Колеги , чудех се ако при продължителен наклон ( примерно по магистрала) клата се пуска по инерция ( N) ?
Всъщност не се чудех ,ами направо си я пусках на няколко пъти дали има проблем за батерията или за скоростите ако от N минавам на D при висока скорост!?
Сега,някой ще каже- ма това да не ти е москвич... Не го правя за икономия ( ако изобщо има някаква такава) както при мохерите едно време , идеята е друга:
При пълна батерия вместо двигателя да ръмжи за да я разреди , не е ли ОК да се пусне по инерция и докъдето стигне така да се каже
По инерция....
Публикувано на: 29 Авг 2021 14:17
от WoLF
Не знам да има проблем, щом загубата на тази кенетична енергия е желано в случая
По инерция....
Публикувано на: 29 Авг 2021 20:43
от YoKK
Естествено, че има проблем. Не за мотора, а за автомата. Явно ти е първата кола автоматик и то отскоро . На предавка N само в аварийни случаи на малка скорост и на къси разстояния за издърпване до сервиз !!!
Всякакъв вид автоматик се кара само на D.
N е, както каза YoKK.
Това, че вдига обороти на спускане е примерно ако се ползва моторна спирачка и батерията е заредена и няма къде да набута още енергия.
При спускане, ако не ми харесва как се държи автоматика, аз ползвам ръчен режим с + и - и си избирам ръчно "предавка", така че "моторната спирачка" да ми помага (все пак не бензин е много слаба, но все пак помага).
По инерция....
Публикувано на: 29 Авг 2021 23:36
от slowtraveler
peterhr написа: ↑29 Авг 2021 22:12
Всякакъв вид автоматик се кара само на D.
Що? Има ли техническа предпоставка (не ми се коментира 'американският' тип предупреждения от рода 'не пипай горещ котлон, защото ще се опариш' ) ?
Да, факт е, че за хибрида може да има 'вторичен ефект', който да постави в риск МГ1 при по-висока скорост (при която би въртял ДВГ за да не превиши оборотите на МГ1). Затова и поставих горния въпрос
Ама чак пък 'за всякакъв вид автоматик'.... Многократно съм експлоатирал автоматик при определени условия, при които N е значително по-приятен режим, отколкото да подаваш постоянно малко газ за да поддържаш равномерна скорост... И няма никакъв технически риск...
По инерция....
Публикувано на: 30 Авг 2021 08:15
от biro
Стига с тия митове и легенди. Няма проблем да се движиш на N. Всеки, който твърди обратното да се обоснове.
По инерция....
Публикувано на: 30 Авг 2021 08:49
от slowtraveler
Както казах - не съм сигурен в ТОЧНИЯТ начин на работа на хибридната система в този режим...
Единственият риск, който виждам при нея е електрониката да 'абдикира' от контрола на оборотите върху МГ1... Както знаете - трансмисията представлява планетарна предавка, която на първите модели доколкото се сещам бе твърдо вързана към МГ1, МГ2/диференциала и ДВГ.. Т.е. ако ДВГ е изключен (предполагам при N това е факт), а МГ2 се върти бързо (колата се движи бързо по инерция), то оборотите на МГ1 могат да надвишат максимално допустимите...
Над определена скорост старите хибриди не палиха ли винаги ДВГ точно за да не се превишат оборотите на МГ1?
По инерция....
Публикувано на: 30 Авг 2021 09:11
от Hursa
slowtraveler написа: ↑30 Авг 2021 08:49
първите модели доколкото се сещам бе твърдо вързана към МГ1, МГ2/диференциала и ДВГ..
При новите има съединители ли? Не е ли и при новите хибриди така, освен при приус плъгин хибрид.
По инерция....
Публикувано на: 30 Авг 2021 09:33
от slowtraveler
Hursa написа: ↑30 Авг 2021 09:11
Не е ли и при новите хибриди така,
Просто не съм сигурен - колегите споделят, че ДВГ изключва в целият скоростен диапазон... Да, по спомен бяха променили максималните обороти на МГ1, но не съм се 'заравял' в детайли дали новите имат допълнителен съединител/муфа и т.н. и т.н... Затова споделих размишленията за възможният механичен риск, и нищо повече...
По инерция....
Публикувано на: 30 Авг 2021 09:41
от peterhr
N режима да се ползва по време на движение за мен е глупаво. Да, за някои модели автоматици - няма да се счупи, но за други не е желателно.
Ако наклона е малък и моторната спирачка спира автомобила, ще си пусна темпомата ИЛИ ще подам малко газ.
Ако наклона е по-голям и моторната спирачка не може да спре достатъчно, ще ползвам ръчен режим на автомата ИЛИ спирачка.
Карането на N, е малко като да си отворя прозорците, за да забавя скоростта на колата. Да, може, ама ....
По инерция....
Публикувано на: 30 Авг 2021 09:54
от slowtraveler
peterhr написа: ↑30 Авг 2021 09:41
Ако наклона е малък и моторната спирачка спира автомобила, ще си пусна темпомата ИЛИ ще подам малко газ.
Ами за мен това е глупаво - защо трябва да подавам газ (т.е. да горя повече гориво, да амортизирам автомобила), ако при N автомобилът без никакво друго мое действие си поддържа идеалната скорост?!
По маршрутите, по които пътувам има няколко места, където N (или изключване от скорост на ръчна кутия) е иделаният режим - позволява равномерно и безпроблемно движение с километри (плавно спускане), без да въртиш двигателя на повишени обороти..
На джипа не се усещаше толкова, защото темпомата му заковаваше скоростта, но на Кашкая например в същият участък се усещат периодични тласъци от преминаване на ППХ към нормално движение - ускори с 1км/ч и решава да отпусне изцяло педала, ама на по-високи обороти, и преминава към ППХ, което обаче вече забавя автомобила с 1-2км/ч, и изключва ППХ, подавайки малко газ... И така с километър/километри...
Изключва в смисъл не се върти или не подава гориво.
(Свободното движение по инерция често е за предпочитане. Имаше публикации, че се работи да бъде реализирано при по-новите хибриди на тойота.)
По инерция....
Публикувано на: 30 Авг 2021 09:56
от slowtraveler
Hursa написа: ↑30 Авг 2021 09:55
Изключва в смисъл не се върти
Да, така бяха споделяли колеги... Реално май не бе съединител, а храповик..
По инерция....
Публикувано на: 30 Авг 2021 10:15
от Hursa
"Еднопосочен" съединител, но това бе май само при плъгин хибрида.