Страница 1 от 1
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 27 Апр 2023 20:55
от beefeater
Здравейте, колеги,
преди седмица Toyota Corolla 2009 1.6 124 к.с. (1ZR-FE) на над 180 хил. км изпищя с грешка за бобината на втори цилиндър - P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction.
На следващия ден сменихме 4-те свещи с нови Denso, понеже колата беше все още със заводските...

4 дена и 100 км по-късно компюътърът се обади отново със същата грешка. Ясно е, че следващият логически компонент за смяна е бобината.
Въпросът е дали е възможно да не прави добър контакт и евентуално едно почистване на контактите на бобината и запалителните кабели да помогне? Няма никакви признаци за загуба на мощност, работа на 3 цилиндъра и т.н. Дори според баща ми след смяната на свещите работата на двигателя се е подобрила (примерно при потегляне на светофар е трябвало да се подаде повече газ, за да "отлепи").
Не ме разбирайте като мизерник, който се опитва да се хване като удавник за сламка и да не смени бобината, просто ми е интересно технически как стоят нещата. Нямам омметър и необходимите уреди, за да направя детайлна диагностика, ще е интересно, ако някой е пинал по този път.
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 27 Апр 2023 20:58
от BOz
Сменяш бобината с тази от съседния цилиндър. Ако грешката се премести, не го мисли повече и сменяй.
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 27 Апр 2023 21:37
от mapamop
Огледай си и буксите на бобината. Зъбчето за закопчаването е важно, виж да не е недозакопчана. Ако са напълно здрави пробвай да им почистиш конекторите. Ако и това не помогне - въртиш със съседната бобина, гледаш дали ще се измести грешката. Според зависи от резултата - мисля че Akima продава съвместими бобини втора употреба в раздела за продажбите на форума, или 140 лева за нова "Denso", 70-80 леа за Magneti Marelli. За съжаление не са безсмъртни, въпреки че са с доста дълъг живот.
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 28 Апр 2023 17:39
от beefeater
Благодаря за съветите, ще пробваме първо с почистване на контактите, може да сложа и малко диелектрична грес.
Дано само тази бобина да е дала фира. Моята кола е със същия двигател и сменях свещи на 160хил.км, като скоро наближавам 250хил.км и ще ги сменям пак. Не че бобините ще са безсмъртни, но със сигурност амортизацията е по-малка с правилни и навременно сменени свещи.
Както и да е. Ще споделя крайния резултат след поне месец.
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 28 Апр 2023 18:43
от mapamop
beefeater написа: ↑28 Апр 2023 17:39
почистване на контактите
като "духаш" със контактен спрей конекторите, или извади гумените уплътнители, или се подсигури контактния спрей да не стига до тях - намокриш ли ги със контактния спрей стават три пъти по-големи и тоя конектор няма вкарване, без да скъсаш уплътнителя. Ако все пак успееш да ги претрепеш ми драсни едно лично да ти потърся в гаража да смениш. Не ме питай откъде го знам това, че се раздуват и колко големи стават

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 20 Май 2023 21:40
от beefeater
Почистихме внимателно конекторите и разменихме бобините на втори и трети цилиндър. Още на следващия ден грешката се премести на третия цилиндър.
Сменихме проблемната бобина с нова на Hella (80 лв) и 3 седмици и 700 км по-късно бащата не се е оплакал.

P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 21 Май 2023 12:20
от Akima
Не разчитайте много на Hella и подобните в този ценови клас - опитът показва, че само при големи късметлии изкарват над година.
Ако автомобилът има ГИ късметът намалява драстично заради температурното натоварване на цил.глава.
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 21 Май 2023 12:43
от gena_bs
Тази марка май стана по-зле от останалите опаковчици? Или греша?
Едно време бяха водещи в осветлението за автомобили, сега марката се вижда на всякакви електрически и електронни модули.
Да не са фалирали и само да държат запазената марка като AEG, AKAI и подобните им бивши гиганти?
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 21 Май 2023 14:23
от beefeater
И аз съм скептично настроен към по-евтините алтернативи като Hella (made in China), но крайното решение си го взима собственикът. Кара се на бензин, ще видим колко ще издържи. Ако сдаде багажа, ще споделя
Иначе аз съм все още с оригиналните бобини на почти 250 хил. км, от които 90 на газ, което е доказателство за качеството на оригинала.
А доколкото знам, Hella си е все още немска собственост със сериозен принос към автоиндустрията в Германия, но са си изнесли голяма част от производството в Китай. Ползвал съм H11 крушки, същото незадоволително качество като Osram или Philips.
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 21 Май 2023 15:24
от gena_bs
С Hella всичко е ясно: Faurecia > Forvia Group > Stellantis!
До което се докопат жабарите му разказват играта!
https://www.faurecia.com/en/newsroom/fa ... %20for%20c.
https://en.wikipedia.org/wiki/Faurecia
https://www.forvia.com/
До къде ни доведе EU -
https://www.stellantis.com/en (PSA, Chrysler, Fiat, язък за Opel) едва ли не са водещите в автомобилния свят!
P0352 Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction - въпрос относно бобина
Публикувано на: 21 Май 2023 19:40
от ivanhromek
beefeater написа: ↑21 Май 2023 14:23
И аз съм скептично настроен към по-евтините алтернативи като Hella (made in China), но крайното решение си го взима собственикът. Кара се на
Имам негативен опит с Hella. Osram или Sonepar (мисля че е чешка марка) е по-добре.