Колата е Ярис 1,33 100коня 2010г. и върви без проблем и не гори повече от нормално /7-9градско, 4-5 извън града/. Грешката, за да не търсите, е за богата смес,причинена най-вероятно от дефектен кислороден датчик-този на колекторите преди катализатора.
От 3 години обаче се боря с нея. В началото я триех, но до 50-100км тя се появяваше отново. След това смених оригиналния О2 сензор с китайски и грешката зачести. Спрях да се занимавам да я трия и повече от две години карах така. Сега обаче ми влезе отново мухата в главата да я махна и поръчах уж добър сензор на NTY точно за модела, но и с него след 20-на км. чека светна. Сега вече не знам накъде да хвана - имам възможност да върна новозакупения и се чудя да доплатя ли още малко за баш оригиналния DENSO DOX-0510 и да се надявам тъпия чек да изгасне? Появява се най-често при отнемане на газта и движение с двигателна спирачка за няколко секунди, като /вероятно/ тогава светва, защото според едно клипче в тубата, ако в продължение на няколко секунди датчика дава под 2,61 волта /май-така беше/ и праща сигнала и чека светва. Светва само на загряла кола. От един познат чух,че японските коли са много капризни на точния модел кислороден сензор... не знам дали е така.
Четох за евентуални други по-малко вероятни причини за тази грешка - да смуче въздух или проблемни инжектори, но при мен тези неща са проверени и ги няма.
Всеки съвет е добре дошъл!
