Страница 1 от 1

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 04 Окт 2022 23:08
от tstephanov_
Здравейте компания,

Накратко, сменяйки свещите, ми изникнаха два въпроса(лаик съм).
1) Сравнявайки старите и новите свещи, има осезаема разлика в отстоянието от електрода. Двата модела са по "книжка" ( дават им отстояние от 0.8 mm. ):
- нова - DENSO K16R-U;
- стара - NGK BKR5EYA.
Та, електрода се "захабява" с времето и това води то тази разлика, или ... ?
Бележка: нямам представа кога сменяни от предишният собственик. При нас Ярко е от ~60k км. и признавам, смяната на свещи я бях пренебрегнал сериозно. Та, старите са на поне 60к.
IMG_4779_25P.jpg
IMG_4779_25P.jpg (79.82 KiB) Преглеждано 2422 пъти
2) В леглата на 1-ви и 3-ти цилиндри, има по малко масълце ( снимката е от 3-ти, като на 1-ви е повечко - като мини локвичка, но не-достатъчно, че при отвиване, да потече в цилиндъра ). Т.к. не съм попадал до момента на такава ситуация, резулатите от кратко търсене ( не конкретно за Тойота ) сочат като значително вероятна причина -> гарнитура капак на клапани. Звучи ли Ви смислено ?
IMG_4781_25P.jpg
IMG_4781_25P.jpg (80.84 KiB) Преглеждано 2422 пъти
Извинявам се предварително, т.к. признавам, не съм се ровил из форума за теми и по двата въпроса.

Благодаря Ви предварително :thumbsup: ...

Лека седмица на всички ;) ...

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 05 Окт 2022 07:32
от mapamop
На Авенсиса решението беше елементарно:
Запушен клапан на картерната вентилация
Сменена гарнитура на капака на клапаните. Беше скъсана в зоната на уплътнението около отвора на свещите.
Симптоми:
Масло по ръба на капака на клапаните
Масло в леглата на свещи и бобини
Омаслени краища на двата маркуча за вентилацията на маслените пари.
Спукан маркуч на картерната вентилация
"Кюфкащ" звук и освобождаване на налягане при отворена капачка. Не изчезна, но е значително по-слабо изразен.
Гарнитурата беше от рода на 30 лева. Клапана го изчистих със спрей за карбуратори и компресора.

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 05 Окт 2022 07:55
от mfandakov
И.. да ...запалителните свещи се " износват".за това се увеличава и разстоянието между електрода и масата.

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 05 Окт 2022 10:17
от Akima
Това ви трябва:

Изображение

Свещите отдавна са били за смяна...

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 05 Окт 2022 10:28
от alvanovo
Постави иридиеви свещи.

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 05 Окт 2022 14:41
от tstephanov_
Здравейте, на всички,
mapamop написа: 05 Окт 2022 07:32 На Авенсиса решението беше елементарно:
Запушен клапан на картерната вентилация
Сменена гарнитура на капака на клапаните. Беше скъсана в зоната на уплътнението около отвора на свещите.
Симптоми:
Масло по ръба на капака на клапаните
Масло в леглата на свещи и бобини
Омаслени краища на двата маркуча за вентилацията на маслените пари.
Спукан маркуч на картерната вентилация
"Кюфкащ" звук и освобождаване на налягане при отворена капачка. Не изчезна, но е значително по-слабо изразен.
Гарнитурата беше от рода на 30 лева. Клапана го изчистих със спрей за карбуратори и компресора.
От изброените тук неща, изглежда да е сходна ситуацията и при мен:
- Масло по ръба на капака на клапаните - ИМА;
- Масло в леглата на свещи и бобини - ИМА ( при 2 от 4 );
- Омаслени краища на двата маркуча за вентилацията на маслените пари. - краят от към двигателят, нали е това(снимката е примерна):
Pic1.jpg
Pic1.jpg (168.49 KiB) Преглеждано 2324 пъти
Ако да, при нас има омасляване върху капака на клапаните в тази зона и излгежда да е от там;
- "Кюфкащ" звук и освобождаване на налягане при отворена капачка. Не изчезна, но е значително по-слабо изразен. - капачка за доливане на масло? Инак, не ми говори нищо такъв звук - явно няма :) ...
- Гарнитурата беше от рода на 30 лева. Клапана го изчистих със спрей за карбуратори и компресора. - разбрано, ще се почисти, а гарнитурата ще бъде сменена.

mfandakov написа: 05 Окт 2022 07:55 И.. да ...запалителните свещи се " износват".за това се увеличава и разстоянието между електрода и масата.
Благодаря

Akima написа: 05 Окт 2022 10:17 .... Свещите отдавна са били за смяна...
Определено мой пропуск тук.
alvanovo написа: 05 Окт 2022 10:28 Постави иридиеви свещи.
При следваща смяна(или по-скоро), ще го имам в предвид. Благодаря за съвета(за полезността, ще поразровя в нет-а).



Благодаря на всички Ви за бързото включване. Подозренията потвърдени, пристъпваме към скорошни действия. Т.к. резултатът ще отнеме време(за масълцето в леглата иде реч), ще драсна със забавяне по нататък ...

Приятна и успешна седмица на всички ;) ...

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 05 Окт 2022 15:16
от mapamop
tstephanov_ написа: 05 Окт 2022 14:41 Инак, не ми говори нищо такъв звук
"Пуф-пуф-пуф", наподобяващ парен локомотив, във протяжен ритъм и съвсем добре чуваем, като отвиеш капачката за доливане на маслото, особено на съвсем стоплен до работна температура мотор и в работещо състояние. Нормално е да има картерно налягане, което да излиза през отворената капачка и на заносените ни вече 15-20 годишни мотори е очаквано да си е повечко.

