Шумен вентилатор на двигателя, 1ZZ-FE (и не само)
Публикувано на: 26 Юни 2023 08:57
От 2 години спорадично като се пусне вентилатора на двигателя и се чува стържене от него. Вчера му дойде времето за отваряне.
ОЕМ номера на двигателчето е 16363-0H030 / 16363-28150. Реших да видя какво има вътре и подлежи ли на някаква профилактика.
В общи линии беше пълен с прах от четките, отзад на оста има месингова втулка и никаква смазка. Отпред има лагер NSK 608Z Indonesia.
Предполагам конструкцията на дизеловите вентилатори ще е същата, но по спомен номера на мотора е друг. Не съм си играл да ги налагам един до друг да видя разликите.
Самият вентилатор при мен е на 2 щипки в горната част, които се стискат за да освободят, а отдолу е на жлебове. Откача се и маркуча от страната на преливника на радиатора към разширителния съд. Захранващият кабел е на щипки със "свински опашки" - имат езичета и се освобождават със тънък остър предмет без рязане.
От там натаък има една гайка за ключе 7 или 8 отпред на перката, 3 изгнили винта М5x1 със рапидна глава ("кръстачка"). Като се развият и се махне перката, излиза двигателчето.
Самият двигател е затворен с метални езичета, които са смачкани и се разтварят с плоска отвертка.
Напълних около лагера колкото може с графитна грес, сложих и отзад на втулката и засега не "търкаля топчетата в кофата", но лагера ще се сменя.
Лагера трябва да е някъде 5-6 лева като цена, докато менташко моторче май го бяха оценили на около 100.
Снимки:
ОЕМ номера на двигателчето е 16363-0H030 / 16363-28150. Реших да видя какво има вътре и подлежи ли на някаква профилактика.
В общи линии беше пълен с прах от четките, отзад на оста има месингова втулка и никаква смазка. Отпред има лагер NSK 608Z Indonesia.
Предполагам конструкцията на дизеловите вентилатори ще е същата, но по спомен номера на мотора е друг. Не съм си играл да ги налагам един до друг да видя разликите.
Самият вентилатор при мен е на 2 щипки в горната част, които се стискат за да освободят, а отдолу е на жлебове. Откача се и маркуча от страната на преливника на радиатора към разширителния съд. Захранващият кабел е на щипки със "свински опашки" - имат езичета и се освобождават със тънък остър предмет без рязане.
От там натаък има една гайка за ключе 7 или 8 отпред на перката, 3 изгнили винта М5x1 със рапидна глава ("кръстачка"). Като се развият и се махне перката, излиза двигателчето.
Самият двигател е затворен с метални езичета, които са смачкани и се разтварят с плоска отвертка.
Напълних около лагера колкото може с графитна грес, сложих и отзад на втулката и засега не "търкаля топчетата в кофата", но лагера ще се сменя.
Лагера трябва да е някъде 5-6 лева като цена, докато менташко моторче май го бяха оценили на около 100.
Снимки: