Страница 1 от 11

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 24 Юли 2024 23:30
от Двигателист
Здравейте!
Пускам темата с молба, колегите с бензинови двигатели, особено над евро 3, да споделят какви стойности са им отчетени при годишен технически преглед, след свързването на системите от 22.07.2024 ?

Пък и изобщо, какво ви е мнението за ситуацията?
Двигателист написа:
За съжаление, проблем действително има и засяга само бензинови двигатели. Дизелите, дори и да са леш минават без проблем теста за димност на място (пробвано и с изтърбушен филтър за твърди частици). Естествено, после под товар успешно преминалите дизели правят димна завеса, но това явно не е проблем.

Стойността на „ламбда“, или „алфа“ в зависимост по коя школа сте учили, я мерят и калкулират на изхода, като повече хора не знаят всъщност какво мерят, затова и не могат да го обяснят. Не ми се навлиза в подробности от теорията, защото ще стане много дълго.
За съжаление, ще бъдат засегнати хора, чийто автомобили на практика изпускат по-малко токсични компоненти, но ... това е.
Причините – прекалено строг диапазон на ламбда (по-скоро горната му граница), при това измерен на края на изп.уредба. Неточни, некалибрирани кислородни сензори (на пунктовете). Непознаване на работата на бензинов ДВГ.

Един въпрос – как си представяте да подложите на ламбда тест двигател с директно, или със смесено впъскване, който на подобни режими не работи със стехиометрична смес, а с обеднена, че и направо бедна гориво-въздушна смес (сумарно за целия цикъл/обем на цилиндъра)? Кислород ще има бол, ще бъде засечен при ГТП и... не минаваш, въпреки,че двигателя работи на този принцип откакто е проектиран и произведен.

Но щом така са преценили, компетентните органи, така да бъде. Нищо не пречи да се купи дизел и проблема отпада.

Да, знам, че който разбира какво имам предвид ще каже - след като стойността на ламбда е извън 0.97-1.03 (ако реално е толкова при горивния процес, а не отзад), ефективността на неутрализацията пада (въпреки, че директното измерване, именно на токсични компоненти като въглероден оксид и въглеводороди са в норма) и принциипно ще бъдат прави, но определено няма равнопоставеност (меко казано) в методиката за бензинов и за дизелов двигател.

Относно азотните оксиди – да те са токсични, не ги мерят, но не може косвено при леко обедняване на бензинов двигател с индиректно впръскаване, на ускорен празен ход (ниска средна температура на цикъла) да се очаква че бълва азотни оксиди, ако това им е аргумента да късат, разбира се.

В крайна сметка, ако тенденцията остане, вероятно дизелите ще поскъпнат, защото ще бъдем принудени да си купим... Жалко...

Още малко проби, за спорта... хайде моята РАВ4 бензин/газ я оставете, тя е на 18 години 150000 км и може да не си е в ред, въпреки почти нулевите СО и СН... Но пробвахме Корола и Айго 2014, на под 100000 км (нямат газови уредби). Не. Кашкай 2017, на 80000 км (няма газова). Не. Просто се отчита свободен кислород отзад, на базата на чиято стойност се калкулира по някаква формула някаква ламбда стойност и си дотам. Не знам каква е методиката, откъде и по какъв начин сме я преписали, но резултатът е този.

Интересното е, че поне при мен широколентовата (планарна) кислородна сонда на колата си дава 0.99 въздушно отношение, но сондата на пункта отчита 1.05, като не мисля че има, а и не откривам да има пропуск в изпускателнната уредба, който евентуално да вкара пресен въздух и да компрометира ламбда стойността. Не казвам, че колата ми е изправна, и напълно осъзнавам, че проблема може да е в моя телевизор, но пък всички други...

Когато дойде време за ГТП, може да пробвам с нова оригинална кислородна сонда, но интересно, ако тогава резултата е същия?

Не е болка за умиране, на Горубляне е пълно с дизели... Лошото е, че съм с две бензинови и ще е доста разоряващо, но здраве да е!

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 07:16
от Митхат
Знаех че ще минават онлайн тези апарати в пунктовете,и подозирам че нашите ще намерят начин да бламират тези измервания защото по селата всички бензинки ...умират.
Преди двайсетина дни минах със стар дизелов камион който е в перфектна кондиция,преди мен мина един Камаз със страшни димни завеси.След коментар в пункта ми бе съобщено че Камаза в норми ,нооо казаха бензинките ще се редуцират съществено .Ще видим....

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 07:38
от Ивайло Димов
offtopic.gif Когато въведоха Еко стикерите нафтаджиите се бяха наплашили щото по пунктовете пуснаха мълва ,че дизеловите стари коли няма да могат да минават .Тогава и цените им полетяха надолу ,сега се оказа че проблем е с бензиновите и то от Евро 5 нагоре .Цялата методика е сбъркана изначално .Поредната недомислица на някой канцеларски плъх .
А дизела отделящ азотни окиси може да си пуши по улиците tooth.gif .

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 11:24
от didak
не бих се кахърил - общата болка не е болка - щом проблема е масов, нещо /методика, диапазон/ ще бъде променено, за да влезе в норма масовият случай... и това е нормално...

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 11:28
от Ивайло Димов
Идеална дъвка за предстоящата предизборна кампания tooth.gif .Дойде дюшеш за политиците .

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 13:47
от itzoa
Абсурдно е това, да си продаваме новите бензинови, за да купуваме стари дизели. Тия малоумници някой трябва да ги guns.gif

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 16:54
от gimara
Днес минах ГТП в СБА с колата от подписа. Нямаше драми, няма да минавам на дизел. ppp.gif
Колата е евро 6, стикер 4 категория излезе.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 17:45
от Двигателист
Еее, браво! Хибрид ли?

Иначе, допускам, че и газовата уредба влияе в отрицателен аспект, но само си допускам. Може би е добре да се покара само на бензин преди теста. Макар че, не знам какво гласи наредбата, тоест, на кое гориво се мери, или на двете…?

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 18:41
от Ивайло Димов
И на двете ,но еко-то се дава на LPG или CNG

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 19:24
от gena_bs
Газовата влияе винаги зле.
Освен в единичните случаи, когато е инсталирана и настроена правилно.
Както на празен ход, така и в различните режими на натоварване в движение. И обслужвана навреме и с правилните консумативи.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 19:39
от Ивайло Димов
Газта е капризно гориво ,иска си хубави свещи,филтри,кабели ,да се обслужва редовно .Ако е настроена добре ,работи като часовник.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 25 Юли 2024 20:13
от gena_bs
Позволявам си да се самоцитирам от друг форум:
Ето последните изменения в наредбата Н-32 - https://dv.parliamen...B5?idMat=200554
"§ 21. В чл. 37а се правят следните изменения и допълнения:
СО на празен ход с ниски обороти и СО на празен ход с високи обороти..."
Какви са стойностите на тези ниски и високи обороти - никъде не фиксирано.
Дали 600/ 800 / 1000 / 1500 са ниски, или 2500 са високи, примерно?
Всеки производител определя условията за тестване на CO. Ама в нашата наредба не е написано това.
Пак се имитира дейност и се вземат едни пари. Да не пиша за кого и коя държава...

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 26 Юли 2024 08:56
от nov
Така, както е написана тая наредба и се спазва сигурно 97% от бензиновите коли в момента в Бг няма да минат преглед, иначе пред мен преди малко едно голфче 4-ка остави димна завеса - смес от черен и син дим и това ще мине преглед, а моята кола не - с две думи АБСУРДИСТАН.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 26 Юли 2024 09:03
от WoLF
При норма 0.07 за ЕВРО4/ЕКО3, дизела ми направи 0.05 без при форсиране да излиза видим дим. Колко ли е отчело на немския локомотив от Перник?

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 26 Юли 2024 09:35
от nov
Пропуснах най-важното в горния си пост, вчера от Берлин си дойде познат с корса Б бензин мисля 1,2 или 1,4 мотор с Берлинските номера без грам ръжда, двуврата с минал ТЮВ преди месец там, колата мисля беше 95-96 година, това нещо е минало преглед там без проблем, незнам коя еврокатевгория се води, ако въобще има.Човека мисли да я оставя тук за баща си, но като говорихме за прегледите взе да се замисля (кола , която там не може да я продаде, защото никой няма да я купи дори и за части, а за да я даде на вторични там ще трябва да плаща..........). Тук сме по-католици от Папата ................