Highlander 2016 - Aisin U600E
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от angelina » 14 Сеп 2022 15:01
Възможно ли е Toyota Highlander 2016 с Aisin U600E да има бавни скорости или е преминал към контролирано/ равномерно/ пребоксуване на съединителя ?
angelina
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Новата RAV4 XA50 /2019 - / - обща дискусия
Мнение от slowtraveler » 14 Сеп 2022 17:37
За какъв съединител говорите при АСК?


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от angelina » 19 Сеп 2022 13:51
Но аз не зная как става този момент. Затова питам. А тази скоростна кутия се монтира в 29 модела и 3 или 4 марки. Та затова питам , защото точно Хайлендър не е важно утжчнение в случая, а скоростната кутия, пък било то и в Рав4. Затова.
angelina
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от slowtraveler » 19 Сеп 2022 14:07
Щом не знаете начина на действие на 'стандартните' АСК - малко теория...
Предаването на въртящият момент от коляновият вал към скоростната кутия става чрез така нареченият хидротрансформатор... Който 'засилва' течност през една турбина, а друга, съседна турбина се увлича от движещата се течност...
При стандартния хидротрансформатор ВИНАГИ има приплъзване (това е и част от причините за повишеният разход на автомобилите със стандартни АСК)...
Чисто хидродинамична особеност на хидротрансформатора е, че при по-голямо приплъзване (разлика в оборотите на входящият и изходящият вал) хидротрансформатора 'печели' въртящ момент до около 2.5 пъти...
Бавните скорости на всички автомобили 'се превключват' - щом нямате бутон или ръчка LOW/HIGH, то нямате и бавни... Бързите/бавните скорости обикновено не са функция на скоростната кутия, а на раздатката (или демултипликаторна кутия според начина на изпълнение)..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от BOz » 19 Сеп 2022 14:50
Така написано излиза, че няма такъв, на който може да му "заключиш" входа и изхода.
А точно това си мисля, че е станало при колегата. Колата е достигнала някакъв праг на скорост/товар, в който момент торка се е отключил, скоростта е паднала, минала е в "умножител" на въртящия момент и това е помогнало за завършване на пътешествието. Кристалната топка ми го показа.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от slowtraveler » 19 Сеп 2022 15:13
Колкото по-голям е исканият въртящ момент (товара) - толкова по-голямо е приплъзването (да, навярно терминът не е правилен, защото няма плъзгане между повърхности) и от там - увеличаването на въртящият момент на изхода...
Дори и при съвременните хидротрансформатори при такива условия винаги има 'приплъзване' - 'заключването' на хидротрансформатора се ползва само при 'икономичните' режими - при по-високи предавки с установен режим (не в момента на превключване на предавки)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от angelina » 19 Сеп 2022 16:51
Та, Дали е нужно, когато потеглям рязко, да я оставя да се завъртят леко колелата и тогава да натискам или направо от място може да се натиска да тръгва ?
Моля да ми дадете съвет тук, защото се уча да я карам тая GSU55 Aisin-U660F но без да знам какво прави, няма да стане.
Много въпроси, но всъщност ситуацията е една за хидротрансформатора . / моля да не се хваща някой за последното ми изречение, а да схване главната мисъл в написаното- Моля! /.
angelina
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от slowtraveler » 19 Сеп 2022 20:43
Да... Ако не се смята амортизацията на маслото (затова и се сменя редовно, следи се нивото му ПРИ ПРАВИЛНАТА ТЕМПЕРАТУРА и т.н.)...
Няма смисъл да изключваш на светофар...
Няма смисъл да чакаш да 'тръгне' преди да натиснеш газта - ситуацията е една и съща за хидротрансформатора...
Дали е нужно да потегляш рязко - не е. Всяко излишно натоварване на техниката я амортизира по-интензивно

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от BOz » 21 Сеп 2022 14:10
Не съм съгласен, глобално. В "съвременните" (каквото и да означава това, поне от последните 2 десетилетия), торка винаги се стреми да се заключва. Отключен стои при ниски предавки и първоначално тръгване, или при стартиране от място и огромен товар. Отиде ли вече към 3-та и по-висока предавка почти винаги се заключва максимално. Все едно караш ръчна кутия. Изключвам междинни отключвания при смяна на предавки и такива неща.slowtraveler написа: ↑19 Сеп 2022 15:13 Стандартните хидротрансформатори нямат 'заключване'... Т.е. - няма 'отключване' - той винаги приплъзва (в смисъл - има разлика между оборотите на входа и на изхода им)...
Колкото по-голям е исканият въртящ момент (товара) - толкова по-голямо е приплъзването (да, навярно терминът не е правилен, защото няма плъзгане между повърхности) и от там - увеличаването на въртящият момент на изхода...
Дори и при съвременните хидротрансформатори при такива условия винаги има 'приплъзване' - 'заключването' на хидротрансформатора се ползва само при 'икономичните' режими - при по-високи предавки с установен режим (не в момента на превключване на предавки)...
BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2022 14:23

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от BOz » 21 Сеп 2022 14:26
Ами написал си, че не се заключва и има приплъзване. Производителите се стремят да го заключат на макс още на минимална предавка. Примерно на Опела ми това ставаше на 20 км/ч и там заключва 1:1. И започваш да караш колата като с ръчна кутия, а разликата между вход от ДВГ към вход в кутия става при едни и същи обороти.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2022 14:35
При тръгване, превключване и т.н. торк-конвертора не е заключен...
На Джипа заключване ставаше при нормален режим след около 40-50км/ч и по спомен - над 3-та предавка... В спортен режим заключването ставаше доста по-рядко, при по-висока скорост, без ускорение и т.н.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от BOz » 21 Сеп 2022 14:46

Торка ще стои в контролиран приплъзващ режим заради дъмпинг характеристиките в силовото предаване. Но обикновено разликата е в малък брой обороти, а не в отключен режим,за да имаш множител при 2000 оборота разлика вход-изход. Последните поколения торк конвертори вкарват и огромни дъмпери в тях, че дори премахват нуждата от дъпери по кардана, примерно. Като там вече и дъмпинг приплъзване не е необходимо. Ама подробности...

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 373 пъти
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2022 15:02

Да, чисто хидродинамично дори и да не го заключиш, идеята на хидротрансформатора е максимално да изравни оборотите на входа и на изхода

Затова и на времето са били без всякакво заключване.... Сега покрай еко-нормите и високите горива нещата изглеждат друго-яче

В Еко режим дори понякога се усещаше 'заключването' (при малко по-интензивно ускорение) и то пак - след 2-3 предавка...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- angelina
- Мнения: 64
- Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
- Получена благодарност: 1 път
Highlander 2016 - Aisin U600E
Мнение от angelina » 02 Окт 2022 21:32
Потеглям си лекичко и после натискам..
Като чакам на границата и работи на място, изключвам на N та да се освбоди празния ход на двигателя ( с по-малки инжекторни времена на празен ход)
И от време на време, източване и доливане на същото количество масалце ( при еднакви температури) . т.е да е бързо и лесно. Това така са 2л масло . Иначе по процедурата която Akima ми предостави, подмених 4л Toyota ATF WS от максималните 5.8л Но, не мисля, че си заслужава процедурата, освен , ако не е след покупка на старо. Някъде четох, че се подменя напълно пли 60хил км. На друго място четох, че не се подменя, а е доживот. Т.е до живота на скоростната кутия Aisin U660( което е тъпо).
angelina
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта