Страница 25 от 44

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 21 Май 2022 23:53
от Filbor
Hursa написа: 19 Май 2022 18:19 Как се държи зое-то - ако го пуснете на неутрал по време на спуск – има ли някакви ограничения за ползването на такъв режим?
Това не е възможно.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 18:26
от Hursa
Т. е. в движение режимът N не е достъпен? Странно какъв е проблема, особено след като мотора е с възбуждане на ротора, което може да се изключи и да няма повишен задържащ момент (това си му е голямо предимство, според мен) подобно на синхронните двигатели с „постоянни” магнити. Липсва (почти) напрежение при свободното му въртене, липсват „паразитни” токове в статора.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 19:32
от Filbor
Лоста си стои винаги в средно положение. След като е местен напред или назад той пак се връща в средно положение. Ако се движиш на "B" или "D" и го бутнеш веднъж напред все едно да стане "N", то нищо не става. Ако го бутнеш двойно напред все едно да включиш за задна пак нищо не става, но на таблото "R" премигва веднъж.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 20:07
от Hursa
А когато сте спрели? Може ли да се включи на "N"? След като е в средно положение - при бутането на пред - не е ли все едно да се включи на "R"?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 20:41
от slowtraveler
Hursa написа: 22 Май 2022 18:26 Странно какъв е проблема
Safety first - при движение да не можеш да изключиш... При автоматиците просто не можеш да включиш на задна, но можеш да изключиш от предавка ако например ДВГ се повреди и т.н.....
Тук - технически няма никакъв проблем, но навярно от гледна точка на безопасност този режим е забранен..

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 21:05
от Hursa
Но защо тогава на хибрида може (при това с електромотор, при който изключването е по-нежелано)? А и обезопасяването могат да го направят, например с натискане на педала да мине на "D". Все пак тези режими в случая са "софтуерни" - управленски, дали да е захранен или натоварен, като генератор. Или да е освободен и да се върти, като маховик.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 21:29
от slowtraveler
Щото хибрида има ДВГ...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 21:39
от Hursa
И какво. По отношение на МГ2 пак си е като при ел автомобила. Както на ел автомобила може да му се наложи да ускори, когато е на неутрал, така и на хибрида. Просто при включване на неутрал се избягва нежелано задържане - като режима всеки момент може да се "изключи". Например, много автоматици, дори в ръчен режим превключват на по-висока предавка, ако се вдигнат прекалено оборотите. При много автомобили - дори формално изключено ЕСП - се намесва при определени ситуации.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 21:57
от Filbor
Hursa написа: 22 Май 2022 20:07 А когато сте спрели? Може ли да се включи на "N"? След като е в средно положение - при бутането на пред - не е ли все едно да се включи на "R"?
Човек се ориентира на каква предавка е в момента по това коя буква свети "по-силно" (за Зое е в бяло, а неактивните са в сиво) на таблото.
Другото място е до скоростния лост коя буква свети по-силно. Но да се гледа там по време на движение е опасно.
Ако си спрял и си на B/D, то веднъж напред става N.
Ако си спрял, но преди това си се движил назад и си на R, то веднъж назад става пак N.
Правя го интуитивно без да мисля и теоретизирам как го правя, а само гледам на таблото дали съм уцелил това, което ми трябва, като на лост за компютърна игра tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 22 Май 2022 23:45
от slowtraveler
Hursa написа: 22 Май 2022 21:39 Просто при включване на неутрал се избягва нежелано задържане - като режима всеки момент може да се "изключи".
Знаеш, че при електричките това е симулирано софтуерно... Реално чисто програмно няма никакъв проблем да няма 'нежелано задържане'...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 23 Май 2022 12:14
от Hursa
Именно - не виждам, какъв е проблема да не е допустим в движение при ел автомобил.
При хибрида на тойота - въпреки, че в много случай е нежелателен, както заради ДВГ (при стартиране, а и така или иначе той е постоянно присъединен, поне да зарежда или да задвижва, поне в малка степен, когато работи), така и поради спецификата на хибридната система (твърде високите обороти на МГ1 при висока скорост и неподвижен ДВГ - заради което се налага евентуално да се симулира "неутрал") - пак може да се включи такъв режим.
В много случай липсата на задържане - "свободно" движение по инерция е за предпочитане (при трабант и варбург бе реализирано, при това без превключване smile.gif ). Също понякога и липсата на задвижване - като се пусне спирачката. При електрокарите са реализирани и двата случая - пускаш педала, движи се по инерция или стои спрял, натискаш педала, тръгва. smile.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Май 2022 08:47
от slowtraveler
Споко - сигурно скоро ще почнат да се пускат опън-сорс код за контролерите и ще можеш да си го 'флашваш'... А на ГТП специално ще проверяват вместо газове, дали софтуерът ти е оригинален tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Май 2022 09:32
от Filbor
:) Ето Open Source кола:
https://www.openmotors.co/product/tabbyevo/
TABBY EVO
€13.880,00 – €24.961,00

The ready to use platform for your EV project, completely modular, open-source, available to everyone.

TABBY EVO is an open-source hardware platform for electric vehicle prototypes / pre-series / manufacturing.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Май 2022 12:53
от Filbor
Как е реално изчислен пробега по WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure):
https://www.electrive.com/2022/05/23/ho ... alculated/
Евродиректива:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 01&from=EN

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 27 Май 2022 18:48
от centil

Ел. автобус в Париж.