Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Алтернаторът е ремонтиран един път преди години. Сменени лагери, шлайфани пръстени и монтирани афтърмаркет реле регулатор и четки.
Вчера следобед, след като запали колата лампата за зареждане остана да свети. Погледнах волтметъра, показва 12 волта при работещ автомобил. Чукнах го по корпуса два пъти, но няма промяна.
До сега след ремонта винаги е започвал с 14.5 волта и не е имало проблем.
Възможно ли е да спре да зарежда изведнъж от нещо дребно като четки или реле регулатор, или да купувам нов или друг?
Вчера следобед, след като запали колата лампата за зареждане остана да свети. Погледнах волтметъра, показва 12 волта при работещ автомобил. Чукнах го по корпуса два пъти, но няма промяна.
До сега след ремонта винаги е започвал с 14.5 волта и не е имало проблем.
Възможно ли е да спре да зарежда изведнъж от нещо дребно като четки или реле регулатор, или да купувам нов или друг?
Carina E 4AFE LB 1992
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Регулатора като пробие няма кой да проведе тока нататък по мрежата. Четките не издаваха ли разни жални звуци като свършат?
Другият вариант е да е прегоряла някоя намотка - всичко ще е тихо и безоблачно, но няма да има ток.
Не знам на този как му е устройството, но Астрата спираше да зарежда заради едно тънко контролно кабелче (по спомен маса към купето), и лампата светеше съвсем слабо на моменти че не зарежда, а накрая си светваше както трябва.
Другият вариант е да е прегоряла някоя намотка - всичко ще е тихо и безоблачно, но няма да има ток.
Не знам на този как му е устройството, но Астрата спираше да зарежда заради едно тънко контролно кабелче (по спомен маса към купето), и лампата светеше съвсем слабо на моменти че не зарежда, а накрая си светваше както трябва.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Не знам, регулаторът е с три кабела, отделно има плюсов кабел към акумулатора.
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20230223_091021_Chrome.jpg (257.42 KiB) Преглеждано 2775 пъти
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Ако на някой му е интересно, смених реле регулатор и проблемът е решен. Четките и пръстените бяха в добро състояние. На тази кола с 4афе и рама JT има достъп без да се сваля алтернатор. Необходимо е да се свали ремъка и да се изтегли максимално нагоре алтернаторът.
- Прикачени файлове
-
- 20230223_151303.jpg (1.12 MiB) Преглеждано 2726 пъти
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Браво - бързо си се оправил... Относно четките и пръстените - на времето имах скъсан кабел към пръстена (т.е. - равнозначно на износена четка), и за мое огромно учудване - нямаше никаква сигнализация...
Като бях поразгледал схемата, ми бе станало ясно защо - реално контролера не отразява такава грешка, защото вижда по-ниско напрежение, ама подава по-голямо напрежение на възбуждането и си мисли, че всичко е ОК... Това, че има напрежение, но няма ток през възбуждането него не го интерсува
Като бях поразгледал схемата, ми бе станало ясно защо - реално контролера не отразява такава грешка, защото вижда по-ниско напрежение, ама подава по-голямо напрежение на възбуждането и си мисли, че всичко е ОК... Това, че има напрежение, но няма ток през възбуждането него не го интерсува

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Да, гадничко е да не зарежда и лампата на таблото да не свети. На ладите с механично реле се получаваше така-скъсаш ремък, нищо не свети, а температурата расте.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Новото реле работи малко странно. Първо за 20 минути работа на място не само на празен ход зареди толкова много акумулатора, че тази сутрин преди палене беше на 12.7 волта. Нещо, което преди ставаше само след дълго пътуване.
Тази сутрин, при 5 градуса започна да зарежда от 14,7 до 15 волта. Като позагря, на обороти 13,5 13,8 с фарове и парно, до 2000 оборота 14,7,а над 2000 14.4 до 14,5.
Старото поддържаше постоянно със стабилни стой ости между 14 и 14,5.
Тази сутрин, при 5 градуса започна да зарежда от 14,7 до 15 волта. Като позагря, на обороти 13,5 13,8 с фарове и парно, до 2000 оборота 14,7,а над 2000 14.4 до 14,5.
Старото поддържаше постоянно със стабилни стой ости между 14 и 14,5.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
За мен няма нищо странно в поведението - зарежда що годе нормално...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Ще го наблюдавам да не презарежда. Предполагам, че като улегнат четките, все пак са сваляни, ще започне да се държи по-стабилно.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Предполагам като се покачат температурите, зарядното напрежение ще спадне... Поне така бе на 'умният контролер' на Джипа (там имаше индикация на напрежение в менюто, затова го споменавам) - зимата понякога показваше и 15В, а лятото - 13... Което е логично де.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
12.7-12.8V е нормално напрежение на изправен акумулатор. Ако не греша, трябва да е между 2.12 - 2.2V/клетка.
Старото реле просто отдавна не е било изправно и сега стойностите ти се струват странни.
Старото реле просто отдавна не е било изправно и сега стойностите ти се струват странни.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Явно е така, благодаря за полезните мнения.
Carina E 4AFE LB 1992
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Привет на всички, и аз ще трябва да прегледам алтернатора. Нашите каринки все още се държат, което е похвално. Твоя алтернатор Денсо ли е колега, че при мен е Бош? Да не объркам нещо
Carina 2.0 GLI - 94
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Алтернатор Карина Е, спря да зарежда.
Denso е. При Бош не става на място без сваляне, но не го твърдя от личен опит, колата е на приятел английска сглобка.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта