RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?
Здравейте,
Имам Rav4, 2007 2.2 D4D. От близо година и половина, но преди 2 месеца започна да ми показва една грешка на тънкото 4x4 system, check abs, check engine. След няколко диагностики се установи, че кода на грешките са:
P0545 - exhaust gas temperature sensor circuit low bank 1 sensor
C1201 - Engine/EV Control system malfunction.
C1280 - Engine control system malfunction.
Тази грешка се появява и изчезва в диапазон от 100 км караме. След диагностика на дилърски ниво ми казаха, че след като е махнат DPF и катализатор някой е опитал да сложи нов софтуер и вместо оригиналния са сложили от Rav4 150 коня, но дали това е възможно и от къде може евентуално да се вземе оригиналният софтуер за модела.
Имам Rav4, 2007 2.2 D4D. От близо година и половина, но преди 2 месеца започна да ми показва една грешка на тънкото 4x4 system, check abs, check engine. След няколко диагностики се установи, че кода на грешките са:
P0545 - exhaust gas temperature sensor circuit low bank 1 sensor
C1201 - Engine/EV Control system malfunction.
C1280 - Engine control system malfunction.
Тази грешка се появява и изчезва в диапазон от 100 км караме. След диагностика на дилърски ниво ми казаха, че след като е махнат DPF и катализатор някой е опитал да сложи нов софтуер и вместо оригиналния са сложили от Rav4 150 коня, но дали това е възможно и от къде може евентуално да се вземе оригиналният софтуер за модела.
Последно промяна от Akima на 23 Апр 2024 17:51, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- WoLF
- Мнения: 3442
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 268 пъти
Оригинален софтуер
Не ти трябва оригиналния, ще си търси филтъра. Отиди другаде да те флашнат със софтуер за изтърбушени локомотиви 




- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Оригинален софтуер
150 "коня" излиза че е без DPF и оригинала от 2007 е ...
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Оригинален софтуер
Всъщност , има вероятност "проблема " да е софтурен, но да не е проблем.
Пробвахте ли да разказите акумулатора за 5 мин.
Пробвахте ли да разказите акумулатора за 5 мин.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
Оригинален софтуер
Благодаря за мнението, не съм пробвал да разкача акумулатора.
Човека който ми прави диагностика казва, че проблема е на софтуерно ниво, но дали е така защото този "чек" сам се включва докато карам и след като е стояла няколко часа и да кажем вечерта паля и грешката не се показва.
Човека който ми прави диагностика казва, че проблема е на софтуерно ниво, но дали е така защото този "чек" сам се включва докато карам и след като е стояла няколко часа и да кажем вечерта паля и грешката не се показва.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
Оригинален софтуер
според мен това са направили некомпетентни мапери. Не са можели да намерят или да сложат същия софтуер който си е за модела, а са намерили база данни с файлове за D4D 150 и са преценили, че става. И сега или трябва да се намери оригинален софтуер и да се редактира кода да не търси филтъра и катализатора или да се преправя, но това са сложни процеси. Ще дам и до след време дали е решен проблема и как.
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Оригинален софтуер
Kris, има едни руснаци които предлагаха готови дъмпове със/без ДПФ, със/без ЕГР, със/без катализатор и т.н.
Даже по спомен 1ZZ-FE бензиновия скопец, го надуваха със мисля 10-14% мощност, и премахваха катализатора и (май) сондите, да не ги търси, както и имобилайзера.
Ако ти се рови ми драсни едно лично че ти се занимава, и ще си ровя в архивите за линк. Но каквото и да предприемеш след това си сам на себе си отговорен. Като цяло за себе си съм от тия бунаци, които се борят да си държат колата в напълно стоково състояние - не смятам да слагам газ, не смятам да премахвам катализатори и сонди и т.н. Като ми дойде нанагорно с подръжката ще си купя някоя табуретка, която е с по-евтина подръжка....
Даже по спомен 1ZZ-FE бензиновия скопец, го надуваха със мисля 10-14% мощност, и премахваха катализатора и (май) сондите, да не ги търси, както и имобилайзера.
