Страница 1 от 2
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 28 Май 2023 18:11
от mapamop
В крайна сметка и аз извадих "късмет" да ми светне лампата за авария....
Преди малко ми светна "светата троица": Check Engine ( MIL ), ABS, VSC OFF, TRC OFF. Бях далеч от вкъщи и единствено имах Тhinkcar Pro и ELM327, та си дръпнах грешката с Thinkcar-a:
P2102 Throttle Actuator A Control Motor Circuit Low , Current
След малко ще слезна в гаража да я закача на Techstream и ще видя той какво ще покаже. За момента имам само това от PDF-a налице.
Всякакви идеи ще са добре дошли. За момента заподозрените са: дросел, някое реле което има отношение към захранването му и кабели...
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 29 Май 2023 10:18
от Akima
Ако пробегът е голям има вероятност дроселът да е "приключил".
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 29 Май 2023 10:54
от mapamop
Снощи се изля брутален дъжд-потоп и отложих издевалтелствата. Днес по някое време ще сляза в гаража, ще си сменя дросела с другия от кашона с чарковете и тоя ще бъде трапаниран. Надявам се да не излезнат кабели....
Ако не са кабели заподозреният е електрическия мотор на дросела - вероятно четки ако не е безчетков.
По-късно ще продължа със писателската дейност и със снимките. Така или иначе тоя дросел е прежален вече.
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 29 Май 2023 15:23
от mapamop
Преди малко смених дросела.
Фактите - днес си запали нормално, както и вчера след изгасянето. Вчера китайчето не успя да изтрие грешката, днес само на контакт през Techstream грешката въпреки че беше маркирана като "Present" се изтри. Това още със "стария дефектен" дросел. Записах показанията от freezeframes преди да затрия грешката (в пдфите са). После запалих с него - всичко си беше нормално, въпреки че я изфорсирах на място докъм 5000-6000 оборота няколко пъти поредно. Лампата така и не светна...
Смених дросела. По крачетата му има съвсем лека и дискретна патина, но не е като да е текла вода в буксата. Крачетата на буксата доколкото се виждаха нямаха следи от нагар и дебела патина, като от сериозен теч на вода. Снопа с кабелите на дросела доколкото се виждаха под изолирбанда с премахната гофра си изглеждат цели. Нещо не ми хареса особено уплътнението срещу вода и влага на буксата на дросела - вероятно ще се заям и ще го сменя, когато намеря подходящо.
Не остана време да сцепя дросела, но ако не довечера тия дни няма да му се размине. Ако на някой му е интересно така изглежда отвътре (снимката е стара, преди да го херметизирам).
► Виж съдържание

- 0-02-05-5c18deb49fe4b0f79009ff594b4bc2bfb50face35204a9346d11c5ddeea90976_99607d1e.jpg (645.95 KiB) Преглеждано 3496 пъти
PDF-и със показанията от FreezeFrames и последващи живи данни след смяната на дросела. Не се сетих да пусна живи данни преди смяната....
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 29 Май 2023 22:11
от mapamop
Още факти които не облекчават ситуацията:
- в сервизното ръководсво пише това, и измерих 8.8 Ома:

- Screenshot 2023-05-29 215245.png (81.25 KiB) Преглеждано 3453 пъти
- крачетата в буксата не ми изглеждат фатално окислени:
► Виж съдържание

- 0-02-05-2680ffb5a5388f8b04340d3216aec53414c175ff088d1c1aafb293d482fea07f_6f31ba05.jpg (541.2 KiB) Преглеждано 3453 пъти

- 0-02-05-30654f4a1a623ae316b92de9e43bb0c4c47691da0d0b68bdcf76f677ab9cd28a_b4ff2a99.jpg (568.25 KiB) Преглеждано 3453 пъти
- извадих и разглобих моторчето. Четково, не е невъзможно да му се сменят четките, колектора не ми изглежда да е много набит с прах от четките, вътре в самото моторче няма наслоен прах от четките, самите четки имат оставащ материал някъде към 2/3 от хода на пружината преди да не може да ги притисне:
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 29 Май 2023 22:48
от АТР
След като буксата е добре, а зъбчатките контактуват добре по цялата периферия и четки има, трябва да се обърне внимание на състоянието на ротора където трие четките. Ако той се е изтрил е възможно и там да е ключа от палатката.
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 29 Май 2023 23:21
от mapamop
Не изглежда да има вид да се заяждам с него. Утре ще го измия с контактен спрей. Гадното е че не мога да освободя пластмасовия държач от монтажната пластина отгоре. Не виждам как да махна зъбното колело от оста за да излезе. Утре ще меря съпротивлението и директно на краката на моторчето. В капака има 2 гадни контактни пластини за преход от буксата до краката на мотора и може те да се гъбаркат. Намират се на снимката от по-предния пост, отвътре на капачето, вдясно както е снимката.
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 30 Май 2023 08:06
от slowtraveler
Според мен трябва да тръгнеш по кабели и куплунзи... Вероятно ако моторчето не даваше добър контакт с четки и т.н. - нямаше да ги имаш тези 8.8ома на куплунга му.
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 30 Май 2023 08:56
от mapamop
slowtraveler написа: ↑30 Май 2023 08:06
Според мен трябва да тръгнеш по кабели и куплунзи...
Вероятно. Освен ако все пак преди една година не съм защипал буксата в коша на мотора докрай. Имам леки подозрения че ако беше тя щеше да се обади доста по-рано. Другият възможен вариант е някоя от кварталните котки които спят на мотора отгоре, да е надрала някой кабел. Вчера си видях изолацията на маркуча за картерните газове че е надрана доволно от котешки нокти. Оная пищялка е пунта-мара.
Ако не друго поне видях че не му заминава толкова драстично ресурса на тоя платинения дросел.
Следобеда ще оставя размерите на четките да ги има тук.
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 30 Май 2023 09:24
от АТР
Имах предвид контактната повърхност срещу четките е възможно да е изпята песен. Виж я да ли е гладка.
Съпротивлението щом е точно няма смисъл да търсиш за пукнатини и слаби връзки по пътя след буксата и окисления според мен.
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 30 Май 2023 09:52
от mapamop
За чисто архивни цели размерите на четките са:
Ш:3,4мм х В:7.3мм х Д: ~10mm
Китайския ми шублер е възможно да бърка с +/- 0.1мм, но не ми се слиза до гаража за истински. 10мм е дълбочината на канала от ръба на пружината до колектора. Идея нямам какъв е материала на четката - блести като метал, но няма как да е метална. Вижте снимките горе.
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 30 Май 2023 19:16
от slowtraveler
mapamop написа: ↑30 Май 2023 09:52
Идея нямам какъв е материала на четката - блести като метал, но няма как да е метална.
На силовите двигатели често е метална сплав - достатъчно мека за да не наранява колектора, но и достатъчно 'яка' за да провежда силов ток и да не искри/прегаря. На стартерите май също са такива.
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 30 Май 2023 21:03
от mapamop
Сега ако някой даде жокер каква може да е като тип ще е супер.
Рано или късно тия четки ще сеършат и над 1000 лева цена на дросел за 2 четки са си простотия. Не видях по тях да има маркировка...
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 04 Юни 2023 18:22
от mapamop
Шах с пешката от днес:
Направих си "специално приспособление тип МосШШче"
от стара чистачка. Извадих клемата на акумулатора и окъсих двата терминала от горната картинка. Извадих и конектора на горивния компютър.
На буксата на дросела измерих 0.2 ома съпротивление.
На пиновете на буксата на горивния компютър излезе съпротивление от рода на 0.3-0.4 ома. Не успях да се закача много плътно на крачетата на буксата че са много дребни, но предполагам и този резултат не предполага да има повредени кабели. Колата ми определено навлиза в зоната "дърта барака" - гофрата на кабелите на дросела се натроши, та се наложи да кирилизирам - сцепен полиуретанов маркуч 6мм и тиксо за външен монтаж на открито.
Нямам логичен отговор защо излезе тая грешка. Понеже не вярвам в случайности, ще събера стария дросел и ще го върна обратно. Гадното е че ще си возя дросел в багажника. Добре че си купих комби

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Публикувано на: 04 Юни 2023 18:40
от memorex
images.jpeg
.
Жиците към обувките се сговняват и стават подобни ексцесии