Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Привет колеги, пускам една тема за моя проблем с антифриза, който го влача от 4 години и за момента решение нямам. Какви ли не майстори гледаха колата, но накрая си останаха само с гледане! Диагноза все още нямам.
Така, накратко колата харчи около литър, литър и малко за 10000км. За 4 години съм минал общо 60000км с тоя проблем. В началото подозренията бяха, че е тръгнала гарнитурата на главата. Понеже все още бяхме на етап само подозрения, трябваше да изчакам, за да се развие проблема в някаква посока. Е да, ама проблема не се развива. Междувременно колата доста проблемна. Не защото трябва да ѝ следя нивото на антифриза, а защото през 4-5 резервоара набива ЕГР грешки, чатпат турбо грешки и така 4 години. И други комън рейл мотори съм карал, но такова капризно чудо за мотор не съм имал, нито чул някой да има. Междувременно разхода на атифриз си седи константа. За да допълня картинката само ще спомена, че дюзите са рециклирани, мотора разход на масло НЯМА и нафта не съм пробвал да зараждам само от Луната.
Така, имам следната теория и ако може ме поправете ако греша някъде. Изглежда, че щом като за толкова време нещата с рахода на антифриз си стоят така, е малко вероятно гарнитурата на главата да има проблем. Просто ако имаше пропуск там, вече трябваше разхода на антифриз да е доста по-висок. Повтарям, че видим теч на антифриз няма от никъде по колата. С оглед на многото грешки, които колата дава, не е ли възможно да има проблем в охладителя на отработени газове преди ЕГРа? Защо като спомена на някой майстор за тоя охладител ми казват, че там от няма как да ми проблемите? Не съм майстор, не разбирам къде греша?!?!?
ПС: Понеже знам, че във форума има будни хора и веднага ще ме попитат защо изключвам радиатора на парното като вариянт за загубата на антифриз, да кажа, че нито имам неприятна миризма в купето, нито ми се потят стъклата, нямам влага отпред в краката и тем подобни симптоми за радиатор в купето.
Така, накратко колата харчи около литър, литър и малко за 10000км. За 4 години съм минал общо 60000км с тоя проблем. В началото подозренията бяха, че е тръгнала гарнитурата на главата. Понеже все още бяхме на етап само подозрения, трябваше да изчакам, за да се развие проблема в някаква посока. Е да, ама проблема не се развива. Междувременно колата доста проблемна. Не защото трябва да ѝ следя нивото на антифриза, а защото през 4-5 резервоара набива ЕГР грешки, чатпат турбо грешки и така 4 години. И други комън рейл мотори съм карал, но такова капризно чудо за мотор не съм имал, нито чул някой да има. Междувременно разхода на атифриз си седи константа. За да допълня картинката само ще спомена, че дюзите са рециклирани, мотора разход на масло НЯМА и нафта не съм пробвал да зараждам само от Луната.
Така, имам следната теория и ако може ме поправете ако греша някъде. Изглежда, че щом като за толкова време нещата с рахода на антифриз си стоят така, е малко вероятно гарнитурата на главата да има проблем. Просто ако имаше пропуск там, вече трябваше разхода на антифриз да е доста по-висок. Повтарям, че видим теч на антифриз няма от никъде по колата. С оглед на многото грешки, които колата дава, не е ли възможно да има проблем в охладителя на отработени газове преди ЕГРа? Защо като спомена на някой майстор за тоя охладител ми казват, че там от няма как да ми проблемите? Не съм майстор, не разбирам къде греша?!?!?
ПС: Понеже знам, че във форума има будни хора и веднага ще ме попитат защо изключвам радиатора на парното като вариянт за загубата на антифриз, да кажа, че нито имам неприятна миризма в купето, нито ми се потят стъклата, нямам влага отпред в краката и тем подобни симптоми за радиатор в купето.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Възможно е гарнитурата на главата да пропуска много, много малко. Имах случай цели 3 години да дебна гарнитура, която пуска по малко антифриз в един от цилиндрите, без да смесва с масло. Е, имаше и малко мързел от моя страна...
Така че наблюдавай внимателно, рано или късно ще се прояви, а пък ако започне да надува леко маркучите, вероятно ще се обади сравнително бързо. 


- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Тези тойоти нали уж при проблем с гарнитурата, много често започват да изхвърлят антифриз при високо натоварване от тънкото маркуче, което е до капачката на разширителния съд. Дори някои са си го събирали при такъв проблем, за да го долеят отново в системата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Тест за газове в антифриза правен ли е? Тоя мотор е здрав и капризен не му отива за определение. Ако историята е неизвестна и е имало неправилна експлоатация и поддръжка е възможно да ти скъса нервите (и джоба).
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Дебна го това маркуче от години, винаги е сухо. В момента съм на етапа, в който ако го видя мокро бих се зарадвал. Поне ще знам къде ми е проблема. Наясно съм, че ремонта на мотора струва 2-3 чанти с пари.
Преди 2 години някъде е правен, отрицателен беше. Маслото го сменям на 10000км заедно с всички филтри. Колата пътува само извънградско, карам със 120-140 на 6та. За града имам друга, по-малка кола. Единственно антифриза не съм го сменил, защото навсякъде ми казват, изчакай и без друго го харчи. Съмнявам се, че може да има нещо чак толкова неправилно в експлоатацията, а по-скоро колата си има проблем.
Забравих да спомена, че колата няма номер на двигателя в талона. Т.е. изглежда, че е имало някаква интервенция по мотора някъде в чужбина. Или са сменили само блока или целия мотор. Незнам какво да я правя вече тая кола. Нито е за вторични, нито има кой да се навие да търси къде ѝ е проблема. Вариянт за продаване също има, но не се кефя на идеята да набутам някой друг в тоя филм.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Водна помпа гледана ли е?
Турбото и то мисля имаше някаква връзка с охладителната система?
Колкото и да е тривиално - малките, тънки маркучи гледани ли са всичките? Принципно антифриза оставя отлагания приличащи на варовик там където е минал. Астрата ми губеше по 200 грама антифриз на всеки 2000-2500 километра - оказа се пора в дебелия маркуч към радиатора. При гореш мотор изпуска само пари на антифриза или е толкова горещ че не успява да направи капка на асфалта пред блока. После излезе и една тапа на блока на мотора че е поохлабена - братовчедите я заляха с нещо, че беше на много криво място и за смяната ѝ трябваше да се вади мотора, и загубите на антифриз спряха.
Преди това минаха сигурно 2 години в мъки по проверки, доливания, ровичкане по казанчета, смяна на капачката на казанчето за антифриза и резултата беше нулев. Пората излезе след като измихме целия двигател и преровихме всички маркучи един по един.
Щом теста за газове е отрицателен търси от кое гумено съединение го разлива - дори и тия неочевидните. Не е задължително за да губи антифриз да има капки някъде - на горещо маркучите омекват и може да отворят пора, която после на студено стои затворена.
Турбото и то мисля имаше някаква връзка с охладителната система?
Колкото и да е тривиално - малките, тънки маркучи гледани ли са всичките? Принципно антифриза оставя отлагания приличащи на варовик там където е минал. Астрата ми губеше по 200 грама антифриз на всеки 2000-2500 километра - оказа се пора в дебелия маркуч към радиатора. При гореш мотор изпуска само пари на антифриза или е толкова горещ че не успява да направи капка на асфалта пред блока. После излезе и една тапа на блока на мотора че е поохлабена - братовчедите я заляха с нещо, че беше на много криво място и за смяната ѝ трябваше да се вади мотора, и загубите на антифриз спряха.
Преди това минаха сигурно 2 години в мъки по проверки, доливания, ровичкане по казанчета, смяна на капачката на казанчето за антифриза и резултата беше нулев. Пората излезе след като измихме целия двигател и преровихме всички маркучи един по един.
Щом теста за газове е отрицателен търси от кое гумено съединение го разлива - дори и тия неочевидните. Не е задължително за да губи антифриз да има капки някъде - на горещо маркучите омекват и може да отворят пора, която после на студено стои затворена.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Капачката на разширителния съд проверена ли е? В топлообменика след егр е възможен вътрешен пропуск и пропуснатото да се изпарява и отива в цилиндрите - количествата са много малки. (Но е малко вероятно, според мен
)

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Сложих нова капачка от ТМ Ауто. Никаква разлика няма, като със старата капачка са нещата.
Благодаря за отговора за топлообменника. Всички са на мнение, че там пропуск е малко вероятен, но след 60000км и 4 години чакане да надуе гарнитурата ми се струва, че вече никак не е лоша идея да се провери въпросния топлобменник. Незнам, аз ли нещо съм нацяло в грешка, но като питам може ли да се разглоби и да се погледне какво е положението там, получавам отрицателни отговори. Това при положение, че съм напълно наясно, че тая процедура може да е пари хвърлени на вятъра. Освен това за мен има и други насочващи фактори към теч в топлообменника - 2 различни ЕГР клапана набиват грешки без да има много сажди по тях или в колектора изобщо. Незнам, дайте мнение, бъркам ли някъде?
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
При толкова малък пропуск, дори пропуска да е в топлообменика, според мен - няма да повлияе на работата на двигателя, дори на системата за рециркулация на изгорелите газове. Така, че едва ли грешката е в резултат на подобен пропуск. Вероятно двата дефекта не са свързани. Но това са само предположения от не спец 
(Не знам какво е устройството на конкретния ЕГР - да не би да му е подведено охлаждане, към самия корпус и привод на клапана. Ако е така - може двата дефекта да са свързани.)

(Не знам какво е устройството на конкретния ЕГР - да не би да му е подведено охлаждане, към самия корпус и привод на клапана. Ако е така - може двата дефекта да са свързани.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Да, гледана е няколко пъти. Грубо казано по веднъж в годината се проверява.
Не, на тая кола няма. От или около турбото тръгва една тръба за рециркулацията на отработени газове, там по трасето преди ЕГРа има топлообменник с антифриз. Говоря по спомен и колкото съм успял да видя и разбера какво става.
Ами уж са гледани и всичко било цитирам: "Сухо на барут". Лошото е, че пред нас е панаир денонощно и няма как една гума да свалиш без да те прескачат хора. Ако теча е по малките маркучета ще ми много сложно сам да го открия. Ще трябва гараж да наемам. Но ако теча беше там, щях само антифриз да доливам, а при мен по 3-4 пъти в година ми светва и чек енджина.
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Имах случай с много леко пукнат маркуч, който при загряване изпускаше върху генерацията. По една капка. На смяна на масло доливах 500-800 мл. Не оставяше следи, случайно го открих на работеща кола на подемник с фенер. Огледай пък така.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
И при мен беше сухо на барут, ама си имаше кристализация по ръбовете им от изпарен антифриз. Отлагането много прилича на варовик, но не е съвсем бяло а е сивкаво.
Възможно е да са насложени 2 проблема.IvoKrastev написа: ↑31 Май 2022 12:50 Но ако теча беше там, щях само антифриз да доливам, а при мен по 3-4 пъти в година ми светва и чек енджина
От това гледам че има маркуч към охладителя на ЕГР-а. (VIN-a e на донор от 2007 година с 1ADFTV мотор):
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2007/av ... n-system/2
(Почти) всичките маркучи с антифриз:
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2007/av ... ter-outlet
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
Мисля, че знам точно как изглежда. Виждал съм засъхнал пропиленгликол и предполагам, че етиленгликола (автомобилен антифиз) ще е същата работа.
Точно това е мотора и годината на производство на колата. Малко снимки как трябва да изглежда охладителя: https://www.ebay.com/itm/124728669125mapamop написа: ↑31 Май 2022 13:53 От това гледам че има маркуч към охладителя на ЕГР-а. (VIN-a e на донор от 2007 година с 1ADFTV мотор):
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2007/av ... n-system/2
Довечера ще ходя да разгледам. Трябва да е под турбото някъде. Първи заподозрян е гарнитурата към мотора:
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2007/av ... 9676124020
Има ли някой идея тоя охладител от какъв матерял е направен? Малко ме съмнява да е направен от нещо яко като неръждавейка например. Защо да не може да "изгори", нали отработени газове минават оттам?
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
https://eurofrance24.com/pub/media/cata ... 729191.pngIvoKrastev написа: ↑31 Май 2022 15:44 Има ли някой идея тоя охладител от какъв матерял е направен? Малко ме съмнява да е направен от нещо яко като неръждавейка например.
По спомен отвън и на пипане изглеждаше като консервна кутия, но е по-тежък. Не е невъзможно да е корозирал или прегорял, но ми се струва трудно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 28 Окт 2018 14:03
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 2007 2.0 d-4d
Авенсис Т25, 1AD губи антифриз незнайно как и постоянно има проблеми с ЕГР
На Корола с 1AD двигател също от едно известно време има загуба на антифриз през капачката. Случва се само извънградско. Капачката е сменена с оригинална от Тойота. Изгорели газове в охладителната система няма. И решение на проблема за момента няма…
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта