peterhr написа: ↑30 Авг 2021 09:41
Ако наклона е малък и моторната спирачка спира автомобила, ще си пусна темпомата ИЛИ ще подам малко газ.
Ами за мен това е глупаво - защо трябва да подавам газ (т.е. да горя повече гориво, да амортизирам автомобила), ако при N автомобилът без никакво друго мое действие си поддържа идеалната скорост?!
По маршрутите, по които пътувам има няколко места, където N (или изключване от скорост на ръчна кутия) е иделаният режим - позволява равномерно и безпроблемно движение с километри (плавно спускане), без да въртиш двигателя на повишени обороти..
На джипа не се усещаше толкова, защото темпомата му заковаваше скоростта, но на Кашкая например в същият участък се усещат периодични тласъци от преминаване на ППХ към нормално движение - ускори с 1км/ч и решава да отпусне изцяло педала, ама на по-високи обороти, и преминава към ППХ, което обаче вече забавя автомобила с 1-2км/ч, и изключва ППХ, подавайки малко газ... И така с километър/километри...