Картинка по метода на налучкването (по-конкретна с номер на рама):
Screenshot 2022-10-05 151506.png
Screenshot 2022-10-05 151506.png (123.61 KiB) Преглеждано 2312 пъти

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 05 Окт 2022 15:27
от tstephanov_
mapamop написа: 05 Окт 2022 15:16 Картинка по метода на налучкването (по-конкретна с номер на рама):
......
Разбрано, добих представа :thumbsup:
Тази(и твоята - надявам се нямаш против на Ти) схемички, отговарят на подредбата при мен, та, ще го погледна:
Pic2.jpg
Pic2.jpg (65.22 KiB) Преглеждано 2309 пъти
Хубав ден ;) ...

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 05 Окт 2022 22:23
от max-2
Тези свещи по-горе на снимките са сигурно на160 хиляди, не на 60. tooth.gif

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 06 Окт 2022 13:08
от toyota777
имах същия ярис със същия двигател и там течеше
затегнах болтовете по средата на капака на двг и се оправи.
пробвай, ако не стане сменяш гарнитурата или си караш така маслото не е проводник няма да изгори бобина
сложи си иридиеви свещи НГК 100К минах с такива като нови бяха 1,1мм си беше луфта
карай и си свиркай нищо и няма на колата, ярис1 е железен (моя беше японска сглобка с J рама) :thumbsup:

после взех втория ярис 2007г. и се почна: задни главини ,компресор климатик , динамо , лагер на съединителя (х2 пъти съединител правих) разход 10/100 бензин и масло започна да харчи, въпреки че го сменях на 10К с 5в30 пълна синтетика подгрявах двигателя и пак нищо ... абе дачия .. и скоростите включваше като камаз dry.gif , на дизайн още е актуален и красив ама си е боклук, радвам се, че го продадох cool.gif

картерната вентилация се проверява с презерватив или балон на тръбата за щеката за маслото, ако надува чистиш или сменяш вентила. трябва да има отрицателно налягане да смуче въздух :thumbsup:

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 06 Окт 2022 14:17
от tstephanov_
toyota777 написа: 06 Окт 2022 13:08 имах същия ярис със същия двигател и там течеше
затегнах болтовете по средата на капака на двг и се оправи.
пробвай, ако не стане сменяш гарнитурата или си караш така маслото не е проводник няма да изгори бобина
сложи си иридиеви свещи НГК 100К минах с такива като нови бяха 1,1мм си беше луфта
карай и си свиркай нищо и няма на колата, ярис1 е железен (моя беше японска сглобка с J рама) :thumbsup:

после взех втория ярис 2007г. и се почна: задни главини ,компресор климатик , динамо , лагер на съединителя (х2 пъти съединител правих) разход 10/100 бензин и масло започна да харчи, въпреки че го сменях на 10К с 5в30 пълна синтетика подгрявах двигателя и пак нищо ... абе дачия .. и скоростите включваше като камаз dry.gif , на дизайн още е актуален и красив ама си е боклук, радвам се, че го продадох cool.gif

картерната вентилация се проверява с презерватив или балон на тръбата за щеката за маслото, ако надува чистиш или сменяш вентила. трябва да има отрицателно налягане да смуче въздух :thumbsup:
Здрасти,

благодарско много за мнението ...

Ние сме "френска" сглобка ( сайтове за разчитане на VIN ) ...

Картерната вентицалия ще я проверя днес малко по-късно ...

За свещите, луфтовете са 2(от това, което намерих като информация), но за нашият двигател(2SZ...), "казват" 0,8мм. Но, като гледам(съдейки по старите свещи blush.gif), няма да е дерт, да се пробва и с такива с повечко луфт.

Истината е, че от изброените от теб неща правени по MK2 и ние се вписваме с някои от тях:
- задна дясна главина(миналата година)- не беше някакъв проблем, но започна да се чува. В сервиза, не вярваха че е от нея, когато им я оставях, но се оказа тя ...;
- алтернатор - точно за Коледа 2021 :) ( 23.12 );
- съединител сменен преди ~9k - бил се вкопал лагера, самите дискове сравнително запазени. Резултат, скоростите "почти" бяха спрели да влизат - гасил съм на няколко пъти, за да включим и потеглим. Нооо, така не се "караше", та го сменихме на бързо ... В интерес на истината, трудното(почти невъзможно на моменти) превключване се появи много драстично рязко, за 3-4 дни ... ПРеди това, имаше само леки "намеци"' ...

За разход и масълце, да чукнем на дърво, сме бетон ...

НО, всичко по-горе, определено го отдавам на 220к, които е навъртял Ярко ... С две думи, консумативи ...

Прекрасен ден на всички и със здраве ;) ...

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 19 Окт 2022 11:42
от Оги
На тез свещи след 2 масла ако можеш направи реглаж, а на третото- смени с нови. Така виждаш какво става около местата им- с иридиеви ще пропуснеш това за 100 х.км.

Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им

Публикувано на: 19 Окт 2022 18:09
от tstephanov_
Оги написа: 19 Окт 2022 11:42 На тез свещи след 2 масла ако можеш направи реглаж, а на третото- смени с нови. Така виждаш какво става около местата им- с иридиеви ще пропуснеш това за 100 х.км.
Здравей,

Благодаря за съвета. Така или инак, смяна на свещите по "график", се прави на 2 години или 35-40к километра. Та, "на 3 масла, едни свещи" звучи резонно ( тук изключваме иридиевите ). Просто неглижирането им от моя страна е било сериозно, та за това са и старите са в този им вид.

Хубав следобед ;) ...