Ако ти се рови ми драсни едно лично че ти се занимава, и ще си ровя в архивите за линк. Но каквото и да предприемеш след това си сам на себе си отговорен. Като цяло за себе си съм от тия бунаци, които се борят да си държат колата в напълно стоково състояние - не смятам да слагам газ, не смятам да премахвам катализатори и сонди и т.н. Като ми дойде нанагорно с подръжката ще си купя някоя табуретка, която е с по-евтина подръжка....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
Оригинален софтуер
Благодаря за инфото, въпроса е, че я купих втора ръка внос от Италия и не знам каква са пипали по нея преди да я взема и манипулацията на километрите защото след като проверих 2014 е била на 22000 км в Италия на последния recall.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Оригинален софтуер
Мисля, че мога да ти помогна с оригинален файл, но трябва да видиш номера ЕКУ-то. Оригиналния файл е с ДПФ от моята РАВ-ка 2008, 136кс.Имам вариант на изчистен файл, но изчистен само от ДПФ, ЕГР-а си работи и не е махнат.По твоето описание излиза, че ти търси сензора на температура в ДПФ-а, което означава, че качения файл не е както трябва и е възможно да набива грешки след дълго каране, като се опитва да изчисти ДПФ-а, но не вижда датчика и се започва с грешките.От тези грешки е възможно да се вдига разхода, ако не е изключена 5-та дюза. Качването на файла е лесно през ОБД буксата, а за четенето трябва да се свали и отвори ЕКУ-то и да се чете от платката, поради тази причина вероятно ги е мързяло да прочетат и коригират файла и са "наляли" каквото имат.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
Оригинален софтуер
Благодаря geniya за и фото.
Както казваш проблема сам се появява и сам изчезва, може да се кара не е проблем и ме влиза в авариен режим и като разход няма разлика. Явно тези които са махнали дпф и след това са сложили каквото имат под ръка като софтуер на колата и не са си правели труда да го редактират.
При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.
Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.
Както казваш проблема сам се появява и сам изчезва, може да се кара не е проблем и ме влиза в авариен режим и като разход няма разлика. Явно тези които са махнали дпф и след това са сложили каквото имат под ръка като софтуер на колата и не са си правели труда да го редактират.
При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.
Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Оригинален софтуер
Ето ти клип на руски. За Opel Vivaro (Peugeot, FIAT и т.н.), но важи за всички марки.
Мисля, че съм давал линк към него в друга тема тук.
Ще ти се изяснят всички дейности и особено подводните камъни при смяната на фирмения софт и негативните резултати.
На същия канал има и ново видео по темата от преди 12 дни - Mazda и Tucson.
Мисля, че съм давал линк към него в друга тема тук.
Ще ти се изяснят всички дейности и особено подводните камъни при смяната на фирмения софт и негативните резултати.
На същия канал има и ново видео по темата от преди 12 дни - Mazda и Tucson.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Оригинален софтуер
Това с изключването не го вярвам, защото това ЕКУ се чете единствено с разглобяване и четене директно от платката, поне засега с наличната техника. С диагностика няма как да изключиш ЕГР, то да не е да махнеш някаква отметка някъде. Изключването е с наливането на коригиран файл в ЕКУ-то , като файла е "изчистен" от ДПФ и/или ЕГР, това е единствения вариант всичко друго е лъжа.Kris написа: ↑18 Апр 2024 15:45 Благодаря geniya за и фото.
При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.
Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.
Идея имам, ако искаш мога да ти пратя оригинален файл, някой да го качи, но трябва да е същата версия на ЕКУ. Имам и с премахнат ДПФ и работещ ЕГР, пробвах всякак, но с работещ ЕГР е най-добре. Важното е след качването колата да запали, защото ако не запали става лошо, затова трябва някой да прочете сегашния файл за да се използва отново ако се бъгне ЕКУ-то.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
- Местоположение: България
- Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
- Благодарил/а: 2 пъти
RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?
Ще пробвам с корекция на еку файла и ще кажа дали се е получило, но тук го намерих точно моя модел. От скоро забелязах, че се включва когато карам и отпусна газта или карам на скорост бе да натискам педала на газта и падат оборотите. В повечето случай тогава сметката тези чекове, но ще видим след корекция на еку- то дали ще има ефект.
Това е модела на моето еку. https://www.ecubackup.com/toyota/toyota ... 5800-9281/

Това е модела на моето еку. https://www.ecubackup.com/toyota/toyota ... 5800-9281/
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта