Страница 1 от 2
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 14 Юли 2022 19:26
от embata_toyota
Здравейте колеги,
Пускам тема с въпрос към вас относно няколко проблема, които са описвани в някои други теми, но не и с едновременни симптоми.
Накратко колата е Рав 4 - 2008 - Д-4Д 136кс. като преди 1800км е минала пълно обслужване и проверка в специализиран сервиз.
Имам запазен час за проверка на тези проблеми (три може би взаимно свързани), но ще се радвам да получа мнение и от вас.
1) Няколко пъти колата ми изгасна на светофар (два за 1000км.) като работеше без никакви проблеми (стандартно изреди всички сигнализации на таблото като Check VSC System / Check 4x4 system / Check engine system ) - палиш и никакви симптоми за проблем.
2) Загуба на мощност до 2000об. като след рестарт на двигателя всичко си идва на място (последните 200-300км след обслужването), направи го 3-4 пъти.
3) Два пъти ми излезна грешка "low pressure oil" преди да загасне, като веднъж беше под наклон, а другия път след вдигане на 3000об. и освобождаване от скорост (опитах отново да го предизвикам но не стана

). И двата пъти след рестарт на двигателя всичко се оправя. Маслото е на макс, на диагностика няма абсолютно никакви грешки по равката.
Автомобилът има записан час за проверка на налягане на маслото и оглед (евентуално може би ще сменят и датчика) , но силно ме съмнява да намерят нещо. Това е доста дразнещо и за това търся съвет. От всичко изчетено заподозряни са SCV, EGR, вакууми,но може ли да са обвързани тези проблеми? Трябва ли силно да се притеснявам за сериозен ремонт, защото не съм запознат много с тези проблеми
Добавям,че колата имаше ДПФ,който се оказа проблемен и беше премахнат софтуерно и хардуерно 200км след закупуването в добър сервиз (занимават се само с това). Няма никакви пушаци след тяхната намеса, както и се свързах с тях за проверка дали тези проблеми не са свързани с премахването на филтъра. Ами казаха,че не са
Поздрави на всички и благодаря предварително за всеки съвет!
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 14 Юли 2022 19:35
от mapamop
Цедката в картера гледана ли е?
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 14 Юли 2022 19:40
от embata_toyota
Не, това предложих да направят след прочетеното тук, но ми казаха първо да замерят налягането и да видят датчика.
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 14 Юли 2022 20:10
от veso_hds
На колко хил. км. е колата.Възможна причина е SCV.Симптомите, които си описал, водят натам.
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 14 Юли 2022 20:16
от embata_toyota
Колата по километраж е на 180 000км. 2019 е била на 170 000км, но не е карана (евентулно

) Ако е върната не е повече от 50к.
Възможно ли е и трите симптома да са на SCV? Ниското налягане на маслото излиза точно преди да загасне самостоятелно за 1сек. Пали и нищо - поне грешка да записваше.
Колата върви доста прилично, като може би си въобразявам,но когато е студена е по-мудна. Студения старт е безпроблемен, забелязах веднъж оборотите да са малко по-високи от нормалното при загрял двигател (може би до първото превключване на скорост). Няма видим ход на стрелката (за неравномерни обороти).
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 14 Юли 2022 20:46
от veso_hds
SCV се хващат трудно, често не дават грешки при диагностика.Като гледам километрите, вече са си за смяна( при теб май е един клапана).Това на първо четене.
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 14 Юли 2022 21:56
от mapamop
В сервизното ръководство за модела и съответния двигател има диапазон на приемливи стойности, които излизат на техстрийма. Закачете я на техстрийм и сверете стойностите които излизат с тези от ръководството. Започнете от там - колкото и индиректно да изглежда. Ще ви изчисти част от картинката и най-малкото ще ровите по-малко детайли.
На тоя мотор, мисля че излизаха target common rail pressure и common rail pressure стойности. SCV или хлабави дюзи ще ви направят разлика над +/-10% по спомен (това ми се върти по спомен като допуск).
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 15 Юли 2022 11:22
от slowtraveler
embata_toyota написа: ↑14 Юли 2022 19:40
но ми казаха първо да замерят налягането и да видят датчика.
Подкрепям - почва се от малкото и лесно за проверка - да се види дали информацията е коректна...
Ако няма налягане - тогава вече се почва 'разглобяването'

Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 15 Юли 2022 20:11
от memorex
Твърде вероятно е да е от SCV ,който е един в случая.От това ,че остава в неправилно положение,което става на случаен принцип и не може лесно да се хване,двигателя гасне и се задейства "коледната елха" и при падане оборотите логично пада и налягане масло за да излезе грешка "LOW OIL PRESSURE".
Трудно или за хващане ще кажат мастерите но този SCV преди да извика за смяна обикновено си сменя цвета( посинява метала от прегряване).
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 16 Юли 2022 10:10
от embata_toyota
Здравейте отново,
Вчера това се замислих,което е написал колегата memorex, а именно да изписва тази грешка поради падането на оборотите и загубата на мощност. Бях с колата цял ден, като два-три пъти ми изгуби мощност. Прави го само на ниска скорост и ниска предавка- или до 1-ва, или м/у 1-ва и -2-ра. Загуби ми мощност до 2000об., след гасене и палене се оправи. Доста е неприятно и с нетерпение чакам да я вземат за проверка.Говорих с майсторите и за сега ше измерят само налягане на маслото и датчик, което не ме зарадва , защото после ще чакам нов час

.
Намерих още един човек, с който ще се видим веднага след горепосочените майстори за да проверим дали ще хване scv или нещо друго…
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 17 Юли 2022 17:14
от urb
На ниски обороти пада налягане на маслото при проблеми с лагерите и помпата. Най-вероятно си за смяна на основни и биелни лагери. Все пак колата е 2008ма и не си първи собственик. Спокойно може да е милионник. Дизел се взима на запад да се кара. Бензиновите са за до магазина.
Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 17 Юли 2022 17:45
от embata_toyota
Urb, това със замерване на налягане на мотора ще се хване или?
Колата няма никакви симптоми за толкова лош ремонт,а и както написах по-горе беше проверена за последно обслужване на 170 000 км в тойота през 2019 (до тогава има история там) - сигурен съм, че не е милионник

Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 21 Юли 2022 15:26
от embata_toyota
Провериха изцяло колата и всичко е перфектно и в норми.
Остава тази вечер за смяна на датчика, смяна на горивен филтър и чистене на ЕГР.
Ще пиша, ако има развитие

Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 21 Юли 2022 17:36
от ufer
Сигналът за ниско налягане е възможно най-лошата информация за един мотор. Аз бих присъствал при замерването на налягането, за да съм сигурен поне в него...

Юнашкото доверие отдавна ме напусна...

Low pressure oil, гаснене и губене на мощност D-4D
Публикувано на: 21 Юли 2022 17:48
от embata_toyota
ufer написа: ↑21 Юли 2022 17:36
Сигналът за ниско налягане е възможно най-лошата информация за един мотор. Аз бих присъствал при замерването на налягането, за да съм сигурен поне в него...

Юнашкото доверие отдавна ме напусна...
Да, напълно си прав. Написах отгоре,че я провериха и всяка стойност включително налягането са в норма.