Регулировка на дроселовата клапа при 4E-FE
Публикувано на: 22 Сеп 2007 14:40
При Корола 1999 год с двигател 1332 куб. см (4E-FE) имам следния казус:
Няколко пъти въртях винта, който ограничава до къде да се върне дроселовата клапа. Причината беше опит да вдигна твърде ниските обороти. Посредством незначително отваряне на дроселовата клапа вдигам малко оборотите, но след изминаване на 10-20 км оборотите отново падат, т.е. никакъв ефект от въртене на този винт. По-късно се усетих, че ECU (компютъра) всеки път отново намалява оборотите. Явно съвсем напразно съм въртял този винт. Накрая оставих винта в такова положение, че дроселовата клапа да не се удря при нейното отпускане, т.е. Развих винта, отпуснах докрай дроселовата клапа и после направих 1 оборот затягане след докосване на дроселовата клапа.
Сега се питам дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение? Не съм наясно с TPS-а и не знам какво да правя. Двигателя работи нормално, но при подаване на газ усещам едно съвсем слабо заглъхване за момент, след което оборотите се увеличават.
П.П. Сега като прочетох мнението си, се чудя защо не мога да се изразя по-правилно. Надявам се да ме разберете правилно, въпреки, че не съм се изразил съвсем правилно.
Няколко пъти въртях винта, който ограничава до къде да се върне дроселовата клапа. Причината беше опит да вдигна твърде ниските обороти. Посредством незначително отваряне на дроселовата клапа вдигам малко оборотите, но след изминаване на 10-20 км оборотите отново падат, т.е. никакъв ефект от въртене на този винт. По-късно се усетих, че ECU (компютъра) всеки път отново намалява оборотите. Явно съвсем напразно съм въртял този винт. Накрая оставих винта в такова положение, че дроселовата клапа да не се удря при нейното отпускане, т.е. Развих винта, отпуснах докрай дроселовата клапа и после направих 1 оборот затягане след докосване на дроселовата клапа.
Сега се питам дали е необходимо да се регулира хода на дроселовата клапа, след като съм въртял ограничаващия винт и не съм запомнил неговото първоначално положение? Не съм наясно с TPS-а и не знам какво да правя. Двигателя работи нормално, но при подаване на газ усещам едно съвсем слабо заглъхване за момент, след което оборотите се увеличават.
П.П. Сега като прочетох мнението си, се чудя защо не мога да се изразя по-правилно. Надявам се да ме разберете правилно, въпреки, че не съм се изразил съвсем правилно.