Тойотите (не си в нужният режим/обороти), започва да мига символа на ДПФ, предупреждаващ, че ако 'продължаваш така' - ще влезе в авариен режим...
4. Ако и с това не се съобразиш - процентът запушване надвишава допустимия и вече си в авариен режим (ограничени режими на ДВГ), от който можеш да излезеш само чрез принудителна регенерация(през сервизен софтуер) или демонтаж/миене на ДПФ...
Та по въпроса на колегата - без да сипваш добавка просто я изпъни на магистралата поне половин час, не 'до дупка', но в сравнително високи режими... Ако е ОК - ще се самопочисти..
Ако не е ОК- няма да ти помогне добавка..
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 15:20
от WoLF
Първо отиваш някъде да караш продължително време без да гасиш колата и оборотите да са сравнително постоянни над 2к и под 3к. Това би трябвало да предостави необходимите температури на компютъра да си почисти филтъра.
Второ е да разбереш какво го е запушило и да премахнеш първоизточника. Това може да е както често шофиране на къси разстояния/градски режими и невъзможност за извършване на точка първа, както и проблем с работата на двигателя(неправилно количество въздух или гориво). По всяка от точките може да се говори още. Успех!
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 15:37
от Ивайло Димов
Slow ,баш авариен режим си е на регенерация ,не е казано че аварира автомобилът.И при пасивна и при активна регенерация се влива нафта в ДПФ-а ,не случайно много хора с дизелови коли отчитат повишаване на нивото на масло в картера .При недовършена пасивна регенерация тая нафта се излива в картера .
Докато колегата не направи една диагностика ще си гадаем дали има проблем с датчиците или е задръстен

.
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 16:26
от centil
Ивайло Димов написа: ↑12 Сеп 2024 15:37
И при пасивна и при активна регенерация се влива нафта в ДПФ-а ,не случайно много хора с дизелови коли отчитат повишаване на нивото на масло в картера .При недовършена пасивна регенерация тая нафта се излива в картера .
https://eurocats.co.uk/technical-tip/dp ... eneration/
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 16:35
от Ивайло Димов

По тая логика ще прави пасивни регенерации всеки път ,в който ДПФ стигне до 250 °

.За BMW и VAG се правят след определени моточасове и са заложени в ЕКУ .Щото ако всеки ден караш само в града по 4-5 км тиа заветни 250 градуса може да не ги стигнеш никога и съответно никога да не се регенерира ДпФ ,ами кът се задръсти и направо активна .Различни прпизводители има с различни решения ,при някои не може да загасиш колата при започнала пасивна регенерация ,при други има индикация на таблото и т.н.

Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 16:38
от centil
Ивайло Димов написа: ↑12 Сеп 2024 16:35
при някои не може да загасиш колата при започнала пасивна регенерация
Няма такъв автомобил..
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 16:39
от Ивайло Димов
Има бре ,има такива дето са с демпферен маховик и не мое да я запалиш ако не натиснеш съединителя
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 16:44
от centil
Има и бензинови автомобили без демпферен маховик, които не палят без да е натиснат съединителя.
Причината е съвсем друга и няма нищо общо с ДПФ.
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Публикувано на: 12 Сеп 2024 16:47
от Ивайло Димов
То е ясно че няма ,дадох пример за инжинерни решения с цел удължаване на експлоатационния срок на определени възли.Мисли абстрактно ве
