Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 26 Ное 2014 19:47
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Здравейте, от 2 дни имам проблем с колата. Тръгнах от Варна към София през Бургас. След Пловдив колата започна да носи надясно, в момента в който пусна волана веднага минава в съседната лента. Прави го без значение от скоростта или дали е на скорост или не. Забелязах, че когато потеглям от спряло палогение с прав волан веднага застава под ъгъл да речем 15-20 градуса. По гумата не забелязвам повреди и не съм минавал през дупки.
Това което се сещам е да обърна предни със задни и да видя поне дали е от гумите.
Къде да търся проблема, ако не е в гумите? Реглаж ще се прави другата седмица
Това което се сещам е да обърна предни със задни и да видя поне дали е от гумите.
Къде да търся проблема, ако не е в гумите? Реглаж ще се прави другата седмица
Последно промяна от Akima на 17 Юли 2024 06:54, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие. Преместена тема в правилния раздел.
Причина: Променено заглавие. Преместена тема в правилния раздел.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Ами то не са много опциите:
1. Мека гума
2. Асиметрия в природните условия или пътя/пътна настилка (наклон, вятър, коловоз, различна повърхност)
3. Голям дисбаланс в натоварването на автомобила
4. Нарушена сходимост (износване, удар, развит болт, ръжда/скъсване на нещо). На мен ми се е разхлабвал заден мост, но там се усещаше разлика при спиране, защото мостът имаше луфт и се 'наместваше' при натискане на спирачки.
5. Механичен проблем в управлението (случвало ми се е рейка да прескочи зъб).
1. Мека гума
2. Асиметрия в природните условия или пътя/пътна настилка (наклон, вятър, коловоз, различна повърхност)
3. Голям дисбаланс в натоварването на автомобила
4. Нарушена сходимост (износване, удар, развит болт, ръжда/скъсване на нещо). На мен ми се е разхлабвал заден мост, но там се усещаше разлика при спиране, защото мостът имаше луфт и се 'наместваше' при натискане на спирачки.
5. Механичен проблем в управлението (случвало ми се е рейка да прескочи зъб).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Отиди на сервиз, като внимаваш много. Да не стане беля, че не е ясно какво е повредено.
Вдигате автомобила на подемник и всичко ще си каже. Особено внимание на предна дясна страна.
Най-лесно се вижда крива гума - още като се завърти на ръка. Но според мен не е това причината.
По-скоро нещо по окачване или кормилна система.
Успех!
Вдигате автомобила на подемник и всичко ще си каже. Особено внимание на предна дясна страна.
Най-лесно се вижда крива гума - още като се завърти на ръка. Но според мен не е това причината.
По-скоро нещо по окачване или кормилна система.
Успех!
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 26 Ное 2014 19:47
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Размених предни и задни гуми и положението е същото. Това което ми направи впечятление обаче е че при движение напред волана и колата тръгват надясно, а като връщам назад завива наляво. Това при идеално прав път без наклон.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Виж си геометрията първо и я огледайте на канал или подемник. Има нещо което се е предало или е криво.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Не карайте колата, нещо е отвито. Може и тампон да е станал много зле, но това е най-безопасния вариант.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Да ви кажа още една възможност, която и до ден днешен я имам при мен на ежеднвната ми астричка. При Опел долните тарелки, където лягат пружините на амортисьорите имат едно много плитко и плавно възвишение. В него се спира долният край на пружината и осигурява връщането на кормилната система след завиване. В моя случай само дясната тарелка е износена или заоблена и от време на време долният край на пружината изскача над възвишението, а като резултат колата дърпа рязко надясно. Има 2 прости начина да се коригира, без големи разходи: или се наварява това възвишение или се пробива отвор като се слага един болт, който да ограничава приплъзването на пружината. Този болт също може да се прикапе... Надявам се, че при този Авенсис не е такъв случаят, но е добре да се провери, така могат да се спестят много излишни разходи. Пък е добре и да се знае за такива тънки моменти, които изглеждат дребни и незначителни, но като нищо могат да вкарат някого в канавката... 

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Ако в действителност е така - най-вероятно проблема е в сходимостта. И след като се е получило без преход, бързо - вероятно е сериозно. Като сменяхте гумите - не огледахте ли, може би дори е видим проблема.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Защо трябва да е лесно - да се отиде на сервиз с подемник, след като може да е трудно - да се въртят 4 гуми?
При това без абсолютно никакъв резултат.
При това без абсолютно никакъв резултат.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 26 Ное 2014 19:47
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Така, вчера като се прибрах в София първо отидох при моя майстор за преглед на окачването, няма никакви забележки и каза да я закарам в Дружба на реглаж. Сутринта го нарравиха и се оказа, че предницата е леко отворила и го оправиха. Човека там също потвърди, че и предното и задното окачване са без забележки. Уви и след реглажа носенето надясно продължи. А за лош късмет сутринта намерих задна дясна гума почти на джанта с рапидка. Та закарах после колата и на гумаджия и той забеляза, че гумите са криви и наистина гледайки гумата под ъгъл се вижда, че по средата седи хлътнала навътре. На гумите това им беше последен сезон по принцип и това което той предположи е че онзи ден като съм сарал бързо към София на 40 градуса са се посукали и от горещия асфалт и от старост и им е дошло времето. Гумите са Нокиан 2018 на 4.5мм.
Та сега се чудя до бюджет 200 лева на гума какви да избера - Nexen, Nokian или Kleber. 215/50/17. Зимните са Клебер и не съм особено очарован.
Та сега се чудя до бюджет 200 лева на гума какви да избера - Nexen, Nokian или Kleber. 215/50/17. Зимните са Клебер и не съм особено очарован.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Приус-а дойде със стари Nokian-и и много дърпаха на определена настилка. На кръпките по магистралата си беше страшно - на кръпка дърпа, извън нея не 




-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Как са проверявали окачването, след като не са забелязали гумата със скъсаните корди?
За сходимостта пък въобще нямам думи!
За сходимостта пък въобще нямам думи!
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 26 Ное 2014 19:47
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Външно не се виждят скъсани корди, а само погледнато под ъгъл изкривяване в средата на гумата. Странно, че и на двете места не го видяха, може би защото натиснах повече да гледат тампони, носачи и т.н.
И понеже ме разчовърка още повече докато си пия биричка в събота вечер реших да експериментирам, размених предните гуми и колата започна да носи наляво, а не както преди надясно. После я преместих отзад и колата вече не носи на никъде. Резултатът е 2 прегледа без констатирани повреди, 1 лек реглаж и нужда от поне 2 нови гуми.
Може и да са се изкривили от свръх напомпване, преди време си бях купил манометър уж хубав и на всичките гуми показваше 2.3 и само с него си ги следях, онзи ден спрях на ОМВ и техния показваше 3.1
, на Лукойл и Еко също се въртеше около 3. Пак добре, че някоя не е пръснала и да стане по-голяма беля.
И понеже ме разчовърка още повече докато си пия биричка в събота вечер реших да експериментирам, размених предните гуми и колата започна да носи наляво, а не както преди надясно. После я преместих отзад и колата вече не носи на никъде. Резултатът е 2 прегледа без констатирани повреди, 1 лек реглаж и нужда от поне 2 нови гуми.
Може и да са се изкривили от свръх напомпване, преди време си бях купил манометър уж хубав и на всичките гуми показваше 2.3 и само с него си ги следях, онзи ден спрях на ОМВ и техния показваше 3.1

Последно промяна от em4000 на 20 Юли 2024 21:49, променено общо 1 път.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25 - дърпа надясно и волан под ъгъл ?
Ако си се движил повече от 10-15 минути между твоя манометър, и манометъра на Лукойл, е нормално да ти отчете повече налягане. Гумата се трила/търкаляла по нагорещения до над 38 градуса асфалт. Пиша "над" защото не съм сигурен колко точно е напечен и горещ Асфалта, но на сянка примерно няма да е под 40 градуса.
Температурата ти води до повишено налягане, както знаем от часовете по Физика в 6-8 клас.
Температурата ти води до повишено налягане, както знаем от часовете по Физика в 6-8 клас.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта