Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Публикувано на: 01 Ное 2023 11:34
Привет!
Позволих си да направя нова тема, тъй като ми се струва, че нещата се различават от една друга, подобна тема - "Новите Корола..." https://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=33798
Та, да споделя малко впечатления за краткото време, за което притежавам колицата от подписа:
- След пълни настройки на мултимедията, свързване с MyT, акаунти и прочие, всичко работи добре. Нямам досадното съобщение, за което се оплакват в лицекнигата, че трябвало всеки път да се цъка на дисплея, за да се скрие. Да, показва се предупреждение, но то си изчезва автоматично след няколко секунди.
- Андроид Ауто работи, макар че сам си докарах ядове с промяната на една настройка за Bluetooth-а. Не помня точното меню, но трябваше да се избира между него, медия и Андроид Ауто. Бях избрал Bluetooth с опасението, че ако не избера него няма да ми се свързва телефона. И Ауто-то изчезна! Включваш телефона в кабела и само зареждане
. И съобщение да свържа кабела в подходящ порт на колата.
Изкара ми акъла! А се оказа, че си се свързва нормално и всичко работи както трябва. Ама така е с всичко ново - докато разучаваш и стават бели...
Само не мога да разбера защо винаги вдясно ми стои YouTube Music! Дори и след изключването му, за да не се използва, пак е там... Бледо, неактивно, но съществуващо. И не се сменя с друго. Май ще трябва да го преглътна. Но ако някой е намерил решение, ще се радвам да сподели.
- Все още не съм разбрал как се нулира средният разход на гориво, а май веднъж го направих без да знам как. Ще се търси из менютата, ако някой се сеща - да помага.
- Има слаб шум при спиране и тръгване от спирачките, ама го приемам за абсолютно нормален. Не е стържене на метал в метал, както някой скоро се оплака тук.
- Видимостта ми се струва леко ограничена отпред, предвид обемистото огледало и мястото за различните там датчици, ама се свиква, не е фатално. По неприятното е доста широката дясна странична колона между двете врати, което ограничава видимостта надясно при излизане от някои странични улички със сгради на ъглите, но и с това ще се свикне.
- Успях да я стартирам една сутрин на EV Mode!
Само един път, но поне видях, че все пак функцията работи.
- Аз съм 1.8 м висок и седалката ми стои доста назад. И въпреки това, братовчед ми, който е 1.85 някъде си се чувстваше достатъчно удобно отзад. Включително и на височина. Което доказва, че оплакванията в интернет за малко пространство отзад са си чисто и просто лиготии.
- За разхода: В момента нямам много километри, само 350, от които 250 градско, а 100 планинско. Исках да пробвам как се държи и има ли нужда от превключване на В. Ами - няма! И на D си има двигателна спирачка, явно В се ползва при по-големи наклони. А разходът не мога да го докарам като тези на постоянно качваните в гореспоменатия ФБ. Най-ниският среден разход (Trip Average), който видях е 1/100 при спускането.
Иначе в града е 5.5 - 5.7. При EV Time 85-95. Как става тоя номер с разход от 4/100 - не знам.
Може би просто през времето, когато работи двигателят, има по-голяма консумация на гориво? Всъщност, видях нещо подобно (4.1/100) една сутрин без трафик, ама това си е само за конкретното пътуване. Средният си е по-висок. Може би след време и да падне, ще видим. Засега преминах на показания Trip Average и там разходът се върти около 5/100. А бе, при всички положения харчи доста по-малко от стария автомобил. Там градското си е около 9.5-10 средно.
- Гумите са летни, но нямам намерение да ги сменям тази зима. Като цяло нямам проблеми с дупките, дори и в подземния паркинг си влиза без да опира. Което определено ме радва. Иначе за какво да плащам наем... А и не са особено шумни, поне по моите критерии.
- Поведение на пътя: Ами - доста добре, бих казал. Особено в планината. Стабилна в завоите и на излизане от тях. Системите допълнително подпомагат с превантивно убиване на скоростта, а на едно място, точно на излизане от 180 градусов (почти) завой в едно село, се появи някакъв почерпен човечец
и колата пред мен наби рязко спирачки. Аз също го направих, но системата против сблъсък се оказа части от секундата по-бърза от мен.
Усетих по звука. Та, успяхме да тестваме доста от системите за стабилност и защита в това пътуване.
- Нещо, което ме дразни и още не съм разбрал как се оправя - духалките към задните седалки. Не знам защо, но всяка сутрин и вечер, когато паля колата към работа или обратно, винаги ми светва индикаторът за задните духалки! Което е индикация, че работят само отпред, а към батерията не отива хладен въздух. И трябва ръчно да го изключвам. Освен, ако не бъркам, но в инструкцията видях, че ако свети диода на тази функция, значи е ограничено подаването на въздух (топъл или студен) към втория ред седалки. Защо упорито отказва да запомни решението ми - не знам.
Единствената настройка, която намерих, е напомняне за задните седалки, ама това едва ли е свързано. Ако някой знае решение, моля да сподели.
Засега - толкова. Може след време да добавя още впечатления, но се надявам да нямам поводи да пиша за проблеми в близкото бъдеще. Поне 5 години.
Позволих си да направя нова тема, тъй като ми се струва, че нещата се различават от една друга, подобна тема - "Новите Корола..." https://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=33798
Та, да споделя малко впечатления за краткото време, за което притежавам колицата от подписа:
- След пълни настройки на мултимедията, свързване с MyT, акаунти и прочие, всичко работи добре. Нямам досадното съобщение, за което се оплакват в лицекнигата, че трябвало всеки път да се цъка на дисплея, за да се скрие. Да, показва се предупреждение, но то си изчезва автоматично след няколко секунди.
- Андроид Ауто работи, макар че сам си докарах ядове с промяната на една настройка за Bluetooth-а. Не помня точното меню, но трябваше да се избира между него, медия и Андроид Ауто. Бях избрал Bluetooth с опасението, че ако не избера него няма да ми се свързва телефона. И Ауто-то изчезна! Включваш телефона в кабела и само зареждане



- Все още не съм разбрал как се нулира средният разход на гориво, а май веднъж го направих без да знам как. Ще се търси из менютата, ако някой се сеща - да помага.
- Има слаб шум при спиране и тръгване от спирачките, ама го приемам за абсолютно нормален. Не е стържене на метал в метал, както някой скоро се оплака тук.
- Видимостта ми се струва леко ограничена отпред, предвид обемистото огледало и мястото за различните там датчици, ама се свиква, не е фатално. По неприятното е доста широката дясна странична колона между двете врати, което ограничава видимостта надясно при излизане от някои странични улички със сгради на ъглите, но и с това ще се свикне.
- Успях да я стартирам една сутрин на EV Mode!


- Аз съм 1.8 м висок и седалката ми стои доста назад. И въпреки това, братовчед ми, който е 1.85 някъде си се чувстваше достатъчно удобно отзад. Включително и на височина. Което доказва, че оплакванията в интернет за малко пространство отзад са си чисто и просто лиготии.

- За разхода: В момента нямам много километри, само 350, от които 250 градско, а 100 планинско. Исках да пробвам как се държи и има ли нужда от превключване на В. Ами - няма! И на D си има двигателна спирачка, явно В се ползва при по-големи наклони. А разходът не мога да го докарам като тези на постоянно качваните в гореспоменатия ФБ. Най-ниският среден разход (Trip Average), който видях е 1/100 при спускането.


- Гумите са летни, но нямам намерение да ги сменям тази зима. Като цяло нямам проблеми с дупките, дори и в подземния паркинг си влиза без да опира. Което определено ме радва. Иначе за какво да плащам наем... А и не са особено шумни, поне по моите критерии.
- Поведение на пътя: Ами - доста добре, бих казал. Особено в планината. Стабилна в завоите и на излизане от тях. Системите допълнително подпомагат с превантивно убиване на скоростта, а на едно място, точно на излизане от 180 градусов (почти) завой в едно село, се появи някакъв почерпен човечец



- Нещо, което ме дразни и още не съм разбрал как се оправя - духалките към задните седалки. Не знам защо, но всяка сутрин и вечер, когато паля колата към работа или обратно, винаги ми светва индикаторът за задните духалки! Което е индикация, че работят само отпред, а към батерията не отива хладен въздух. И трябва ръчно да го изключвам. Освен, ако не бъркам, но в инструкцията видях, че ако свети диода на тази функция, значи е ограничено подаването на въздух (топъл или студен) към втория ред седалки. Защо упорито отказва да запомни решението ми - не знам.


Засега - толкова. Може след време да добавя още впечатления, но се надявам да нямам поводи да пиша за проблеми в близкото бъдеще. Поне 5 години.
