Шумен вентилатор на двигателя, 1ZZ-FE (и не само)
- mapamop
- Мнения: 5213
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Шумен вентилатор на двигателя, 1ZZ-FE (и не само)
От 2 години спорадично като се пусне вентилатора на двигателя и се чува стържене от него. Вчера му дойде времето за отваряне.
ОЕМ номера на двигателчето е 16363-0H030 / 16363-28150. Реших да видя какво има вътре и подлежи ли на някаква профилактика.
В общи линии беше пълен с прах от четките, отзад на оста има месингова втулка и никаква смазка. Отпред има лагер NSK 608Z Indonesia.
Предполагам конструкцията на дизеловите вентилатори ще е същата, но по спомен номера на мотора е друг. Не съм си играл да ги налагам един до друг да видя разликите.
Самият вентилатор при мен е на 2 щипки в горната част, които се стискат за да освободят, а отдолу е на жлебове. Откача се и маркуча от страната на преливника на радиатора към разширителния съд. Захранващият кабел е на щипки със "свински опашки" - имат езичета и се освобождават със тънък остър предмет без рязане.
От там натаък има една гайка за ключе 7 или 8 отпред на перката, 3 изгнили винта М5x1 със рапидна глава ("кръстачка"). Като се развият и се махне перката, излиза двигателчето.
Самият двигател е затворен с метални езичета, които са смачкани и се разтварят с плоска отвертка.
Напълних около лагера колкото може с графитна грес, сложих и отзад на втулката и засега не "търкаля топчетата в кофата", но лагера ще се сменя.
Лагера трябва да е някъде 5-6 лева като цена, докато менташко моторче май го бяха оценили на около 100.
Снимки:
ОЕМ номера на двигателчето е 16363-0H030 / 16363-28150. Реших да видя какво има вътре и подлежи ли на някаква профилактика.
В общи линии беше пълен с прах от четките, отзад на оста има месингова втулка и никаква смазка. Отпред има лагер NSK 608Z Indonesia.
Предполагам конструкцията на дизеловите вентилатори ще е същата, но по спомен номера на мотора е друг. Не съм си играл да ги налагам един до друг да видя разликите.
Самият вентилатор при мен е на 2 щипки в горната част, които се стискат за да освободят, а отдолу е на жлебове. Откача се и маркуча от страната на преливника на радиатора към разширителния съд. Захранващият кабел е на щипки със "свински опашки" - имат езичета и се освобождават със тънък остър предмет без рязане.
От там натаък има една гайка за ключе 7 или 8 отпред на перката, 3 изгнили винта М5x1 със рапидна глава ("кръстачка"). Като се развият и се махне перката, излиза двигателчето.
Самият двигател е затворен с метални езичета, които са смачкани и се разтварят с плоска отвертка.
Напълних около лагера колкото може с графитна грес, сложих и отзад на втулката и засега не "търкаля топчетата в кофата", но лагера ще се сменя.
Лагера трябва да е някъде 5-6 лева като цена, докато менташко моторче май го бяха оценили на около 100.
Снимки:
- Прикачени файлове
-
- -0-02-05-dd6e87849449f2021e4279720c3d2f8864c681c3e3338a4e608d2a272b019d9f_7b8652ec.jpg (418.07 KiB) Преглеждано 3129 пъти
-
- 0--02-05-9df4b87cb7fbb02b5b335007ef70aaf8b44d497b9dff758afe27250a033d1119_54f003d0.jpg (253.02 KiB) Преглеждано 3129 пъти
-
- -0-02-05-2d79a0eebf90904652a34f22e6e432687e4ebacb4d31b6ec6aa0d2c40a837fad_3225e3ce.jpg (376.25 KiB) Преглеждано 3129 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: danio67 и 1 гост