[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
В крайна сметка и аз извадих "късмет" да ми светне лампата за авария....
Преди малко ми светна "светата троица": Check Engine ( MIL ), ABS, VSC OFF, TRC OFF. Бях далеч от вкъщи и единствено имах Тhinkcar Pro и ELM327, та си дръпнах грешката с Thinkcar-a:
P2102 Throttle Actuator A Control Motor Circuit Low , Current
След малко ще слезна в гаража да я закача на Techstream и ще видя той какво ще покаже. За момента имам само това от PDF-a налице.
Всякакви идеи ще са добре дошли. За момента заподозрените са: дросел, някое реле което има отношение към захранването му и кабели...
Преди малко ми светна "светата троица": Check Engine ( MIL ), ABS, VSC OFF, TRC OFF. Бях далеч от вкъщи и единствено имах Тhinkcar Pro и ELM327, та си дръпнах грешката с Thinkcar-a:
P2102 Throttle Actuator A Control Motor Circuit Low , Current
След малко ще слезна в гаража да я закача на Techstream и ще видя той какво ще покаже. За момента имам само това от PDF-a налице.
Всякакви идеи ще са добре дошли. За момента заподозрените са: дросел, някое реле което има отношение към захранването му и кабели...
- Прикачени файлове
-
1,Toyota Lexus,Avensis,2004,SB1ER56L70E147174,989140401146,1685281671,(1).pdf
- (154.94 KiB) Свалено 195 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Ако пробегът е голям има вероятност дроселът да е "приключил".
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Снощи се изля брутален дъжд-потоп и отложих издевалтелствата. Днес по някое време ще сляза в гаража, ще си сменя дросела с другия от кашона с чарковете и тоя ще бъде трапаниран. Надявам се да не излезнат кабели....
Ако не са кабели заподозреният е електрическия мотор на дросела - вероятно четки ако не е безчетков.
По-късно ще продължа със писателската дейност и със снимките. Така или иначе тоя дросел е прежален вече.
Ако не са кабели заподозреният е електрическия мотор на дросела - вероятно четки ако не е безчетков.
По-късно ще продължа със писателската дейност и със снимките. Така или иначе тоя дросел е прежален вече.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Преди малко смених дросела.
Фактите - днес си запали нормално, както и вчера след изгасянето. Вчера китайчето не успя да изтрие грешката, днес само на контакт през Techstream грешката въпреки че беше маркирана като "Present" се изтри. Това още със "стария дефектен" дросел. Записах показанията от freezeframes преди да затрия грешката (в пдфите са). После запалих с него - всичко си беше нормално, въпреки че я изфорсирах на място докъм 5000-6000 оборота няколко пъти поредно. Лампата така и не светна...
Смених дросела. По крачетата му има съвсем лека и дискретна патина, но не е като да е текла вода в буксата. Крачетата на буксата доколкото се виждаха нямаха следи от нагар и дебела патина, като от сериозен теч на вода. Снопа с кабелите на дросела доколкото се виждаха под изолирбанда с премахната гофра си изглеждат цели. Нещо не ми хареса особено уплътнението срещу вода и влага на буксата на дросела - вероятно ще се заям и ще го сменя, когато намеря подходящо.
Не остана време да сцепя дросела, но ако не довечера тия дни няма да му се размине. Ако на някой му е интересно така изглежда отвътре (снимката е стара, преди да го херметизирам).
PDF-и със показанията от FreezeFrames и последващи живи данни след смяната на дросела. Не се сетих да пусна живи данни преди смяната....
Фактите - днес си запали нормално, както и вчера след изгасянето. Вчера китайчето не успя да изтрие грешката, днес само на контакт през Techstream грешката въпреки че беше маркирана като "Present" се изтри. Това още със "стария дефектен" дросел. Записах показанията от freezeframes преди да затрия грешката (в пдфите са). После запалих с него - всичко си беше нормално, въпреки че я изфорсирах на място докъм 5000-6000 оборота няколко пъти поредно. Лампата така и не светна...
Смених дросела. По крачетата му има съвсем лека и дискретна патина, но не е като да е текла вода в буксата. Крачетата на буксата доколкото се виждаха нямаха следи от нагар и дебела патина, като от сериозен теч на вода. Снопа с кабелите на дросела доколкото се виждаха под изолирбанда с премахната гофра си изглеждат цели. Нещо не ми хареса особено уплътнението срещу вода и влага на буксата на дросела - вероятно ще се заям и ще го сменя, когато намеря подходящо.
Не остана време да сцепя дросела, но ако не довечера тия дни няма да му се размине. Ако на някой му е интересно така изглежда отвътре (снимката е стара, преди да го херметизирам).
► Виж съдържание
- Прикачени файлове
-
datalist.pdf
- (193.41 KiB) Свалено 185 пъти
-
FF-Engine.pdf
- (310.88 KiB) Свалено 261 пъти
-
FF-ABS.pdf
- (183.79 KiB) Свалено 172 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Още факти които не облекчават ситуацията:
- в сервизното ръководсво пише това, и измерих 8.8 Ома: - крачетата в буксата не ми изглеждат фатално окислени:
- извадих и разглобих моторчето. Четково, не е невъзможно да му се сменят четките, колектора не ми изглежда да е много набит с прах от четките, вътре в самото моторче няма наслоен прах от четките, самите четки имат оставащ материал някъде към 2/3 от хода на пружината преди да не може да ги притисне:
- в сервизното ръководсво пише това, и измерих 8.8 Ома: - крачетата в буксата не ми изглеждат фатално окислени:
► Виж съдържание
► Виж съдържание
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
След като буксата е добре, а зъбчатките контактуват добре по цялата периферия и четки има, трябва да се обърне внимание на състоянието на ротора където трие четките. Ако той се е изтрил е възможно и там да е ключа от палатката.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Не изглежда да има вид да се заяждам с него. Утре ще го измия с контактен спрей. Гадното е че не мога да освободя пластмасовия държач от монтажната пластина отгоре. Не виждам как да махна зъбното колело от оста за да излезе. Утре ще меря съпротивлението и директно на краката на моторчето. В капака има 2 гадни контактни пластини за преход от буксата до краката на мотора и може те да се гъбаркат. Намират се на снимката от по-предния пост, отвътре на капачето, вдясно както е снимката.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Според мен трябва да тръгнеш по кабели и куплунзи... Вероятно ако моторчето не даваше добър контакт с четки и т.н. - нямаше да ги имаш тези 8.8ома на куплунга му.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Вероятно. Освен ако все пак преди една година не съм защипал буксата в коша на мотора докрай. Имам леки подозрения че ако беше тя щеше да се обади доста по-рано. Другият възможен вариант е някоя от кварталните котки които спят на мотора отгоре, да е надрала някой кабел. Вчера си видях изолацията на маркуча за картерните газове че е надрана доволно от котешки нокти. Оная пищялка е пунта-мара.
Ако не друго поне видях че не му заминава толкова драстично ресурса на тоя платинения дросел.
Следобеда ще оставя размерите на четките да ги има тук.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Имах предвид контактната повърхност срещу четките е възможно да е изпята песен. Виж я да ли е гладка.
Съпротивлението щом е точно няма смисъл да търсиш за пукнатини и слаби връзки по пътя след буксата и окисления според мен.
Съпротивлението щом е точно няма смисъл да търсиш за пукнатини и слаби връзки по пътя след буксата и окисления според мен.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
За чисто архивни цели размерите на четките са:
Ш:3,4мм х В:7.3мм х Д: ~10mm
Китайския ми шублер е възможно да бърка с +/- 0.1мм, но не ми се слиза до гаража за истински. 10мм е дълбочината на канала от ръба на пружината до колектора. Идея нямам какъв е материала на четката - блести като метал, но няма как да е метална. Вижте снимките горе.
Ш:3,4мм х В:7.3мм х Д: ~10mm
Китайския ми шублер е възможно да бърка с +/- 0.1мм, но не ми се слиза до гаража за истински. 10мм е дълбочината на канала от ръба на пружината до колектора. Идея нямам какъв е материала на четката - блести като метал, но няма как да е метална. Вижте снимките горе.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
На силовите двигатели често е метална сплав - достатъчно мека за да не наранява колектора, но и достатъчно 'яка' за да провежда силов ток и да не искри/прегаря. На стартерите май също са такива.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Сега ако някой даде жокер каква може да е като тип ще е супер.
Рано или късно тия четки ще сеършат и над 1000 лева цена на дросел за 2 четки са си простотия. Не видях по тях да има маркировка...
Рано или късно тия четки ще сеършат и над 1000 лева цена на дросел за 2 четки са си простотия. Не видях по тях да има маркировка...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Шах с пешката от днес:
Направих си "специално приспособление тип МосШШче"
от стара чистачка. Извадих клемата на акумулатора и окъсих двата терминала от горната картинка. Извадих и конектора на горивния компютър.
На буксата на дросела измерих 0.2 ома съпротивление.
На пиновете на буксата на горивния компютър излезе съпротивление от рода на 0.3-0.4 ома. Не успях да се закача много плътно на крачетата на буксата че са много дребни, но предполагам и този резултат не предполага да има повредени кабели. Колата ми определено навлиза в зоната "дърта барака" - гофрата на кабелите на дросела се натроши, та се наложи да кирилизирам - сцепен полиуретанов маркуч 6мм и тиксо за външен монтаж на открито.
Нямам логичен отговор защо излезе тая грешка. Понеже не вярвам в случайности, ще събера стария дросел и ще го върна обратно. Гадното е че ще си возя дросел в багажника. Добре че си купих комби
Направих си "специално приспособление тип МосШШче"
от стара чистачка. Извадих клемата на акумулатора и окъсих двата терминала от горната картинка. Извадих и конектора на горивния компютър.
На буксата на дросела измерих 0.2 ома съпротивление.
На пиновете на буксата на горивния компютър излезе съпротивление от рода на 0.3-0.4 ома. Не успях да се закача много плътно на крачетата на буксата че са много дребни, но предполагам и този резултат не предполага да има повредени кабели. Колата ми определено навлиза в зоната "дърта барака" - гофрата на кабелите на дросела се натроши, та се наложи да кирилизирам - сцепен полиуретанов маркуч 6мм и тиксо за външен монтаж на открито.
Нямам логичен отговор защо излезе тая грешка. Понеже не вярвам в случайности, ще събера стария дросел и ще го върна обратно. Гадното е че ще си возя дросел в багажника. Добре че си купих комби

Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)
Жиците към обувките се сговняват и стават подобни ексцесии
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта