Проблем с vvti системата
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
- Благодарил/а: 1 път
Проблем с vvti системата
Здравейте колеги, не успях да намеря подобен въпрос на моя, извинявам се ако вече е обсъждано.
Колата която имам е Авенсис комби 2.0 бензин/газ 2004та година.
Носих я на сервиз за реглаж на клапани и смяна на ангренажни вериги.
След смяната, двигателя стана по шумен, също така и ми светва чека в комбинация с vsc и trc off.
И преди са светвали но понеже предния собственик е махнал катализатора и знам че едната причина е тази, в компютъра на газта има заложено да чисти тази грешка и след време лампите на таблото изгасваха.
Този път обаче това не се случи, занесох я на друго място да прочетат грешката и им изписало че има 14° отклонение в разпределителните валове.
По думите на човека който ми прави реглажа и смяната съм имал проблем с vvti клапана, възможно ли е да е той или просто не са зацепили двигателя както трябва.
Нямам проблем с паленето на студен двигател както и с вървенето на колата, не се чуват гърмежи или пукания.
Колата главно я кара жената и не съм чул оплаквания, лошото е че съм командирован в друг град от около месец и нямам много наблюдения.
Не искам да се връщам пак при него понеже миналата седмица се огледах по двигателя и видях мазно и стружки от помпата за високо налягане която е закрепена на капака на клапаните и единия болт който я държи беше превъртян.
Мога ли по някакъв начин да проверя дали тази ми система работи коректно никак не ми се цепи двигател за да проверявам дали е зацепена правилно, нямам нужното свободно време
Колата която имам е Авенсис комби 2.0 бензин/газ 2004та година.
Носих я на сервиз за реглаж на клапани и смяна на ангренажни вериги.
След смяната, двигателя стана по шумен, също така и ми светва чека в комбинация с vsc и trc off.
И преди са светвали но понеже предния собственик е махнал катализатора и знам че едната причина е тази, в компютъра на газта има заложено да чисти тази грешка и след време лампите на таблото изгасваха.
Този път обаче това не се случи, занесох я на друго място да прочетат грешката и им изписало че има 14° отклонение в разпределителните валове.
По думите на човека който ми прави реглажа и смяната съм имал проблем с vvti клапана, възможно ли е да е той или просто не са зацепили двигателя както трябва.
Нямам проблем с паленето на студен двигател както и с вървенето на колата, не се чуват гърмежи или пукания.
Колата главно я кара жената и не съм чул оплаквания, лошото е че съм командирован в друг град от около месец и нямам много наблюдения.
Не искам да се връщам пак при него понеже миналата седмица се огледах по двигателя и видях мазно и стружки от помпата за високо налягане която е закрепена на капака на клапаните и единия болт който я държи беше превъртян.
Мога ли по някакъв начин да проверя дали тази ми система работи коректно никак не ми се цепи двигател за да проверявам дали е зацепена правилно, нямам нужното свободно време
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Проблем с vvti системата
Код на грешката.
Почти 100% (може би даже почти 101%) недобре зацепен двигател.
Почти 100% (може би даже почти 101%) недобре зацепен двигател.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
- Благодарил/а: 1 път
Проблем с vvti системата
До колегата mapamop, не мога да ти изпратя лично и не мога да ти отговоря на това което си ми писал.
Кода на клапана е 153 302 - 2030 /това са ми дали/
Сега като се замисля, като го смъкна и му подам 12 волта мога да разбера дали отваря и затваря правилно. Въпроса е също и инсталацията на автомобила да проверя дали кабелите са здрави.
Някой да има диаграма на окабеляването ?
Кода на клапана е 153 302 - 2030 /това са ми дали/
Сега като се замисля, като го смъкна и му подам 12 волта мога да разбера дали отваря и затваря правилно. Въпроса е също и инсталацията на автомобила да проверя дали кабелите са здрави.
Някой да има диаграма на окабеляването ?
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
- Благодарил/а: 1 път
Проблем с vvti системата
До колегата Lwerewolf не знам какъв точно е кода, писах преди малко на момчето където ми прочетоха грешката последно, очаквам отговор ако си спомня какъв точно е кода.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Проблем с vvti системата
Не четете и не ползвате търсачката...
http://toyota.aitnet.org/Toyota/Avensis ... 05.SIL.rar
http://toyota.aitnet.org/Toyota/Avensis ... 04.SIL.rar
Сеалете го и го измийте със обезмаслител.
Свалете му и филтърната цедка и я измийте с обезмаслител.
Снимки На моята преди-след:
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Проблем с vvti системата
Клапана който имам в гаража е 15330-22030, проверете си съвместимостта. В сервизното ръководство пише как се тества. Ако имате нужда от "закачане" може да ми пишете на лично. Няма да ви струва нищо освен гориво и време . Трябват ви 2 мнения за да можете да пишете лични.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
- Благодарил/а: 1 път
Проблем с vvti системата
Извинявам се че не потърсих първо, това ми дойде като идея докато го писах и ми се спеше още.
Кода на грешката която ми дава е P0012
Кода на грешката която ми дава е P0012
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Проблем с vvti системата
Първо трябва да се провери клапана на vvti то , ако не е от него може от самото колело на веригата на разпределителния вал. Усещаш ли някаква промяна в ниските или във високите обороти?
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
- Благодарил/а: 1 път
Проблем с vvti системата
Не усещам да има разлика в ниски/високи обороти може би се чуди малко в началото но като цяло еднакво набира.Stanislav96 написа: ↑01 Май 2022 18:16 Първо трябва да се провери клапана на vvti то , ако не е от него може от самото колело на веригата на разпределителния вал. Усещаш ли някаква промяна в ниските или във високите обороти?
Номера на частта/клапанчето което са ми дали от първия сервиз е точно същия като този който имате, но нямам времето да стигна до там. Другия месец надявам се ще имам възможността вече да го погледна по добре като го смъкна, изчистя, и тествам.mapamop написа: ↑01 Май 2022 09:44 Клапана който имам в гаража е 15330-22030, проверете си съвместимостта. В сервизното ръководство пише как се тества. Ако имате нужда от "закачане" може да ми пишете на лично. Няма да ви струва нищо освен гориво и време . Трябват ви 2 мнения за да можете да пишете лични.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Проблем с vvti системата
Имам работещ. Когато решите драснете едно лично и ще ви дам контакт.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
- Благодарил/а: 1 път
Проблем с vvti системата
Ъпдейт от уикенда.
Успях да стигна до клапана и без да го смъквам от двигателя измерих съпротивлението на студен двигател.
Изкара ми го 7.8 ома.
Разкачих акумулатора да изчисти грешката и след това пробвах при какво условие ще светне пак чека.
При плавно форсиране на място нищо не се случи, изгасих колата и запалих отново и нищо не остана да свети.
При шофиране с плавно ускорение до 2000/2500 оборота също никакви проблеми, изгасих запалих всичко си изгасна.
Отново при шофиране и плавно ускорение до 4000/5000 оборота също нищо, изгасих запалих и всичко си беше наред.
След това продължих да си карам нормално, когато реших обаче от 2000 да настъпя по рязко, колата се зачуди малко до към 3000 оборота но нищо не светна и след няколко метра чека светна.
Този уикенд ще се пробвам да стигна до клапана и де го демонтирам от двигателя за да го огледам по добре и да го изчистя.
Някой с някакви идеи, предложения и мнения?
Успях да стигна до клапана и без да го смъквам от двигателя измерих съпротивлението на студен двигател.
Изкара ми го 7.8 ома.
Разкачих акумулатора да изчисти грешката и след това пробвах при какво условие ще светне пак чека.
При плавно форсиране на място нищо не се случи, изгасих колата и запалих отново и нищо не остана да свети.
При шофиране с плавно ускорение до 2000/2500 оборота също никакви проблеми, изгасих запалих всичко си изгасна.
Отново при шофиране и плавно ускорение до 4000/5000 оборота също нищо, изгасих запалих и всичко си беше наред.
След това продължих да си карам нормално, когато реших обаче от 2000 да настъпя по рязко, колата се зачуди малко до към 3000 оборота но нищо не светна и след няколко метра чека светна.
Този уикенд ще се пробвам да стигна до клапана и де го демонтирам от двигателя за да го огледам по добре и да го изчистя.
Някой с някакви идеи, предложения и мнения?
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Проблем с vvti системата
Ако е светнал чека ще има записана грешка. Не махай акумулатора, за да не се загуби. Прати ми един номер на лично и ще ти звънна да я закачим - от Русе съм.
Цедката/филтъра на масления клапан за VVT-i изми ли я с обезмаслител?
Това с границата на оборотите ми прилича на кофти дебитомер. На моята като ѝ бях дръпнал буксата на дебитомера се мъчеше да гасне на около 2500-3000 оборота и светваше "хеликоптера".
Картинка къде се намира: Стойности да си замерите дебитомера,дросела и клапана (от сервизното ръководство, което не ви се чете):
Цедката/филтъра на масления клапан за VVT-i изми ли я с обезмаслител?
Това с границата на оборотите ми прилича на кофти дебитомер. На моята като ѝ бях дръпнал буксата на дебитомера се мъчеше да гасне на около 2500-3000 оборота и светваше "хеликоптера".
Картинка къде се намира: Стойности да си замерите дебитомера,дросела и клапана (от сервизното ръководство, което не ви се чете):
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
- Благодарил/а: 1 път
Проблем с vvti системата
Все същата грешка си свети а вариантите стават още по малко като възможни причини.
Направено до момента,
- проверен и изчистен клапан и подменен с друг за проба въпреки че стария видимо работеше /беше мазано със силикон, надявам се да не е попаднал в маслените канали/
- проверена и изчистена цедка
- измерен волтаж до клапана в реално време със стойности вариращи от 0.9 волта до 9 волта според натоварването на двигателя (малко ме учудва че не стига до 12 но пък нямам други показания за сравнение)
Остава вискозитета на маслото да не е това което трябва да е (до колкото се разчетох преди малко, трябва да е 5W30 синтетика), и заради това да не успява да мине през цедката до клапана.
Или не е зацепена както трябва или тази "шайба" през която минава масления поток не е добре.
Някой с други предложения?
Направено до момента,
- проверен и изчистен клапан и подменен с друг за проба въпреки че стария видимо работеше /беше мазано със силикон, надявам се да не е попаднал в маслените канали/
- проверена и изчистена цедка
- измерен волтаж до клапана в реално време със стойности вариращи от 0.9 волта до 9 волта според натоварването на двигателя (малко ме учудва че не стига до 12 но пък нямам други показания за сравнение)
Остава вискозитета на маслото да не е това което трябва да е (до колкото се разчетох преди малко, трябва да е 5W30 синтетика), и заради това да не успява да мине през цедката до клапана.
Или не е зацепена както трябва или тази "шайба" през която минава масления поток не е добре.
Някой с други предложения?
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Проблем с vvti системата
А вашето масло какво е?vankata5305 написа: ↑25 Юни 2022 23:22
Остава вискозитета на маслото да не е това което трябва да е (до колкото се разчетох преди малко, трябва да е 5W30 синтетика), и заради това да не успява да мине през цедката до клапана.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Проблем с vvti системата
По мое мнение нещата отиват на шайбата/муфата. Цедката колкото и финна да изглежда, едва ли ще спре маслото до степен да блокира механизма. Едва ли си сложил тракторно масло от рода на 20w40/30w40 че да не мине през цедката. Колкото за спорта, може да си измиеш твоята която си свалил и да накапеш по нея със щеката топло масло от мотора. Вероятно ще мине, въпреки липсата на налягането от маслената помпа. На моят двигател очевидно асфалтираната ми цедка, не е вдигала грешки, ако това ще те успокои или разочарова.
Ако искаш мини към къщи и ще пуснем живи тестове на механизма през диагностиката.
Но в моите очи, си за презацепване на веригата и муфата. Всичко друго си е вече загуба на време, нерви и пари. Каквото можеше да се изолира и смени около тая муфа, си го сменил. Другото са спекулации.
Ако искаш мини към къщи и ще пуснем живи тестове на механизма през диагностиката.
Но в моите очи, си за презацепване на веригата и муфата. Всичко друго си е вече загуба на време, нерви и пари. Каквото можеше да се изолира и смени около тая муфа, си го сменил. Другото са спекулации.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта