Страница 2 от 2

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 24 Яну 2022 12:59
от Lwerewolf
mfandakov написа: 24 Яну 2022 12:03
BOz написа: 24 Яну 2022 11:19 3.5 литров хибрид,
Мислих че Камрито е с най големият двигател 2.5 атмосферен,има ли и с 3,5.
5.0l v8 е най-големият (ls600h), но не е atkinson cycle и извънградско си що годе баш като нормален бензин.

3.5 atkinson има във RX(450h), GS(450h 4th gen, трета генерация е 1:1 със is/gs350, съответно извънградско пак е 1:1)

Само за протоколът да уточним, че e-CVT няма нищо общо със CVT.
max-2 написа: 24 Яну 2022 12:29Остава и да се докаже с прословутата надежност и безпроблемност, както колегата Слоу писа по-горе.
Каква е колата? (GS/LS - лагери на ел. маслена помпа, като цяло на другите - инвертер може би, зависи от моделът/реализацията... поне се сменя що годе като въздушен филтър tooth.gif )

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 24 Яну 2022 13:05
от mfandakov
Lwerewolf написа: 24 Яну 2022 12:59 че e-CVT няма нищо общо със CVT.
Може ли някой да обясни какво е различното,да не ровя в нета. tooth.gif

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 24 Яну 2022 13:45
от Lwerewolf
Добре бе, в toyota форум си O_O


Ползвам английски термини, защото си нямам на идея как точно да нарека sun gear / ring gear / planetary gears fork / т.н.

Грубо:
http://prius.ecrostech.com/original/PriusFrames.htm

...планетарен механизъм, два електромотора.

Sun gear - MG1.
Ring gear - колелата, също MG2 (скоростта на "карданът" и на MG2 са линейно свързани, при gs450h/ls600h има двустепенен автоматик за две възможни предавки - не могат да сложат достатъчно голям ел. мотор защото трябва да се побере във тунелът за трансмисията, та така)
Planetary fork - двигателят.

Инвертерът според мен също е част от трансмисията, всъщност по-скоро представлява AC-AC converter (имаш два инвертера споделящи един DC link). Без него нищо не върви.

От колата се изисква еди каква си мощност - двигателят влиза във оптимален режим за генерирането на въпросната мощност (примерно 50kw при мен ~= 2000rpm, дроселът в движение почти винаги е отворен напълно), MG1 "обира" разликата във оборотите между планетите (двигателят, вилицата) и колелата (MG2, ring gear).

Част от въртящият момент се предава механично директно към колелата, другата част - MG1 генерира, MG2 използва, от там пак към колелата. Може и "обратното" (MG2 генерира, MG1 използва). Ако човек си представи планетарният механизъм като отворен диференциал или по-скоро раздатка (вход - вилицата на планетите, изход 1 - MG1, изход 2 - кардан/колела и MG2), може да го "схване" доста по-бързо.

Естествено има и батерия за да има регенерация, придвижване на ток когато товарите са прекалено ниски за да има смисъл да се пали двигателят (ако ще се пали отвреме навреме за да зарежда - пак е една идея по-смислен товар от "idle") и така нататък.

Механически проблеми - напрактика забрави. Електрически - при по-старите инвертерът има същият потенциален проблем както всички вятърни мелници и други устройства, използващи IGBT модули със стандартно пакетиране:
https://vbn.aau.dk/ws/portalfiles/porta ... deling.pdf
(и bond wire lift-off и т.н.)
От ls600h натам (ls600h -> rx450h -> 4th gen gs450h -> 4th gen prius/corolla/whatever) инвертерите са...
https://www.osti.gov/servlets/purl/947393
...на теория и практически вечни.

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 24 Яну 2022 13:51
от slowtraveler
Май не усети иронията на mfandakov :)
Иначе на български планетарната предавка е практически със същите наименования...
Съдържа слънчево (централно) зъбно колело (единият вал), сателити (или планети) с водило (вторият вал), и зъбен венец/корона (третият вал) :thumbsup:

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 24 Яну 2022 14:18
от mfandakov
slowtraveler написа: 24 Яну 2022 13:51 Май не усети иронията
Ами така де tooth.gif ,всички така правят.Що да не се пусна и аз. :D

Обаче благодарности на колегата направи си труда,сега ако може и на английски да ме научи. :D

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 24 Яну 2022 14:54
от WoLF
Както казах - скоростните кутии не са всякакви за всички автомобили, вървят си с останалата комплектовка, екстри, особености. Ако му се кара VAG няма какво да коментираме за CVT и обратното.
Силния шум при ускорение е просто дивгателя в обороти за максимална мощност, т.е. колата се опитва ефективно да изпълни командата за ускорение. Максимално успорение се получва при максимална мошност...
Няма мнение за кутията, т.к. няма проблеми с кутията в екплоатационния период. Много редките случаи на отказ за в следствие на неправилна експлоатация далеч извън границите на нормалното :thumbsup:

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 25 Яну 2022 11:03
от black_devil
metoyo написа: 24 Яну 2022 11:29
black_devil написа: 24 Яну 2022 10:26 За сега ще се въздържа от хибрид. Не ми го препоръчаха като цяло.
Какви са доводите на "препоръчващият" и къде е ориентиран професионално/ дилър на VWAG - групата/?
Конкретни доводи не ми каза и нямам идея каква кола кара точно :D Нито дали има предпочитана марка.
mfandakov написа: 24 Яну 2022 10:58 Ако наистина не се кара градско,не виждам смисъл от хибрида.
Човек не знае докато не му дойде на главата :D Може накрая да излезе, че ще се кара повече в града, отколкото извън него. smile.gif

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 25 Яну 2022 11:04
от mfandakov
Ако има градско и трафик в съответният град,тогава май хибрида е в силата си.

CVT - мнение, поддръжка

Публикувано на: 25 Яну 2022 11:05
от WoLF
На мен ми дава при 80-90кмч най-добрия разход, но аз моя го взех не заради разхода, а заради удобството и поддръжката(липсата ѝ)...